Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Fast den där "Timrå hej" är en klassiker. Det är konstigt att de inte har gjort om den till en modern.
Den fick jag lyssna på som liten.
El Maco: jo tackar, man försöker.
Oj så viktig seger, oavsett hur detta slutar så är jag glad över hur man verkligen kämpat på för att försöka nå slutspel. Jag trodde att chansen var borta om jag ska vara ärliga och att snacket om att dom siktade på slutspel var mest ett snack för galleriet. Men jag hade fel helt enkelt.
Sista minutrarna kröp jag på hörntänderna av nervositet. Helt jävla underbart!
Säga vad man vill om den här upplagan, man har fanimej en förmåga att inte vika ner sig när det verkligen, verkligen gäller.
När det gäller hyfsat mycket, visst. Men inte när kniven pressar så hårt mot strupen att blodpärlorna tränger fram.
Blir en episk avslutning detta! Nu jävlar gäller det att ha fokus mot Djurgården. Vi snackar slutscenen i Den Gode (Timrå), Den Onde (Modo) och Den Fule (hm...Modo igen. Jaja, peta in Lule på valfri plats då). Vilka svettas mest? Vilka kisar snyggast?
Dessutom har vi ju Arsel HC som en liten joker i dramat. Vågar man hoppas på stora skälvan där nere nu?
Hohoho. Hockey är en UNDERBAR sport!
Sedan att han direkt ändrade sitt tvärsäkra tips från att Luleå skulle slå Rögle till att inte göra det när han märkte att det krävdes för att Modo skulle nå slutspelet är ju också förtroendeingivande.
Först och främst: Vilken jävla pissmatch vi gör. Satt med två kompisar på besök och skämdes i TV soffan. Cement i rillerna och bly i benen. Bedrövliga i 40 minuter. Nu var det inte bara backarna, utan också centern som släppte egen blå och backade in i suspensoaren på Lindbäck. Måtte, måtte måtte nu bara inte någon galen människa på kansliet få för sig att vi har ett lag som håller... Hujeda mig. Detta lag är inte ett slutspelslag - Det har 53 omgångar visat. En av de brunaste upplagorna sedan vi gick upp.
Men skit i det nu.
Vi vann och vi kämpade på. Och vi har lite medflyt. Det är väl unt.
Jag tycker att sludelen ser intressant ut. Vi kan ta Djurgården i nästa. På hemma is är det normalt sett kanske 65-35 till oss. Just nu i år kanske 55-45. Den kan vi ta. MoDo kan definitivt tappa pinnar mot SSK eller Ouäögle. Inte alls otroligt faktiskt. Dels bajsar de på sig och dels är inte dessa lag kassa om de får för sig att vilja avsluta snyggt eller spelar ut.
Om detta händer spelar det ingen roll hur det går för Fuleå. Då blir det en avgörande match mellan Fuleå och Timrå.
Kan vi vinna en sådan. Tja, varför inte. Det är kanske inte vi som ligger i pool position, men vi ligger fan i mig i slagläge. MoDo har matcher där de skall vinna genom att ställa in en skridsko, men de vet att det är fördel Fuleå, och med ett vilt kämpande TIK i en sista match...så måste de absolut, absolut hålla sin framstjärt ren från poängtapp.
Slutsats - Nita Djurgården och vi har ett slagläge med allt att vinna. MoDo tappar poäng, jag är heeeelt säker.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
En av punkterna var "Succé genom tränarbyte". Han pekar då främst på hur pass bra Modo gått efter Aravirtas inträde och även FHC:s exempellösa framgångssaga efter att Lillis börja lukta på svettiga hockeyskydd på närmare håll igen.
Succén är för närvarande total. Fler tränarbyten! Typ.
Mmmm, "pool position". Sippandes på en paraplydrink då, eller...? ;)
Redigerad kommentar
Vafan är inte Corso kort......
Drar han vidare kommer jag att gråta en tår eller två. Hur i helvete skall vi lyckas hitta en jämbördig?
Vilken jävla defensiv. Fantastiskt. Vi gjorde det som behövdes och blev belönade med den där fantastiska rötan som är så oerhört äcklig när vi själva blir drabbade av den. Folk som kan finna negativa saker att lyfta fram efter en sådan här match ombeder jag att skjuta sig själv i munnen.
Vi brukar ofta bli hånade och nämnas i samma sammanhang som "samhall" och andra mindre smickrande smeknamn. Men se då på Frölunda. Herregud. Inte en människa i den klacken som föddes med proportionerliga ansikten.
- Frölunda förlorade, honken tavla, VF indragna, Dahlen rasande, VF hit VF dit... bla bla bla...
T T: Precis, samtidigt som Frölundavinklingen känns mer relevant om man ser det objektivt. Dom är nu nerdragna i skiten och vi får fortfarande förlita oss till andra resultat för att det ska bli något. Att vi inte har varesig Rögle eller SSK i de två sista matcherna gör att nerverna orkar med detta.
För övrigt så känns det som att vi har haft Luleå borta i sista omgången åtminstone hälften av alla säsonger sedan 2000/2001.