Kvartsfinal 2009
Ni utgör cirka 40% av inläggen och tillför ungefär lika mycket.
God save the queen
and god hates us all!
Tackar!
Nu dessutom 1-0 i matcher!
Bra idag: Axelsson, Sonnenberg, Sebbe, Backlund m.fl.
Jonte blev ju som sagt avstängd tre matcher för en liknande grej i fjol, om om rätt skall vara rätt.
mikenomad: Jag gillar som fd domare i en annan sport att diskutera regler. Tänk att det ska vara så svårt att föra en vettig diskussion här inne. Jag hävisar till en regel och möts av tramsiga kommentarer.
Grattis till segern, förresten.
Ambroo: Jag uppfattade det där med tre decimeter utanför som "tre decimeter utanför mållinjen".
Sedan är det väl knappast så att Bagarn får hjälp in i målområdet. Han driver hårt mot mål och kommer hårt in i målområdet parallellt med mållinjen. På repriserna syns ingen knuff från HV-backen.
Sen förstår inte jag varför du överhuvudtaget hänvisar till den där regeln då Bagarn blir inkörd i Liv, men det är klart...du har väl lite att göra så här i slutspelstider.
Ambroo: Det spelar ingen roll, skulle jag säga. Regel 471, Underkännande av mål, säger bl a följande:
a)Inget mål skall godkännas:
4 - om en anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares agerande som orsakat honom att vara i målområdet
Det sägs inget om att vara i målområdet före eller efter puckens inträde i målområdet.
Sett över 60 min vann TIK rättvist.
Den förmodade TIK-anstormningen uteblev i matchinledningen, vanligtvis
kommer TIK ut som hungriga tigrar.Med lite tur hade HV kunnat lett med någon puck på frilägerna.
I andra perioden var TIK det bättre laget och vände 0-1 till 2-1 fullt rättvist.
Tredje perioden var jämn men TIK hade lite mer av spelet.
Backlund och Liv var matchens bästa spelare.
Rond 1 till TIK, ny match på Lördag i Kinnarps Arena.
Sett där jag satt så borde nog 3-1 ha godkänts, ni som såg på tv har ni en annan uppfattning?
Calle J låter ju lite som en en TIK-supporter när han pratar tycker jag. Hade jag varit en HV-supporter hade jag nog blivit lite irriterad.
Vill han flytta till medelpad eller vadå?!
Grattis till segern. Samma start som förra årets semiserie. Fast den här gången fick ni det inte lika lätt. Suveränt målvaktspel från båda håll. Thörnbergs "massiva insats" får väl ses som lite matchavgörande. Båda TIK:s mål kom under hans pim.
Sett över hela matchen så var TIK smartare och hade de bästa spelvändningarna. Segern var rättvis!
Snoop: Han gjorde nog en av sina absolut bästa matcher för säsongen tycker jag.
Noterbart är att Sebastian Erixon var riktigt bra, jag hoppas Moe kan återkomma snart och vara så bra som han varit på sin ända. Även Styf var grym men det är allt annat än en nyhet när det gäller slutspel.
Efter 2 perioder säger jag detta: Skriv nytt kontrakt med Sundh!
Han kanske inte är målskytten nr1 men han jobbar hårt och har blivit riktigt duktig i boxplay. Han och Bagarn är nog det bästa par jag sett på ett tag (iaf i Timrå). Sedan har han riktigt bra fart under grillorna så nog kan han bidra med poäng ibland också.
efter den säsongen.
Men nu får vi ju chansen att ta revansch mot Jerusalem. Och de ser skakade ut nu...
Jerusalems IK - Timrå IK
350 kr + Entré
Anmälda: 38
Avresa:
E.ON: 6.00
Timrå C: 6.10
Navet: 6.30
Anmäl dig på tikare.se