Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Många redigeringar blev det heh
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det är tur att två av våra "floppvärvningar" Sonntag och Granath spelar långt över förväntan eftersom kolan har blivit en floppvärvning på riktigt.
"Kirurgen" var det, för att han var så bra på att leverera kliniska passningar...
Mattias Karlsson är ett annat kapitel. Till hans försvar kan påpekas att han varit skadad, men han presterade knappast som förväntat innan dess. Förhoppningsvis kommer han spela upp sig och vara riktigt bra i andra halvan av serien. Om inte så kanske det är dags att sälja det där huset på Södermalm, då det verkar vila någon förbannelse över det...
RocknRolf2: Hynning har gjort poäng i sex av de senaste sju matcherna. Gjorde dessutom det enda målet i powerplay igår. Men visst, i 4 mot 3 var han inte bra.
Men tanken att ha inne en spelare som producerat bra på sistone tycker jag inte är fel.
Challe hade väl något smeknamn för Hynning? Har för mig att det stod i något repotage? Någon som kommer ihåg?
En som ska in i PP är ju Timo Pärssinen. Kan ju inte kännas kul för Timo att aldrig få chansen i avgörande lägen.
Nu var det dock inte bara "kolan" som visade dålig kvalité i 4 mot 3 i sudden. Hynnings agerande är bland det värsta man sett. Karln somnade i hörnet, han stod verkligen och sov när han fick passningen från Corso. Brynäs spelarna stod ju bara still, noll rörelse. Fattar inte vad seg den mannen kan vara ibland.
Redigerad kommentar
Redan i 2:a perioden såg man ju att han var helt slut. Han gled till båset efter varje byte, han orkade verkligen inte åka till båset för att byta. Det känns som han skulle behöva köra barmarksträning en månad. Han har tappat mycket kondition som det verkar under skadan/sjukdomen.
Redigerad kommentar
Fortfarande riktigt förbannad på Challe. Vad fan håller han på med egentligen? Det syntes ju lång väg i tredje att Kolan var helt slut, då har det för helvete ingen betydelse om han så har skjutit en miljon slagskott i krysset på träning, han ska inte vara på isen i ett sådant läge! Det här var samma jävla pajascoachning som vi sett många gånger den här säsongen, t ex mot LHC borta när Challe körde Starkov m fl i 5-3-läget eler för den delen när "geniet" ska "få igång" en iskall Hynning med en straff. Otroligt tröttsamt.
Den dag vi slipper Challe korkar jag upp champagnen!
Hahl Bundy: För egen del är jag inte så förtjust i Nuts, det är godare med Japp...
Tycker som vanligt att media skruvar upp sig otroligt mycket, det finns aldrig något mellanläge utan det är antingen fiasko eller succé, oberoende av vad det handlar om.
Själv börjar jag bli lite less på medias alla hämningslösa hyllningar av Foppa. Skulle han åka kommunalt, innebär det då att det var en "otroligt makalös Drömresa" bara för att det var han som åkte kommunalt?
Tikinmyheart: Tyvärr är det som du säger. Anger har fått sina chanser, händer inget drastiskt från hans sida innan uppehållet så är frågan om han inte spelat sin sista match för klubben. Även om jag fick indikationer så sent som igår att Bremberg inte är helt avskriven (och är det så förmodar jag att det skulle kunna vara aktuellt nästa år med tanke på skatteregler) så måste Anger vilja spela hockey. Det lär finnas fler spelare som för en bråkdel av Angers ersättning kan sätta fram klubban på Brembergs smörpass. Känslan att Anger bara glider omkring därute är påtaglig.
När jag nu är inne på kritik så måste jag passa på att ge en känga till Piros också. Även om hans spelstil inte är av den mer speediga modellen så ser han loj ut. Hans bästa insats var hans första match sedan tycker jag att han gått ner sig. Hoppas det är en temporär "svacka" och att han kommer igen. Hans signum enligt dem som sett honom har ju varit hans kämpatakter och att han alltid gör sitt yttersta för laget.
Mattias Karlsson är ett annat kapitel. Jag hoppas jag har fetfel, men jag har en otäck känsla av att han inte kommer bli i närheten så bra som jag fått för mig. Gårdagens insats är kanske inte så mycket att orda om, en lång tids frånvaro var antagligen huvudanledningen till hans bleka insats. Men, när han kan gå för fullt, kommer han att bli så bra som jag tror de flesta räknat med? Jag har en taskig vibb att så inte blir fallet. Tror vi har flera backar i det här laget som när vi summerar året kommer ha visat sig vara bättre än Karlsson.
Det finns ju faktiskt saker som är riktigt bra också. Erixon måste vara det som glädjer mest. Fy f-n vad den mannen har utvecklat sitt spel.
Håller med. Frågan är om Anger verkligen vill vara kvar i klubben? Just nu känns det bara som han spelar av kontraktet. Han har studerandet som prio ett, därefter kommer hockeyn känns det som. Att Anger spelat i landslaget med drygt 20 landskamper känns ju som en stor gåta i dagsläget. Mycket tråkigt att det blev så här. Man var ju riktigt nöjd när han presenterades på första isträningen. Fatta att han gjorde 42 poäng ifjol!
En annan som har det svårt är Mattias Karlsson. Nu har han ju varit borta en längre tid så det kan vara svårt med timingen. Men det man sett av honom även innan skadan har inte varit imponerande. Är det dom stora rinkarna som gör att han inte hänger med? Han kanske passar bättre på liten rink? Han är långt ifrån den store härföraren på backen som han förväntas vara. Man förstår nästan nu att han inte fick chans i Ottawa med tanke på han skridskoåkning.
Men han har även gjort 2-3 riktigt bra matcher också. Bästa var nog i 2:a omgången borta mot Frölunda, då var han bäste back. Förhoppningsvis kommer det lossna längre fram.
Men vad jag förstår ligger konsten i betraktarens ögon.
Själv tycker jag att allt börjar bli för konstigt när det gäller Foppa Hysterin i kvällspressen.
En konstig sak till är ju Modoiterna, när dom gick Nuts efter Hockeykväll, eftersom Foppa, Näslund o Sussie inte nämndes.
Det är en konst i sig.
Ja du. Challe kan nog inte göra så mycket, bollen ligger hos Linkan. Jag brukar sällan eller aldrig skriva ngt negativt om laget, men nu är det nog.
Vill Anger verkligen spela för Timrå? Vill Anger verkligen ha pucken? Anger har nu provats i alla möjliga kedjor, men hans insats är f.n. pinsam att se.
Nä Linkan. Du måste nog aggera nu. Anger måste bort, han tillför absolut ingenting!!! Men vilket lag vill ha honom?
Så lyder en rubrik i DB. Duktigt då att spela pp nonstop i sudden...
Två sek. kvar och en misslyckad rensning av Norgren, men det är ju skickligt. Sen Foppas "magiska" mål i sudden, ojojoj!
Hallelujah!
Timrå IK är dom bästa.
Domarinsatsen är under all kritik tycker jag, med tanke på att det nu faktiskt var TVÅ huvuddomare också. Uppenbarligen kan dom inte bättre, fast det är ju inte deras fel att nå'n mindre vetande har anställt dom, men varför betala för två?
Som när han sänkte dif på ot i 2:a omgången, då i en intervjuv efter matchen valde att hylla dif-klacken ist. för att hylla sig själv =)
Maxflyt?
Modo hade 13-3 i skott efter första och borde haft minst 3-0, sen bjuder vi på 2 kassar, riktigt snygga bjudningar för den delen men lyckas kvittera med 2 sek kvar å de var flyt, men med 3 ramträffar innan så känndes de ytterst rättvist
På ot var de inge snack när det blev spel 3 mot 3.
Jag är glad över andra och tredje periodens spel och på det sätt vi kom tillbaka. Glad över att MPS vaknade till på ett fantastiskt sätt igen efter en tids frånvaro. Glad över bl a Sebbes, Måns, MPS och Landers fantastiska vilja att vinna...osv osv...
Dessa tre herrar skulle vi klara oss förträffligt utan!
Han kan blixtra till i vissa matcher men kommer alldeles bort totalt i många andra matcher!Vet inte vad det beror på men han ser ut med sitt kroppspråk på isen att han inte behöver gå för fullt,liten stänk divalater i pojken eller!!