1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606872 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
jens_88: Han har en säker källa, det tror jag iaf.

Foyn: Vet du vem de är?

Foyn: hur trovärdig skulle du säga att denna infon är?

Uno Gordon: Jag kan berätta att Linkan signade med sista backen i dag. Offentliggörs inom kort.

Vore inte detta någon för ytterforwardspositionen? haha :D

Är det Radio Guld-redaktionen som läcker ut alla "säkra" värvningar Timrå gör?;)
De spelar ju riktigt bra radio så varför inte.

Uno Gordon: Jag väljer att tro på det du skriver också, du låter så härligt förtroendeingivande när du formulerar dig!

Gör mig inte besviken nu.....

mikenomad: "....är ST:s faktiska källor." Skulle det stå....

Andersson: Daniel Tjärnqvist är ju ett hetare namn än Staffan Kronwall om vi ska prata förstaback. Men Tjärnqvist är ju mer av en dröm, Kronwall mer åt det realistiska hållet.

Mackelito: Märkligt...men jag börjar tro att det ligger nåt i det du skriver om att du (och en del andra härinne) är T. Mkt seriösare än så känns inte ST:s Timråbevakning....

Uno Gordon: Låter bra det . Staffan Kronwall känns som en back som passar i förstafemman.

Uno Gordon: Du ger mig förhoppningar.. Hoppas du har en säker källa och inte bara något du chansar om!

Mackelito: Håller fullständigt med dig. Det som står i dagens ST är kvalificerat skitsnack. Det finns ingen rim eller reson överhuvudtaget över dessa spekulationer. Det är inte ens nära med varken Boumedienne eller bröderna Tjärnqvist. Det är bara våta drömmar och ett önsketänkande från någon svävande nykomling inom mediebranschen som uppenbarligen har väldigt lite att göra när man presenterar sådana här långskott.

Som jag skrev tidigare kommer inom kort Staffan Kronwall att offentliggöras som den siste backen in årets trupp.

fettsteffe: Så du tror att det är en TILLGÄLLIGHET att det stod om både Boumidienne och bröderna Tjärnqvist i ST??
Nej så är det inte, hittils har den tidningen inte avslöjat en enda värvning och när inte någon annan tidning äns nämnt något om de här tre spelarna kan man inte tror något annat.
Ännu en sak som talar för det jag nyss skrev är att den som skrev artikeln ''inte använde sitt namn under'' om man säger så.
Men skriv
HAHAHAHHAHA om du vill

fettsteffe: Wow!!1!

Mackelito: "den som skrev artikeln varit inne här och sett att Tjärnqivst bröderna nämndes av mig "

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAH....

.......och åter igen HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAH

Tvåtallar: Vi ska nog inte ta det allt för allvarligt, uppenbarligen har den som skrev artikeln varit inne här och sett att Tjärnqivst bröderna nämndes av mig och att det snackas om Josef Boumidienne.

Tycho: Jag kan svara för mig själv och säga '' håller med''
Antar att frella gör det också...

Jag skall göra en kvalificerad gissning om vilka backar Linkan jobbar med just nu.
Staffan Kronwall
Josef Boumidienne
lasse kukkonen
Anssi Salmela
Janna Niniima
Daniel Tjärnqvist
Och ev Lepistö om han inte är helt avskriven.
Jag går så långt så att jag säger att jag är BOMBSÄKER på att någon av dessa blir TIKS nästa backförvärv.

Mackelito
2009-06-04 16:14 | | Permalänk

Ser att lasse kukkonen ryktas lätt till Kärpät. Som den gamle Kärpätspelare han är borde det väl vara en av spelarna på Timrås backradar isf, trots att han kanske inte är särskilt offensiv.

Frella @ Sundsvall
2009-04-29 11:53 | | Permalänk

jens_88: Samma snubbe som gjort sidorna så de är lätt hänt ;)

Snoop: Björn Svensson har en väldigt liknande sida :P

Pääjärvis nya hemsida är proffsig måste man säga, o shit va han passar bra i Timrå IK dressen :)

Lasse Kukkonen kanske?

Tycho: Snarare känns allt som läcker i media som blindspår för media och supportrar. Vem hade koll på att Corso och Meunier fanns på den berömda listan/radarn? Även om det verkar som att man ramlade över Meunier i ett rätt sent skede.

Tycho: Det fanns dom som klaga att dom inte höll käften när det var som tystast också...

Då skrev jag detta inlägg

""Rabbe skriver:
15 maj 2009 klockan 11:37
Dem har även en sportchef som inte kan hålla käften."

**Haha, det är väl just det Linkan gör hela dagarna, håller käften......

fettsteffe @ Gävle Länktips 2009-05-15 15:57 "

intressant... förut klagades det att det inte sas någonting... Nu ligger denna kommentar inne på hockeysverige.se
"Timrås ledning läcker ut som soll- återigen. Personligen tycker jag att Timrå arbetar väldigt amatörmässigt när man diskuterar namn så här öppet. Det blir inte bättre när 1 av 15 spelare, på deras "öppna önskelista" går i hamn. Mig gör det inget, eftersom jag är säker på att spelarnas intresse för Timrå svalnar i takt med detta också."

Blir folk ALDRIG nöjda... haha

Tvåtallar: Den där artikeln fick mig glad. Bröderna Tjärnqvist vore hur bra som helst att få hit. Men jag antar att detta förblir en dröm.

Tvåtallar: Skulle vara kanon att få dem, men det verkar inte så troligt i dagsläget.

Tjänqvistrana?

Berglund: Han skriver också att i Timrå får Dragan spela i förstakedjan ....

Kanske inte ? vi har ju Pärssinen Corso Sonnenberg/Hynning , massa alternativ

fettsteffe: Han gör utropstecknet för att han är en idiot.

T T: Jag kallar inte detta uttalande för att han tror 50/50

" Jag tror det blir Färjestad."

Han nämner 50/50 i texten men det är inte vad han tror utan det är den information han fått

"Som jag förstått det är det 50/50 just nu mellan klubbarna"

Btw, vrf måste han göra ett utropstecken på Timrå ?

"Dragan Umicevic väljer mellan Timrå (!) och Färjestad"

Fifty-fifty med Dragan tror Ros:

Uno Gordon: Ja du, hittills har jag inte tippat ett enda rätt under Silly Season, så du har antagligen rätt. Nåväl. Skulle det bli Kronwall så skulle jag bli mycket nöjd ändå.

Andersson: Ja, vilken j-a röta liksom...:)

mikenomad: Tja ... han ville ju spela i Detroit , att han sen får bra betalt är väl bara en bonus ;)

Andersson: Nästan gratis också...eller hur var det nu? Det ojades om 400 000/mån förut, Z har ca 1000 000/veckan. I 12 år..:-)

fettsteffe: Tacka vet jag Z , han spelar bara i röd/vitt

mikenomad: Ja precis titta bara på....San..ny Lind....öhm jag menar.....Nord..strö.......äh fan vi skiter i det här!

Mackelito: Självklart kan han tänka sig det. Pengar är ointressant, klubbkänsla styr...eller nåt...

mikenomad: Haha, Nej fan, Josef har ju spelat något år i Shlms trakten/Gävletrakten, klart som fan att han vill spela där igen då oavsett hur lite han får i lön, jag tror t.o.m att han gärna spelar Gratis för DIF!!

Uno Gordon: Återvänder Josef i år kan vi nog bara fetglömma att det blir till Brynäs, som ju har spikat sin trupp, eller SSK som ska skära lönekostnaderna med 25%. Återstår då fattiga DIF av de du räknade upp och då tror jag nog TIK skulle kunna vara med i matchen. Om intresse finns vill säga....

Eskas: "men utmärker sig med sin fysiska och ibland lite småfula spelstil." det där gillar jag faktiskt att läsa på EP. Det behövs en sådan spelare i Timrå tycker jag

Uno Gordon: Hur är det med Boumediennes kontrakt? Enligt EP så har han inte något klart för nästa år. Jag skulle gärna se honom i TIK i allafall. Han är en vass back.

jens_88: Det vore ju inte helt fel. Då skulle man kunna jobba typ två månader per år och ha det jäkligt gött :D

mikenomad: Tänk om man ändå kunde tjäna 400.000 i månaden..

jens_88: Modo verkar iaf kunna matcha fbk pengamässigt:

Uno Gordon: Vad grundar du optimismen kring Kronwall på?

Pätr: Josef Boumiedienne kan vi bara fetglömma. Återvänder han till Sverige blir det antingen Brynäs, Södertälje eller Djurgården.

Däremot tyder det mesta på att Staffan Kronwall kommer signa för rödvitt. Han lirar Calder Cup-slutspel just nu.

jens_88, Jensen_12, Andersson: Anledningen att FBK tvekar är väl snarare att han varit så otroligt mycket skadad. Sett till de senaste fyra säsongerna spelar han ca 28 matcher i snitt per säsong. Jag tycker det låter som en ypperlig leksandsvärvning. Vi har nog med Hynning och Pärssinen

Jensen_12: Sedan beror det helt på hur mycket pengar till Timrå har att ge för honom också

« · 1163762 · »