IK Oskarshamn - Timrå IK 2015-02-28
Vi ska bära hem boysen till slutspel imorgon!
Sen hyr vi minibuss och åker riket runt och tittar!
Vi skulle kunna turnera i en modern nightliner dock... Det kunde vara ok från min sida...
Det spelar ingen roll vad jag åker i bara vi åker och hejar på
vårat lag.
Nu har jag rekat Oskarshamn och köpt biljetter!
Laddad till biljoner sitter man här och tar sig en fredagsfösare i vändan på Stens och Let's Dance!
Imorgon blir vi klara för playoff!
Hur många blir vi?
Kommer det några minibussar?
Jag kokar snart av förväntan!
Alla mot Oskarshamn imorgon!!
Almtuna - Rögle 2 @3.30
Vita hästen - Karlskoga 2 @2.75
Oskarshamn - Timrå 2 (inklusive förlängning) @2.17
Detta ger 19.69 i odds.
Vi har oddsen emot oss, men vi är Timrå och ger aldrig upp!
Tackar.
Lite siffror så här innan morgondagens match!
Almtuna-Rögle 1-8 i poäng dvs 0-3 i matcher!
Hästen-Bofors 0-9 i poäng dvs 0-3 i matcher!
Oskarshamn-Timrå 3-6 i poäng dvs 1-2 i matcher!
Vi har förlorat 3 raka vilket talar för seger imorgon.
Vi har inget att förlora imorgon..bara ALLT att VINNA!
Mot playoff imorgon och det blir superfest i Arena Oskarshamn!
Sektion E lär koka och vi kommer att ge allt.
Snart börjar festen i Arena Oskarshamn.
Jag hoppas vi ses där.
Du gör ditt bästa och jag brukar inte ha någon röst kvar efter en match.
Nu hoppas vi på att alla resultat går våran väg idag så blir detta en underbar lördag.
Lycka till nu alla tappra själar! Jag hoppas verkligen på ett mirakel (även om jag inte tror på tomten) och särskilt då å era vägnar.
Själv drar jag till The Capital Of Scandinavia - Copenhagen. Där vill jag att ni håller tummarna för DJ Hemp & Folks.
Sedan följer man upp händelseutvecklingen i Småland m m när man åter beträder svensk mark.
En speciell lyckönskning till eldsjälen och spritmannen Småland! : )
Idag ska det avgöras och jag ger allt till slutsignalen ljuder.
Blir det " Töm och glöm " ikväll eller blir det " Hola Bandola "
Det märks..VI KÖR ÄNDA IN I KAKLET!
Ja du får ha det underbart i Copenhagen :-)
Var ett tag sedan man var där och levde livet!
Får nog åka dit snart igen.
Tack så mycket och jag skickar en lyckönskning till dig med
Hempen ikväll!
Gör stan för mig med i vått och torrt :-)
Blir det nån samling på puben innan?
Hon ville inte bli strandad hemma utan bil...
Så nu sitter hon här och drar upp snor på väg till ohamn
Toppen.
Jag drar snart med.
Vilken pub menar du?
Vi skulle bygga lite tifo innan matchen.
Vi får se hur det går?
Hur många är ni?
Vi är på plats vid 14.30.
Nej 6-700 m ifrån!
Jag bygger tifo utanför Arenan kl 14:30.
Bra tryck på bortastå!
TIMRÅ IK ÄNDA IN I KAKLET MOT PLAYOFF!
Kämpa Timrå!
Edit; hästen likaså
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
kristoffer: Pettersson är en sån spelare som är svår att ersätta, vad är det man ska ersätta? Ska man ersätta honom med en spelare som också vinner den interna poängligan men som ska spela för minimilön? Han var junior förra året, liksom. Han kunde under den här säsongen lika gärna stannat på fem gjorda pinnar och fått varva spel i a-laget med att värma lite i J20, som ifjol. Han blev en jackpot i år, även om han totalt försvunnit efter att det blev klart med Modo.
Det är liksom inte toppfotboll detta när man måste ersätta en toppforward som går till Barca med en ny toppforward, utan det får väl helt enkelt bli så att man får förlita sig till att det rullar upp något nytt gött från juniorleden bakifrån först och främst. Och det är jävligt intressanta grejer på gång, dessvärre så skulle de nog behöva något år till på sig på juniornivå. Om man då tittar specifikt på Dahlén och Elias Pettersson. Men en sån som Martin Mellberg får nog ta klivet upp, rajtare, målskytt. Sen förutsätter jag att Ohre får andraspaden. Det har han inte minst gjort sig enormt förtjänt av under de senaste veckorna i fortsättningsserien.
Men något ska man väl kunna värva åtminstone, dock tveksamt om man kommer kunna värva 33 poäng (Pettersson) bara sådär.