Kvartsfinal 2009
Fantastiskt bra tugg om lilla fröken Thörnberg av Wikegård där. Han är så rak och ärlig den där Wikegård och har så rätt, så rätt. Det är stor skandal om han inte blir avstängd.
Är det dirty willy som blir din livvakt i morgon förresten? Vilka bedrövliga kommentarer som slängs in i din blogg från jönköpingsbor (Jerusalem) som inte har ett rätt. Jag blir faktiskt förbannad.
men en sak kan vi vara säkra på, HV kommer att få mera chanser i PP i morgon och det gäller att hänga med...
Måste säga en annan sak med, att jönköping är en otroligt vacker stad... i backspegeln.....
JimmyH: Även om han dricker rödtjut och hela tiden hävdar "-så enkelt är det, punkt slut!" så gillar jag Wikegårds beskrivning. Skall man attackera spelare verbalt bör man gör det på kunskap och analys. Förklara varför man tycker som man gör, as simple as that. Ungefär så "enkelt" (om det nu är enkelt) har det varit för dig att vinna min respekt.
Jag blir osäker på om din länk var en direkt övergång på min fundering tidigare. Men återigen: jag blir illa berörd då jag läser inlägg där man på ett mycket fult sätt önskar livet ur någon eller använder en människas utseende för att håna. Ungefär lika fegt som det Thörnberg gjorde i gårdagens match mot Lotvonen. Detta inger ingen respekt hos i mig i varje fall.
Kanske kan vara en hel del hårda ord mot Thörnberg, men det är då mången sanningens ord också - han är riktigt feg, spelar fult och har uppenbarligen nåt större fel i skallen eftersom han spelar som han gör.
Med tanke på vad som sagts om honom redan innan gårdagens match
så vart man ju föga förvånad då han presenterade sig direkt med att försöka förstöra Lotvonens karriär - sen på det säger han att Lotvonen får skylla sig själv. En sån person är för mig en jävla idiot helt enkelt och det står jag för. Jag hoppas att han själv åker på en jävla smäll en vacker dag så han kommer ner på jorden.
Är det bara jag som tycker att det används på tok för hårda ord i diskussionen kring Martin Thörnberg? Det behövs inte så särskilt grovt språk för att förstå andra skribenters hållning i frågan.
Lika illa berörd av att läsa alla idiotiska inlägg från HV-supportrar efter Jimmy Hamrins "ett brev till domarbasen", lika illa berörd blir jag när jag läser Timrå supportrars ibland totalt IQ-befriade påhopp mot Thörnberg.
Det måste gå att föra diskussionen på ett mer vuxet sätt än den görs nu. Lite mer konstruktivt, lite mindre personligt.
Gör ju inget om han blir avstängd :)
Tycker han borde vara avstängd i väntan på att Disciplinnämnden fattar beslut på Måndag.
Lotvonen spelar ju inte.
Känns helt sjukt att han får spela... Skall man granskas så bör man inte få spela
jens_88:
jag har hela introt på mobilen, men vet inte hur jag lägger upp den, maila en adress nån så kan jag skicka på den
Säger som gamle hermann fasthuber, Thörnberg kan ta och skita sig i arslet.
Vi kommer att sälja Baguetter och dricka!
det kommer att bli ett matstopp efter vägen
plats är ännu inte bestämt!
Lördag 7/3 kl 16.00
Jerusalems IK - Timrå IK
350 kr + Entré
Anmälda: 38
Avresa:
E.ON: 6.00
Timrå C: 6.10
Navet: 6.30
...Hm, Mika betyder också nått roligt ;-)
Säg efter mig... P Y Ö R Ä L Ä
Pyyyyyyyörälä
Så är det. Tror faktiskt att fler folk i det här landet säger Pöyrälä än Pyörälä.
Men det är i sig ganska logiskt. För Pyörälä är inget vackert namn och det låter inte riktigt klokt.
Men så är det med många finska namn, vilket faller sig ganska naturligt när ett av de vanligare namnen är Jukka.
Det sägs att det finns en finsk hockeyspelare, som lirat på lägre nivå, som heter Jukka Mutta.
True story. "
Även att "pyörä" betyder cykel på svenska, ganska likt Pyörälä =) Hihi
Lögnare där, sist jag var hemma hos dig hade du ju bibeln brevid sängen, eller har du gömt något lämpligare inne i boken? ;))