Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Ska det se ut så här så vill jag möta Frölunda i alla hemmamatcher.
Skön premiär av Timrå. Bra inställning bland spelarna. Jag hoppas att det inte allt för allvarligt med Hirschovits bara. Nu lär väl Corso kunna kliva in och agera ersättare ett tag men jag hoppas inte att han blir borta längre än några veckor.
Fast jag har ingen aning om hur lång tid det tar med revbensskador, någon med koll?
Ingen föll ur ramen, och útdömde Timo o Pelle fantastiska, för att inte nämna Åke o Sebbe.
Röymark!!
Pikken!!
Jokela!!!
Lagseger, men den här typen av Hockey kräver större trupp!
Hoppas att Hirschovits inte är, precis som dr-nix säger, allvarligt skadad.
Jag gillar också att Timrå hade en ordentlig attityd. Det var inget tjafs.
Fan va nöjd jag är nu.
Det är nästan så man saknar Challe lite grann. Eller inte.
Kommer på mig själv att tänka på Challe som "vakuumet". För det är precis så det känns, tiden mellan Lill-Kentas sista match i Timråbåset och denna match har varit ett mentalt vakuum.
Det tyckte jag så klart inte i omgång 55 förra säsongen men efter denna match känns det så.
Självklart måste det bli det. Ardbeg får det bli här..
Simmalugnt: Alltså Challe hade sina goda sidor och han har potential att bli en bra tränare tycker jag. Men hans ideér passade inte riktigt in i Timrå eller så var han inte tillräckligt kunnig för att kunna lära ut dem till spelarna i truppen. Redan från första början såg man tydliga brister i spelet som man störde sig på. Själv tog jag det då som att Challe var ny, det var ett nytt spelsystem och jag gav honom tid. Jag förväntade mig att det skulle bli bättre. Det blev väl lite bättre över tiden men riktigt bra blev det aldrig egentligen.
Kanske kommer Challe lyckas bättre i MoDo, den som väntar får se.
Vilka idéer?
Du menar att tråka ihjäl moståndarna som Modo gjorde mot Brynäs och som vi gjorde många matcher förra säsongen?
Btw. Claesson är en idiot.
Det känns ju dock som att han är som bäst när han är lite hetsig. En loj Pärssinen är ingen bra Pärssinen.
Skit man missade matchen live/TV4
Dock känns truppen lite läskigt smal om man ska spela såhär insane :D En till topplirare borta utöver Corsa och Hirso då blir det tyngre!
Pikken var bra idag - klockren tackling och visade bra speluppfattning
Pärssinen var den gamla pärssinen fanns med överallt, assist, mål, utv
Röymark var en postitv känsla
Åkerlund grymt bra 2-2½ period sedan tyckte jag han börja överspela lite i vissa situationer
Halonen klockren defensiv offrar sig och bra målvaktsräddning
Erixon är en blivande stjärna och är sjukt bra just nu med
Hallin arbetar hårt fick göra ett mål, han gör det han ska
Fan finns hur mycket som helst att säga, glömt många!
En idiotutvisning är alltid en idiotutvisning och Pärssinen tar idiotutvisningar i bland. Om du går tillbaka lite så kan du se att jag själv brann på slashingen i slutet.
Som du säger så är det fullständigt onödigt med hakningen också, men spelar Pärssinen som i dag så kan jag ha överseende med det.
Det är ju dock som alltid lätt att vara efterklok och hade vi fått 3 baklängesmål på de situationerna så hade jag inte varit lika lugn givetvis.
Men just nu så känns det som att jag kan ta det då det är så här jag vill se Pärssinen och inte som Mållgans kusin som han kan bli i bland.
Hockeybloggen med Tomas Ros
blogg.aftonbladet.se/hockeybloggen/2010/09/timra-kan-bli-arets-sensation
Nej, men helt klart är att så här genomglad och nöjd över en match som inte varit i ett slutspel eller direkt avgörande var det länge sen man var. Det känns som att vi fick klarhet i sättet som vi vill spela på (exakt vad man ville se), attityden, och att dessutom flera individuella spelare visade exakt det man hoppats på. Sebbe och Pärs självklart, men också Jokela, Halonen, Pikka, Boyce, Hallin, Axie, m fl kändes riktigt på gång.
Det stora orosmolnet är självklart som alltid på sista tiden skadorna och den tunna truppen. Minns Kentas sista år, när vi krossade allt den första tredjedelen med hockey av samma slag som vi såg ikväll för att sedan långsamt falla tillbaka i skadehelvetet.
Må Perras goda karma vara med oss denna gång.
Det ser så jävla töntigt ut när folk sitter i bekväma stolar och vräker i sig popcorn och stirrar på jumbotronen i stället för att följa matchen på isen.
Som någon vis man sa "Popcorn är det bästa biobränslet."
hmm, styf.... :'P
5208, var säker på fullsatt idag ja....men icke!
En match spelad:
världens flyt och tur av timrå annars.
Timrå har så jävla mycket tur hela jäkla tiden, skit lag ifrån norr!!!!!!!!! Domrn var köpt, Frölunda var klart bästa laget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
och 1-0 skulle vara utvisning på den där idioten
Redigerad kommentar
+++++ - ILKKA PIKKARAINEN
++++ - Magnus Åkerlund
+++ - Sebastian Erixon
++ - Mikko Jokela
+ - Timo Pärssinen
Det är inte för inte som Pikken kallas röda djävulen!