Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco:
Du glömde ett val
Klubbdirektörsposten behöver förnyelse :)
nubbens storhet har jag aldrig förstått, timrå framgång beror ju på tipsen han fick av finnarna
Den ende jag tycker lite synd om idag är Björn Svensson. Han gick just miste om 200 k i månaden, en Volvo XC 90 och två årskort på liseberg.
Men skulle nubben komma tbx till timrå tror jag det skulle bli en Fredrik Warg i rätt omgivning är han kung igen.
I Timrå IK? Tja, det finns en engelsk bookmaker som har ett odds för att Elvis ska krascha med ett UFO rakt på Loch-Ness-odjuret... Minns inte oddset men ungefär så sannolik är en Nubben-comeback i TIK.
Om Nubben lägger av nu så kan han ju i alla fall berätta för barnbarnen att han visserligen slutade efter totalt praktfiasko, men att han gjorde det för att skona andra svenska klubbar från hans berömda fingertoppskänsla.
Redigerad kommentar
RocknRolf2:
Hittade ett jobb som Nubben kan söka i morgon.
PIzzeria Indiana i Sörberge söker en deg jonglör
Eller:
Timrå kommun söker en musiklärare till Vivsta skola för undervisning i åk 1-6.
Vivsta skola har en estetisk profil där musiken är en viktig del.
Nu vet jag vart ribban ligger på för nivå!
Osmakligt!
Tack å bock.
Eller varför inte inget jobb i hela medelpad.
Fan i Göteborg gör dom det vi sitter på HS och tycker bakom anonyma nick.
Respect.
Framgång Frölunda
Uno är den ende sanne Nubben vännen nämligen.
Framgång Frölunda : Varför vill vi se en förändring i styrelse och ledarskapet i Frölunda HC?
Han borde be dig om ursäkt när han egentligen menar andra mer "respekterade" namn härinne.
Själv tycker jag att det har varit småroligt härinne. El Maco har briljerat :)
El Maco har gått på vatten!! Uno oxå faktiskt
Jag kan tycka att vår seger över Luleå kommer lite i skymundan av att Nubben fått sparken.
Jag tror inte att han avgick självmant.
Vad fan skulle du till Frölunda och göra? Var det verkligen lusten att en dag få glida runt på avenyn och få ryggdunkningar av Kålle & Ada som drev dig under timrååren? Är verkligen sportchef en karriärtjänst som vilken annan?
Småaktigt som fan, men jag ser Nubbys sorti som en seger för någonting. Han blev, mig veterligen, den förste sportchef som värvats. Och sedan sparkats. Efter att ha misslyckats kapitalt och ofattbart rejält på sin nya tjänst. Detta trots att han då, vid överköpandet, allmänt betraktades som den mest kompetenta av sportcheferna i den här ligan.
Du satsade stort Nubben, i alla dess bemärkelser. Vi var många som önskade dig (arbetsmässig) olycka för detta, och det är vi som flinar nu. Det visar måhända vilka små människor vi är, men...inte ens du kan påstå att det inte finns en spegelbild i våra pepsodentrader du vill undvika.
Lev med det.
Wennerholm har tänkt till igen
"
Men han passade aldrig med Frölundas tjocka plånbok i handen.
Han fungerade bäst då han fick plocka spelare med urskiljning och en snålbudget i Timrå.
Jag vet inte om den dörren står öppen till nästa säsong, men Timrå har ju inte heller fått fansen att hoppa jämfota den här säsongen.
Frågan är väl om Timrå-fansen förlåtit "Nubben" för hans värvningar av några av medelpadingarnas publikfavoriter.
Annars är det bara att önska lycka till i framtiden.
Både till "Nubben" och Frölunda."
Man skall vara LOJAL, inställsam, ha hår på huvudet, klä sig anständigt, inte fiffla med kontokort eller avnjuta Toblerone på skattebetalarnas bekostnad, inte käka marshmallows eller feta bajtlajnpizzor, dricka rödvin/starköl under högsäsong eller primetime, vara överviktig eller pissa på societeten. För då är man "Lost in translation" och får bära detta som ett riktmärke genom livet och alla uppdrag därefter blir "Mission Impossible". Foga dig in i ledet, slicka fötterna på dina medarbetare, putsa deras skor och gör avbön varje kväll som ett tack för att just Du blivit utvald när så många blivit kallade. Dröm aldrig ens tanken på att gå vidare i ditt yrkesliv utan stanna för i helvete där du är! Oavsett förutsättningar och utveckling. Får du magsår eller huvudvärk lindra med Tradelan och Resorb. Får du ledvärk inta ZON och bit ihop.
Det finns inget hopp för en simpel bonnläpp från Norrland i hierarkin. Bli din egen och skit i andra så undviker du att bli granskad under lupp.
Halt.
Varifrån Norrland kommer Mona Sahlin? Jag har alltid levt i villfarelsen att hon är en klockren 08:a...
Edit: Ja jävlar du - Sollefteå!
Redigerad kommentar
Det här var bra för TIK.
- Vem får nu ta över hans privata parkeringsplats vid Scandinavium i Göteborg?
Antal röster: 135 st