Kvartsfinal 2009
Dr AXA: Jaja, så är det säkert. Jag ser Challe som kanske denna slutspelsseries smartaste coach och försöker därför förstå hur och varför han agerar på ett visst sätt vid vissa situationer.
Jag hade, alla dagar i veckan tagit en timeout då det återstod 4-5 minuter för att rätta till ett spel som inte fanns. Men det är jag det. En lönnfet korvhandlare från Löta. Det gick trots allt vägen i kväll, vilket glorifierar smart-Challes tekniska drag.
Förresten, tro hur han tänkte då han tog timeout när det åtserstod 20 sekunder av matchen? Att oron var borta, att segern var klar?
Jaja, jag är lycklig, no matter what.
sällan en knä tackling av den kalibern inte håller i sig, säkert ett avslitet ledband eller nått i den stilen, tror intre vi ser han nått mer tyvärr
Någon som har en susning varför Timrå slutade spela det spel man spelade i 55 minuter? På order av Mr Charles Berglund? Med tanke på att Challe inte tog timeout tidigare då det var hönsgård i Timrås försvarszon så undrar jag om inte det var en direkt order från den gode Berglund.
Ska Timrå ha en skugga av chans i denna kvartsfinalserie ska man spela det spel man hanterar, med andra ord i offensiv zon med en kraftig forechecking. Det var ett midre under att vi lyckades vinna en match vi kontrollerade i 55 minuter, detta p.g.a. ett fegspel sista fem.
Hoppas jag slipper se detta spel igen, att "bevaka en uddamålsledning". Även om det gick vägen i kväll så hanterar vi inte den spelformen i långa loppet.
Vi får väl se till att ge honom ett otrevligt bemötande i Timrå på måndag istället.
Både Timrå och hockeyförbundets tävlingschef Lars G Karlsson har rätt att anmäla HV-stjärnan till disciplinnämnden.
Får se om Timrå tycker det är värt att lägga tid och energi på detta.
FFS!
Det är ett hån om han inte ens får en matchs avstängning!
Sen imorgon 09:45 på canal+sport1 =) och 17:00 canal+sport2
Sista metrarna bromsar han in och siktar in sig tycker jag.
Jaja nu slipper man förhoppningsvis offra mer tid på den jäveln det här slutspelet.
Rätta mej om jag har fel!
som många vill få det till.
Jag har sett mycket värre bentacklingar som bara har gett 2 min.
Thörbergs bentackling (medveten)på Dimitrakos i höstas är ju
rent förkastligt och hör inte hemma i en hockeyrink.
Thörnberg har gjort några idiotsaker de senaste åren men denna tackling
var garanterat inte med mening.Allt går jävligt fort och Lotvonen svänger undan och det gör att Thörberg tackling träffar knät/benet i stället för överkropppen.
5+20 min är motiverat men ev avstängning anser jag vara ett för hårt straff.
En knuff, syns klart på reprisen, gör att Johan åker på målvakten istället för framför. Vilken repris kollade du på då?
"Bara av att se de sista 5 minuterna i Timrå-Hv så inser man att vi inte har nåt i ett slutspel att göra.....oj oj oj vilket tempo
dreamland @ Fagersta Idag kl. 21:34 | | Permalänk."
Sonnenberg och Bagarns kedjor bäst ,första och andra kan bra mycket bättre än så här.
Härligt med vinst !!!!!
Fan höll på att glömma Backe! Fortsätt så här så tar vi oss vidare...
Sen ringde Per Gustavsson. Han undra om nån hittade en bröstkorg? Tydligen så tappade han den efter Oskars tackling.... Tror den ska ligga nånstans vid Timrås avbytarbås?
är det nån som kan kolla hur många tusen meter han skrivit om peter forslund..
mats "jag vill ligga med foppa" wennerholm