1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589854 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2010-10-30

« · 1297808 Till forumet

Timrå IK - Djurgården 2010-10-30
Inför Morgondagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2010-10-30
Hahl Bundy: Jag visste att du skulle klara av det. Grattis!
Kommentera

John K: Tack.
Benen skakade o det svartnade för ögonen, men jag gav inte upp!

F.ö neggar jag nåt kopiöst inför kvällen.
Jag fick banner av Tatoomaster Nomad sist, då jag trodde på vinst o vi torskade mot FBK.

Han har tatuerat in kärleken o passionen på sin arm igår o känner jag honom rätt så lipade han som en lite pojke som tappat hallonklubban i rännstenen.
Han är så känslig, den mannen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Neggar lite på förhand:

Vad fan har hänt med vårt hemmaspel!?!!!11 Det ser ju förjävligt ut. Skämmes tamejfan!
Torsk igen - man kan ju grina för mindre. Så ja.. nu var det sagt.

:S
Kommentera

Kattgubben: Ja fy fan vad illa vi spelade idag. Ingen struktur i uppspelen och totalt kaos i egen zon.

Sedan var ju Kolan segare än nånsin och Hynnings kroppsspråk ska vi inte ens tala om.

AGERA NU!!!
Kommentera

Raggaren Putte:
Enlig uppgift som jag fick i går så är det TJ som spjärnar emot med allt han har för att inte plocka in Sonnenberg. Han är totalt fokuserad på att gå minst 5 millar i vinst i år.

Hoppas nu bara inte att perra lackar ur och hoppar av efter detta året, man fick ju dom vibbarna när han poängterade vikten av att kunna gå runt på fyra femmor.

Sedan informerades jag om att det sitter nån eller några arkitekter och räknar på vad ett bygge inne i stan ev skulle gå lös på.  

Kommentera

Per HApps: "Han är totalt fokuserad på att gå minst 5 millar i vinst i år."

Ja, det kallas att göra sitt jobb.

Kommentera

JimmyH: Har han fler arbetsuppgifter än att bara fokusera på det?
Kommentera

Per HApps: Det måste vara Linkans fel att han inte har råd att kontraktera Sonnenberg. Han har ju handlat över sin budget, alternativt inte velat ha Sonnie i truppen.
För mig är det ofattbart att man inte berett plats åt Sonnenberg, tycker hans senaste säsong visade att han är en prioriterad spelare som dessutom har hjärtat på rätta stället. Ett felaktigt beslut att inte ta hit honom. I alla fall i min bok.
Kommentera

73Sjöbba: Beror väl på hur man tolkar. Men om alla beslut har en grundtanke i att det kommer ge ekonomisk vinst så brukar det kunna bli så också.

Redigerad kommentar

Kommentera

250kg kärlek: Vi har i alla fall fått en bra start den här säsongen.
Kommentera

JimmyH: Betyder detta att han inte gjort sitt jobb de två senaste åren då med det ekonomiska utfallet ?
Kommentera

JimmyH: Man kanske skulle kunna tolka det som att göra en del av sitt jobb. Jag tolkade Per HApps inlägg som att har kanske fokuserade lite väl mycket på den delen. Men det är ju bara hur jag tolkar det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nisse: Han har i alla fall inte gjort det tillräckligt bra. Och vi vet ju inte utfallet av denna säsong heller.

Går vi minus igen kanske vi behöver byta ledning.

Redigerad kommentar

Kommentera

73Sjöbba: Hur gör man för att fokusera mindre på ekonomi i den här branschen?

Kommentera

JimmyH: Som jag skrivit tidigare finns det även en alternativbudget som säger att det i princip är omöjligt att gå minus detta år. Med den start vi fått skall det till typ, epedemi eller jordbävning för att det skall bli ett minusresultat nu.
Kommentera

Nisse: Hur har du räknat fram det?

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Jag har inte räknat fram det, det har klubben gjort.
Kommentera

Nisse: Ja, stämmer det så låter det som att de gör ett bra jobb då.
Kommentera

JimmyH: Ja den kalkylen skulle man nästan vilja ta del av. Det måste finnas en garanti för minst semi isåfall eller har jag missuppfattat något?
Kommentera

JimmyH: Ingen aning. Det finns kanske fler aspekter att ta hänsyn till än att bara fokusera stenhårt på budgeten?
Kommentera

Nisse: Vad är det som den här starten garanterar för resultat menar du? Går det att räkna med något redan efter 15 omgångar? Det är trots allt bara 8 poäng kvar till lag 11 och 12. Lag 11, som är AIK, fick vi stryk av hemma för inte så länge sen. Marginalerna är inte större än så.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Nej, i så fall kan vi inte ens ha budgeterat för slutspel eftersom det krävs betydligt mindre än en epidemi eller jordbävning för att vi ska kunna missa slutspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Men kom ihåg att vi balanserar på en slak lina med denna tunna trupp sportsligt sett.
Kommentera

Dream Team: Du ser tendensen vad det gäller biljettförsälningen. Du vet redan nu vad sponsorbiten ger till 95 %. Sedan när det gäller marginalerna nedåt håller jag med dig fullt ut, men intresset är större än de senaste åren på många fronter.
Kommentera

Nisse: Med tanke på dessa marginaler nedåt... Vad är då klokast i det här läget?

1. Spendera allt tänkbart plus nu med syftet att det i så fall säkerställer vår position i tabellen.

2. Spendera lite av pengarna på att fylla ut forwardstruppen med en billig breddspelare för att tränarna oftare ska kunna gå på fyra kedjor samt ha täckning för Lander i JVM.

3. Avvakta ett litet tag till, det är trots allt två månader till JVM. Vi vet inte vad som händer framöver i truppen och ju längre vi väntar ju högre månadslön har vi råd att ge till den vi tar in.

Vad tycker du? Jag kan tycka att det är ganska svårt att välja. Det finns positiva och negativa sidor med alla tre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Satsa fullt på Sonnenberg, hans klass och bredden han skulle medföra skulle föra Timrå närmare dom där 5 miljonerna, är jag ganska säker på.
Kommentera

JimmyH: Jag kan fortsätta ur en annan synvinkel.

4. Är Sonnenberg bara en utgift? Eller kan det vara möjligt att han kan inbringa lite publikintäkter också?

5. Vad får man för pengarna med en billig breddspelare? En Valdix-typ eller liknande? Avlastning? Mer publikintäkter?

Tur att det inte är jag som sköter föreningen, för ingen kommer ihåg en fegis =)
Kommentera

JimmyH: Du vet säkert vad jag förespråkar utifrån det jag skrivit tidigare. Om jag skulle välja ett av dina alternativ så skulle det bli ett redigerat alternativ två. Redigeringen skulle vara att köpa Sonnenberg nu. Vi vet att han kostar 2,5 mkr för denna säsong och jag är fullt ut övertygad att han är vad som behövs för att vi med denna start skall kämpa om plats 4 - 6. Utan Sonnenberg fruktar jag att det är längre ned i tabellen vi kommer att vara. jag tror även Sonnenberg har inverkan på publiktillströmningen till matcherna också. Han har i dragningskraft hos publiken kommit upp i Mandervill klass.
Kommentera

73Sjöbba: Fast de där tankarna ingår ju i 1 och 2 i det här med positivt och negativt. Det var så jag tänkte.

Att jag ska vara svårtolkad. :)

Kommentera

JimmyH: Du är en avancerad människa =)
Kommentera

73Sjöbba: Den ev effekt Sonnie skulle få på publiksiffrorna tror jag är ytterst marginell faktiskt.

Det är svårt att jämföra men jag jämförde publiksiffrorna förra säsongen innan Sonnie kom (5 hemmamatcher) med resterande hemmamatcher året ut. På fem hemmamatcher efter Sonnie anslutit så hade man i snitt nästan 500 personer färre än innan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bergius: Kanske, kanske inte? Du kan ha rätt. Skillnaden från ifjol och i år är väl att fansen skriker efter honom? Efterfrågan känns större i år.
Kommentera

73Sjöbba: Nog tycker jag att efterfrågan måste ha varit ännu större förra säsongen eftersom vi började så dåligt. Han kom ju också tidigare än planerat av den anledningen.

Däremot kan jag tänka mig att han eftersom han nu spelat här i 2 (delvis) säsonger nu är en populärare spelare hos publiken.

Kommentera

73Sjöbba: Men det kan ju såklart bli en indirekt effekt på publiksiffrorna om laget med Sonnenbergs hjälp skulle spela riktigt bra och kanske hänga med i toppen av tabellen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nisse: "Jag tror även Sonnenberg har inverkan på publiktillströmningen till matcherna också."

Skulle du sätta ditt jobb på det? Vad en enskild spelare ger i retur i form av publik måste vara oerhört svårt att säkerställa på förhand.

Kommentera

Det man kan fråga sig ibland är ifall det är klubbdirektören som jobbar efter riktlinjerna som styrelse drar upp, eller tvärt om.
Kommentera

Nisse: Första gången som det var hyfsat med publik i arenan, vad händer då?
Jo laget lägger sig platt mot AIK. Följaktligen så kommer bara 4600 i nästa hemmamatch. Alltså den mot Linköping, topplaget, publikdragarna. Kan på rak hand påstå att hade laget vunnit mot AIK så hade vi haft minst lika mycket publik mot Linköping alltså 5800.
Kommentera

Dunc: bara så du vet LHC har aldrig dragit folk till eon
Kommentera

Per HApps: det är tur det finns starka krafter utanför som inte är speciellt nöjd med tj
Kommentera

Men alla måste väl hålla med om att Timrå skulle förstärka sig spelmässigt om Sonnenberg anlände och om han skulle få hålla sig humant skadefri? garanterat. Och även om det går trögt så kommer ju det resultera i mer publik i det långa loppet, mer eller mindre.

Längtar efter ögonblicket speakern ropar upp hans namn tillsammanns med Neil Young musiken och spotlight är på nummer 25.
Kommentera

Åkerblom i 6e: "Keep on rockin' in the free world" kungligt!!
Kommentera

JimmyH: Råder nog inget tvivel om att publiksiffran skulle öka med Sonnie i laget.
Kommentera

Timrå Icon: finns inte ord!
Kommentera

Styfen spelar idag också. Missade matchen senast. Hur såg han ut? Såg ngn highlight med tacklingar där han gav en snygg kyss. Det är så han ska vara hård och småelak!

Redigerad kommentar

Kommentera

Är det nu man bänkar sig med en chipspåse och kollar in rekordförsöket?

Vilken tid är det som gäller för att det ska bli rekord?
Kommentera

Angående sonnie så litar jag helt på linkan och Johansson. Balansgång mellan att förbättra laget och att gå i konkurs. Lätt för oss att säga: värva nu! Vi vet inget om vilka pengar som finns och hur mycket som behövs. Jag säger som Jimmy: Öppna löner i elitserien!
Kommentera

Raggaren Putte: De måste näta innan 16 minuter och 17 sekunder
Kommentera

Raggaren Putte: Tyvärr brukar det vara svårt att slå rekord.
Nära skjuter ingen hare men beröm ska dom ha för att dom försöker!

Redigerad kommentar

Kommentera

Heleniz: Ok, tack.

Och där gjorde SSK mål. Men tror nästan att det kan gynna MoDo när det gäller att göra ett mål snabbare, då matchen blir mer öppen.
Kommentera

Raggaren Putte: ngn som hittat ngn gratis stream på ngn match som spelas nu?
Kommentera

« · 1297808