Rögle BK - Timrå IK 2013-02-16
mikenomad: kolla poängligan 5 senaste, Murran rules...
Redigerad kommentar
Statistik - Hockeyligan.se
superfalle: Jag skulle nog säga precis tvärtom. Mat är en bra back på elitserienivå, men jag tror inte han skulle klara av NHL. Han är trots allt bara 178 cm lång och när det går för fort mot Elitseriens bästa lag så får han problem och gör faktiskt ganska många missar.
Dvs en klassisk Gary Lineker, Pippo Inhagghi typ! Ingen speciell talang, mer än just detta!
...men fan vad långt det räcker ;-)
När man är på semester och de hör att man är härifrån får man nästan låsa in ormen i buren....
Eller just ja, det är såklart på ljug och bara för att Timrå är den enda klubben som vill ha honom. Jopp! Så är det, sanna mina ord.
Ja. Fast jag har ju facit så det är lätt att säga nu att det antagligen räckt med det. Att sajna murran redan i sept. Men det stod klart ganska tidigt att LO inte på nåt vis skulle öppna några dörrar för oss och lika klart stod det tämligen omgående att laget var i skriande, ylande, jämrande behov av en spelare med just de kvalitéer Murran uppvisar.
Vi är några härinne som ältat frånvaron av dessa sedan ungefär augusti förra året. Att just Murran skulle vara medicinen tänker jag dock inte påstå att ens jag insåg så tidigt. Att han däremot fått så in i helvete med oförtjänt kritik härinne och att jag inte är en av dem som stått bakom den kan jag iaf ganska rakryggat hävda.
Redigerad kommentar
Något jag f.ö aldrig köpt, har så svårt att tro att det går till så.."Yes! Nu passar jag på att låtsasgilla klubben lite extra inför klacken så hamnar jag säkert i ett kanonläge i förhandlingarna och kanske får stanna i klubben som jag eg inte bryr mig ett smack om."
Nä, Murran har kanske inte samma tilltalande energi som Sonnie och Manderville men han ingår definitivt i deras unika lilla klubb av "legoknektar som kommit till Timrå IK och fått ett.....tadaaa: Timråhjärta!" Att han sedan producerar fullt i klass med dem gör ju inte saken sämre. Allt gnäll härinne på att hans mål förra säsongen var för "enkla" bör ha kommit rejält på skam vid det här laget.
Är det något den här säsongen med smärtsam tydlighet visat oss så är det hur det ser ut när man saknar spelare med dessa speciella kvalitéer. Jag sticker ut hakan och säger att med Murran i laget från säsongsstarten hade det inte varit strecket mot ingemansland vi tittat trånande efter.
Redigerad kommentar
Så, det same till dig: kör på!
Han är helt ok. Om man liksom ser det så! ;)
Step up nu friberg rakare spel mer avslut.
Alla tre är potentiella bänkningskandidater i dagsläget.
Skulle definitivt i dagsläget kunna tänka mig Ludvig Nilsson
från J 20 laget på deras plats. En power forward som jobbar stenhårt o dessitom en målskytt. Gjorde alla fyra målen i dagens J 20 match.
Nä Jonte, Crippe o Friberg är inga heliga kor som Monten tycks tro. Är man så underpresterande match efter match så måste andra få chansen.
Tyvärr så lämnar Montens coachande mycket att önska.
Påminner tyvärr om en viss brandman's brist på coaching...
Jonte bör vara en stark bänkningskandidat. För dålig framåt för en producerande enhet, ännu sämre defensivt i en defensiv dito.
Sen tar jag Crippe före Friberg.
Bragd-Birger: Ja även om hoppet är det sista som överger en så lär det ju bli KS. Bella gör en bra match idag men det måste ju ändå vara givet att Jocke ska vara förstemålis i KS. Vad gäller forwardsuppsättningen så har vi i alla fall en bredd när Larsson o Nordgren är tillbaka. Följande forwardslinor skulle jag kunna tänka mig då:
Wedin-Molinder-Murley
Smolenak-Larsson.Nordgren
Hallin-Hagos-Rhodin
Jonte-Bagarn-Friberg
Sterner, Boyce och Crippe då utanför. Rhodin har väl i.o.f.s. inte glänst så jättemycket men har mer tyngd än Crippe samt gör lite mål i alla fall samt rightare.
Crippe o Friberg slåss som det känns just nu om den sista platsen.
Men faller nån ur ramen så måste Monten agera direkt när det finns folk
på bänken. Konkurrensen ska kännas av.