Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Förresten hörde du att jag ska få en karta öl!!
borta som hemma.I vårat fall får vi vända på begreppen. Vi klarar helt enkelt
inte av att föra en match.Vilket gör mig hoppfull inför lördagen.
Krusovice är gott och prisvärt
Jag tror inte att vi har fått något trendbrott än. Fortfarande mycket upp till bevis.
Nä, nu ska jag sätta mig och dricka hemkört vid köksbordet och lyssna på finsk radio.
Han har säkert silat dom i surstrumpan sin.
Hade vi förlorat idag så hade det varit kört men liket lever än.
Det kan gå.
Han är härföraren. 19 år. Vilken Kapten. Vilken General.
Han är vår livlina.
Den där Bravo han kan han ;)
Det här var nödvändigt för stunden, men hur länge är respiratorn i gång?
PW såg tätt ut. Han liknade en målvakt. En sån där som håller puckarna.
Röymark skulle nog vilja att det var Frölunda som stod för motståndet i 55 omg + slutspel.
Jokela skulle jag inte vilja hångla upp... Kaaasss!
Lander var bäst på isen. Nog för att man är färgad men nog tycker jag väl att Mårts hade kunnat testa honom istället för att plocka med en strykrädd Wallin.
Killen är grym.
Hoppas han stannar en säsong till. Han måste ju testa Tre Kronor innan han sticker över :)
Ambroo: Ett resultat gick vår väg iaf. LHC slog SAIK. Det tror jag var mycket viktigt inför lördagen. Om samtliga i vårt lag krigar och offrar sig från start till mål så har vi tre säkra pinnar där.
Mkt viktig seger ikväll som sagt! Förmodligen livsavgörande, höll jag på att skriva.
Sedan håller jag med om att vi måste satsa på en förstemålvakt nu. Och det är inte Åke eller Juha. PW känns som ett säkrare kort än de andra två. Jag ser PW mer som en vinnare och har dessutom en lite kaxig attityd. Det gillar jag. Han var väldigt bra ikväll.
Nu kan inte ens Perra-Tarvis tveka. Nu är det PW som gäller.
Fantastisk funktion som man inte känt till, fast man skrivit närmare 800 inlägg. :-)
"Jag tänkte åka och byta först, men jagade efter och trodde att jag skulle få tre-fyra man på mig, men det var tomt"
Det är lite Mandervillestuk på det citatet från Röya (1-1).
Röymark, Lander och PW får ses som det tunga gardet ikväll.
Men en sak är säker: Jokela och Hirscho måste bort inför nästa säsong. För det de har i lön får vi tre bra spelare som kan kämpa rejält och framförallt åka skridskor.
Undrar om Jokela är en helig ko eftersom det inte verkar gå att bänka honom...
Nu är det bara att hoppas att hemmaspöket försvinner inför Linköping och Skellefteå. Nu jävlar vill jag se full gas som på den gamla tiden...
Däremot spöade vi Lule med 13 poäng från omgång 42 och framåt.
Rätt ska vara rätt. Så: just nu ligger vi skrynkligare till än vi gjorde vid motsvarande tidpunkt ifjol. Vad det nu är värt.
Vad som är ännu mer fantastiskt är att han har totalt ett (1) skott på mål på de senaste 4 matcherna. Trots mest istid.
Som Perra skulle ha sagt: huka er, nu ladder han öm!
Såg ni förresten den ganska talande in-zoomningen av Jokela tidigt i matchen där hN tittade vädjande mot båset och skakade på huvudet. Där trodde jag att han var skadad, vilket i så fall hade förklarat en del av de inledande katastrofala ingripandena. Men det var kanske en undermedveten önskan om att bli bänkad. Ingenting funkade ju liksom (idag heller är det kanske bäst att tillägga).
Nej du Lennart, eftersom vi har fler hemmamatcher än bortamatcher kvar på programmet så går det inte, vänta till i morgon när dom skall försöka Spela hockey igen istället för att kämpa hockey.
Lovar att jag inte skall se eller höra på matchen i morgon med, då kan det gå, precis som igår.
Vi har ju inget eget spel så jag kan inte tro att det skulle vara annorlunda imorgon, men jag kan ha fel. Det har hänt förr.
FBK visste nog vad dom gjorde när dom ratade Perra framför Samuelsson.
Återgår till köksbordet och fortsätter dricka hembränt och lyssnar på finsk radio.
Nä, det är i morgon det är upp till bevis. Hemmaplan och LHC, en svår men långtifrån omöjlig uppgift. En normal säsong vill säga, i år är det annorlunda. Men kan man bryta den viktigaste av alla negativa trender, det usla hemmaspelet, och ta tre nya poäng så kanske en liten, liten känsla av hopp om stordåd kan infinna sig.
Redigerad kommentar
Vart tog den där Johnny Fiama vägen förresten.....?