Luleå - Timrå IK 2009-10-22
*Lindbäcks utgångsläge bör vara båsöppnare.
*Kolan kliver av efter att ha blåst in i sargen, vilket renderade i ett livsfarligt läge för luleå, vilket föranleddes av att han blev uppåkt, omkörd och bortgjord när han skulle hem och hämta puck.
*Hynning skall inte lägga straffar.
*Bröderna abbot hittar varandra bakom ryggen, i sömnen. Dom blir livsfarliga.
Vinner vi ikväll måste jag dricka två vinnare imorn. Inte stor chans dock, mellanmjölk lär det bli.
Det blev bättre mot slutet. 1-1 känns ok med tanke på ramträff av Luleå.
Att låta Hynning slå straffen känns sådär....
Lindbäck...kom igen !! Gjorde ett par bra räddningar efter tabben.
Go go go go !
Berglund: Skulle vilja säga att det ser ut precis som förut, bra kombinerat med uselt.
Det är vissa moment vi totalt faller igenom, tänker i första hand på den situationen som Abbot med en lite vickning fintade bort både Skogs o Karlsson i ca 30 sek, eller när Skogs har chansen att bara lägga ner pucken från offensiva blå, nejdå mitt på benskyddet så en spelvändning med en jäkligt farlig målchans som följd.
Linbäck är en stor besvikelse.
Challes coching begriper jag mig inte alls på.
Granath i pp och Moe i boxplay är ju bra det.
Men sina 100 kg anser jag att han ska spela mer fysiskt - det vore konstigt om inte tränare och sportchef också tycker det.
Off-topic: Det kan inte vara lätt att vara Leksandsfan. Lagupställningen är mer eller mindre identisk med den som FBK vann SM-guld med i förra seklet.
Men som läget är nu så är det full fokus på TIMRÅIK.skulle smaka med poäng ikväll.
Tjusig dundertavla av Anders iaf och mysig straffskytt.
Tittar vi på laguppställningarna inför matchen så borde timjå kunna ta en poäng.
Men då måste man börja spela.......ishockey.
Fina missar av Pärra också. Illa!!!!!
Det positiva är väl att Sonnie är med. Han är inne i skiten framför mål. Tacka honom för 1-1.
Nu måste vi börja spela ishockey, även om det kan vara kul med innebandy med låg fart ibland också.
Johan J: Gott o blandat, men han kommer göra denna backbesättning gott.
Sedan undra jag hur länge man Karlsson får stanna?
Sedan kan man ju ha synpunkter på att ha Skogs o Karlsson i samma backpar,
Kattgubben: vafan det är ju klart att det troligtvis bara är en hjärnskakning om så kraftig.
Efter Sannys smäll nere i göteborg var det där ingenting. Fan minns fortfarande blodet på isen, Sanny låg helt orörlig. Några ögonblick där trodde man det värsta..
Det som hände Raffl var otrevligt helt klart men inte ens i närheten av Sannys smäll som sagt.
Varför måste han hela tiden namnge dom spelare som han tycker har begått misstag, i tv-intervjuer?!
En chansning av Challe när Hynning tog straffen, nu lär han inte göra mål på hela säsongen...
Spelet ser fortfarande lika dåligt ut, långt mellan lagdelarna inga snabba spelvändningar. Individuella prestationer som håller oss kvar i matchen.
1-2 Nu kör v!
Synd på Moes utv där, men han hade inget att gör när Skogs gjorde sin patenterade "tappa puck i egenzon" fint.
Vi kom av oss där efter en fin period.
Jag har försökt släppa det där med skrock, men varken webb-radion eller sportradion har fungerat bra genom åren.
Så slå av!