NU FÅR DET VARA NOG!!
Hej Stefan!
Jag skriver till dig i denna stund för att jag börjar bli riktigt less på ert otroliga handlingsförlamade agerande. Jag har följt Timrå IK i många år och varit en trogen supporter. Där jag lagt ut 1000 tals kronor på resor biljetter mm.
Då förväntar jag mig mer av er som en professionell styrelse med bra lön att plocka ut varje månad. Det har riktats kritik från många håll i media mot Timrå ik, mycket mot Perra o Clabbe, vilket jag idag kan hålla med till 100 %.
Under de 2 säsongerna har jag inte sett tillstymmelse till ett genomtänkt upplägg och spel idé, allt har bara blivit till det sämre.
Jag är själv egen företagare, sitter med i 2 styrelser jag är personal ansvarig, rekryterar, säger upp anställda och det är skit men det måste göras för att ett team ska fungera. Det jag gör men inte ni när saker o ting inte fungerar som det ska är att agera. Ni borde ha agerat för länge sedan kan jag tycka, för snart är katastrofen ett faktum och det är att Timrå åker ur elitserien.
Det jag vill veta är hur ni tänker i denna stund? Tycker ni att ni har lyckats bra med era ambitioner och mål?
Visst det handlar mycket om ekonomi, men det kanske är så att ni borde göra er av med vissa spelare , ledare, för att frigöra en del kapital.
Sen har vi dig sportchefen, som hela tiden slingrar sig i intervjuer och pratar om att alla ska titta sig i spegeln, gör du det och känner att du gör det du borde göra när du borstar tänderna på kvällen?
Tycker du att att du gör ditt jobb, har du ens tänkt tanken på att göra dig av med spelare , ledare som i mina och flera tusen andra inte gör sitt jobb?
Jag lägger väldigt stor kriktik mot dig Stefan, du reser runt tittar på spelare, skriver kontrakt och det som händer är att det går mer o mer neråt.
Om du har någon som helst själv insikt så borde du kanske ta o ifråga sätta dig själv och om du är lämplig till att vara sport chef i ett elitserie lag, i mina ögon är du inte det. Det grundar jag på att du fortfarande har Perra kvar i båset, du har spelare som plockar ut stora löner o knappt kommer upp i 2 siffrigt i poäng och ändå är kvar. Att du inte plockar in en back som gör det han ska, att du inte har plockat in en fw som producerar, att du inte agerar.
Jag förstår att du inte kommer svara på mina frågor, men jag vill ändå skriva till dig och uttrycka min stora besvikelse , det ni är mest beroende av är oss som betalar biljetter köper tröjor, som lägger en masa tid på att stötta vårat lag. Men fortsätter detta kommer ni sitta där med knappt halv fulla läktare.
Nu får ni ta å agera och det är fort!
En väldigt besviken
Michael Blomkvist
Per HApps: Därmed kan vi nog lägga ner diskussionerna kring att föreningen måste agera. Vi får helt enkelt vänta till nästa vecka och se vad föreningen lyckas skaka fram för åtgärder.
Det jag hakar upp mig på är Linkans uttalande i media där han berättar att detta som nu inträffat var ett, inte alltför osannolikt scenario, som växt ytterligare när alla s.k. experter tippade Timrå sist i sin förhandstips. Här skulle man kunna begära att ledningen (eftersom åtminstone en i styrelsen, sportchefen, såg faran) redan hade en åtgärdsplan mer eller mindre färdig att sjösätta om verkligheten blev så som de flesta spådde. Men nej då, när väl problemet är ett faktum, då börjar man att titta på olika möjligheter och börjar så smått att lösa problemen. Bekymret är att tid är en bristvara i elithockeyn. Matcher 3 gånger i veckan, 9 poäng att spela om varje vecka. Då går det fort att halka efter.
Som Ericson nämner tittar man på bred front, däremot ger han inget rakt besked på att förstärkningar är på väg eller prioriterat. Nu kan jag tolka det han säger som fan läser bibeln men jag ställer mig ytterst tveksam till om föreningen har ekonomiska muskler att göra något åt spelartruppen. Pengarna räcker till typ en värvning, mer pengar finns inte. När dessutom publikfrånfallet är påtagligt så finns naturligtvis oron där också. Ingen publik, minskade intäkter...ekorrhjulet.
Nu behöver det inte vara så eländigt som jag målar upp. Det kanske till och med är så att man gör en Modo. Man inser hur prekärt läget verkligen är och går 'all in'. Det behöver inte vara tomt i kassakistan, det behöver inte vara så illa som klubben ger sken av. Däremot har åtminstone jag vaggats in i ett sånt tänk i och med klubbens handlingförlamning.
Till sist: Ericson säger "Det är nu i motgång som det är viktigt att vi alla ställer upp och stöttar laget och föreningen Timrå IK".
För mig har motgången pågått i ett antal år, ett tidigare hyggligt kapital har räddat en ordentlig härdsmälta. Supportrarna har nog stöttat det här laget i dessa svåra tider på alla sätt och vis. Att man nu börjar visa sitt missnöje är mer ett friskhetstecken. Lojaliteten hos oss hockeysupportrar är nog större än någon igentligen kan ana. Det här är ett sätt att leva. Och det går att leva så här ett tag, men inte hur länge som helst. Någongång måste man konfrontera problemen annars är en kraschlandning oundviklig.
Per HApps: Det man kan ifrågasätta är väl varför det måste dröja till novemberuppehållet innan något görs. Med nuvarande poängsnitt tar vi väl ca två poäng på de fyra matcherna innan uppehållet.
Största problemet igår, förutom BP och målvaktsspelet, är väl att vi försöker på oss att försvara ledningen genom att "kontrollera" matchen. Något som vi uppenbarligen inte har spelarmaterial till. Hade vi fortsatt spela juniohockey är jag övertygad om att vi tagit tre poäng.
Tack för ditt mail. Jag förstår din besvikelse över vårt spel och tabelläge. Vi känner nog alla likadant.
Jag tycke att laget jobbar bra i matchen mot AIK och det känns som ett "fall framåt". Vårt BP och PP fungerar inte bra och speciellt svagt är BP. Detta nöter man konstant på träningar men resultatet syns ännu inte.
Det vi kan lova är att vi tar detta på största allvar och "vänder på alla stenar". Vi koncentrerar oss på det vi kan förändra. En åtgärdsplan håller på att slutföras. Vissa delar har vi redan igångsatt och andra kommer under den närmaste tiden. Tyvärr kan jag i dagsläget inte redovisa mera om innehållet men som du förstår finns bl.a förstärkningar bland diskussionerna.
Vi räknar med att presentera en åtgärdsplan under nästa vecka.
Det är nu i motgång som det är viktigt att vi alla ställer upp och stöttar laget och föreningen Timrå IK.
Vi räknar med dig!
Bästa ishockeyhälsningar
Christer Ericson
Ordförande i Timrå IK
"Väl sent att visa handlingskraft nu" - Elitserien - Senaste nytt | HockeyExpressen - Elitserien, NHL och allsvenskanHär är duon som kan ersätta Perra i Timrå - Elitserien - Senaste nytt | HockeyExpressen - Elitserien, NHL och allsvenskan
Går inte säga o tycka så mycket annat i o för sig.
Men snälla, varför så himla negativ? det är ju ett sånt här lagbygge vi väntat på! jag myser! Perra kommer sammansvetsa dom här grabbarna perfekt och Nubben kommer få varenda jäkel att ta ett steg till i utvecklingen!
Placeringen 5-7 tror jag på!
KORITFW Kommentera 2011-04-29 11:07
Säg vad ni vill om att det saknas rutin i laget men jag gillart' skarpt! alla dessa nya som osar hunger efter utveckling tillsammans med Nubbens revanschlust och nya inriktning på individuell utveckling känns så jävla bra. Sen har vi ju Pärssinen - Hirso - Pikkarainen där jag tror Nubben kan få ut en extra växel hos samtliga, om inte två hos Hirso.
KORITFW Kommentera 2011-04-15 20:02
Minns du?
Redigerad kommentar
Äh, ni kommer nog igen o går till slutspel i vår, som vanligt! Grattis till poängen ikväll!
Naprapat och dietist, då kan man fråga sig vad han håller på med.
Skulle en dietist godkänna intaget som jag påstod nedan, en dagens lunch på e.on.
Nu käkar jag lunch där ganska ofta och spelarna trycker ju i sig samma som jag gör, dessutom ofta.
Har andra kontakter också som påstår att det är lika slappt, både när det gäller kost men även kontrollen på "egenträningen" som skall skötas utanför e.on arena.
Oproffsigt är bara förnamnet.
Är dagens TIK det?, är det en slump att Kolan tappat 10 kilo i HV eller att Bagarn fick smisk i LHC för att var degig.
Det som serveras i e.on en fredaglunch, fläskfilé, potatis och en gräddig sås för 80 spänn, det är precis samma mat som timrås spelare sätter i sig.
Vem har koll på vad de äter? - svar ingen.
Timrå kanske skulle börjat redan där, det där året när man siktade på sm-final, för med den målsättningen måste man väl ha en så proffsig organisation att man har en dietist anställd.
superfalle: Det ilar i min kropp när folk sysslar med efterhandskonstruktioner i stil med det du gjorde i ditt inlägg, det vill säga beskriva en förfluten tid på ett så pass kletigt sätt att det inte går att inte sätta sig emot. Laget placerade sig högre i tabellen under de år du refererar till, vi hade ett högre publiksnitt men det var lika mycket grin och skrik även då, om än på andra saker. "- Kladdet är konstant" sa en vis man en gång.
Det jag egentligen menar (och det är absolut inte riktat enbart till dig heller) är att vi har på tok för dålig täckning för att kunna sitta och mysrunka åt tider som har flytt.
Redigerad kommentar
Eh..det var en besvärlig mening...ett tecken på att det är dags att kasta in handduken för kvällen.
Och tagit två ynka poäng.
Detta på grund av en enda anledning MÅLVAKTERNA.
Backspelet har mer att önska men mönstret av backar som inte litar på sin målvakt går inte att ta miste på.
Alla lag byggs bakifrån. Och jag kan inte se nån annan akut åtgärd just nu än att laga vårat trasiga lag bakifrån.
Förmodligen drabbades Riddan av en sträckning redan mot fbk
(jag såg situvationen) och han har inte gått att känna igen sen dess.
Laget för överigt har spelat riktigt bra dom senaste matcherna och är värda mycket mer än två poäng
När målvakterna torskar matchen åt timrå så spelar forwards bra. När målvakterna spikar igen (relativt) så sviker offensiven. Det är inte bara att "köra på" så löser det sig senare, det är inget pussel där man bara kan byta ut två bitar för att få ett perfekt resultat. Innovativa tankar och oortodoxa metoder måste in, vi har snart inget att förlora längre. Gambla med det lilla som finns kvar för när man är pank kan man inte ens delta i spelet.
edit: vill bara förtydliga att jag skrev ovanstående text utefter det du skrev till Knylan, inte det inlägg du riktade till mig nyss.
Redigerad kommentar
Timrå är ett lag i sönderfall, en övergiven älskling som skämmer ut sig, kväll efter kväll. Bjuder ut sin förnedring för alla att se.
Efter 2-1 mot HV, 2-1mot Brynäs o 2-1 mot AIK så faller man ihop fullständigt.
Det är dessutom ingen engångsskam. Man tappar ledningar hela tiden.
Man är lika öppen i BP som en villig Linda Rosing
Timrå har de senaste åren frångått allt det som varit grundläggande vackert med klubben.
Det skamlösa sätt man gjorde sig av med Lill-Kenta på, förfärar fortfarande oss som växte upp med Timrå som Sveriges värdigaste klubb.
Nu måste vi ha en av världens allra mest erkända medelmåttor, Perra.
När man börjar tulla på kärnan, hjärtat, grundbulten i en förening ruttnar allting inifrån och ut.
Starkt gjort av HV, Brynäs o AIK….. eller också inte.
Dagens Timrå är en skam för klubbmärket.
Redigerad kommentar
Nu känns det mer: Ah, du är på min sida, du ser också hur ett gäng tomtar kör klubben rätt ned i skiten.
superfalle: Du slog precis världsrekord i efterhandskonstruktion. Från oss alla: GRATTIS!
Rim och reson herrar! Vi har sett betydligt sämre insatser än denna.
Han med två mail idag, det blir fler, hoppas att fler skriver! För mig är det fan nog nu.
Hade gärna tagit i mer men är lite i affekt just nu å det är inte så bra att ta i vad som borde göra..
Skriv!!!!!
En retarderad cirkusapa skulle kunna ersätta TJ just nu. (Nej, jag syftade inte på Linkan)
Hej Thomas!
Jag skriver till dig i denna stund för att jag börjar bli riktigt less på ert otroliga handlingsförlamade agerande. Jag har följt Timrå IK i många år och varit en trogen supporter. Där jag lagt ut 1000 tals kronor på resor biljetter mm.
Då förväntar jag mig mer av er som en professionell styrelse med bra lön att plocka ut varje månad. Det har riktats kritik från många håll i media mot Timrå ik, mycket mot Perra o Clabbe, vilket jag idag kan hålla med till 100 %.
Under de 2 säsongerna har jag inte sett tillstymmelse till ett genomtänkt upplägg och spel idé, allt har bara blivit till det sämre.
Jag är själv egen företagare, sitter med i 2 styrelser och det jag gör men inte ni när saker o ting inte fungerar som det ska är att agera. Ni borde ha agerat för länge sedan kan jag tycka, för snart är katastrofen ett faktum och det är att Timrå åker ur elitserien.
Det jag vill veta är hur ni tänker i denna stund? Tycker ni att ni har lyckats bra med era ambitioner och mål?
Visst det handlar mycket om ekonomi, men det kanske är så att ni borde göra er av med vissa spelare , ledare, för att frigöra en del kapital.
Sen har vi sportchefen, som hela tiden slingrar sig i intervjuer och pratar om att alla ska titta sig i spegeln, gör du det och känner att du gör det du borde göra när du borstar tänderna på kvällen?
Tycker du att ” Linkan” har värvat som han ska?
Jag förstår att du inte kommer svara på mina frågor, men jag vill ändå skriva till er och uttrycka min stora besvikelse på er, det ni är mest beroende av är oss som betalar biljetter köper tröjor, som lägger en masa tid på att stötta vårat lag. Men fortsätter detta kommer ni sitta där med knappt halv fulla läktare.
Nu får ni ta å agera och det är fort!
En väldigt besviken
Michael Blomkvist
Så har det sett ut under massor utav matcher. Starkaste minnet av detta är växjö borta där vi tog över totalt efter en stunds idiot åkande... jag vet inte om det är motståndarcoachen som tvingar sina spelare att samla sig i försvatspel eller om dom inte orkar...
Sedan tar vi ledningen, blir försiktiga o samlar ihop oss i ett försvarspel som vi saknar totalt...
Är det spelarna eller eller tränare som vill ha det så?
Visst jag kan förstå att efter vi gjort mål så vill motståndaren fram. Men vi kollapsar juh innanför egen blå... varför? Tuta o kör för fan! Våga kliva upp o göra motståndarlaget "långt" igen då isst för yra omkring i farozonen (försvarszon) o stirra puck...
Känns fortfarande som att det här laget är lättare att älska än fjolårets...
Ledningen börjar jag dock känna ett ursinnigt hat emot... gör något?!
Arslen!
Såg att du ifrågasatte Boork idag hur han kunde veta om du var en ES tränare eller inte med det rätta virket sas.
Jag kan iaf härmed bekräfta Boorken's påhopp, du är inte rätt man för detta, du saknar allt vad som heter TAKTIK och STRATEGI.
Du kan säker gosa ihop en grupp killar så dom verkligen myser med varandra de där 100milen i buss, jätte bra!
Men jag vill se TRE POÄNGARE, du vet sånna där poäng som gör att man KLÄTTRAR I TABELLEN! Kul att du skicka iväg Corso förra säsongen, vi lyfte oss verkligen efter det....verkligen.
"vi kom igen mot BIF två gångar" OJ VAD SVÅRT! Kollat på BIF's lag eller.....
Du har ingen tydlig strategi hur man spelar PP, du byter formationer hela tiden och du ger dom bästa max 1min i PP, man kan köra dom i 1,5 även 2min. Dom har ingen sjuksköterska lön... Dom tar upp pucken ensam, dom åker in ensam, dom dumpar men då jagar ingen när dom inte dumpar så jagar någon.
Vi skjuter inga direktskott, vi SÄNKER tempot i PP istället för att dra igång ännu värre passningsspel, du har nu haft 1hel säsong plus denna tid på dig och du åstakommer temefan INGENTING!
Ditt BP är ju under all kretik, dom står så nära varandra i den där boxen så man kan fundera om dom spelar BP eller om dom är där för att kväva någon eld, har du blandat ihop yrkena Perra.
ALLA, jag menar ALLA andra lag i ES, kör med stressande BP det var många många år sedan man ställde upp som TIK gör idag, och inte fan blir det bättre av att du ibland får för dig att sätta in Lundström, har ni provat ge han glasögon, för han verkar inte se puckar ifrån blå.
Till sist, du har ingen känsla alls, att ta tex Friberg och Larsson flera gångar i straffar säger allt. efter att Larsson lyckades sätta en straff puck för längesedan sa han efteråt "jag är ingen straffskytt egentligen, och kan inte dribbla så måste skjuta sådär, nu gick den in" efter det har han missat ALLA, varför tar DU då ut honom gång på gång!!!
Perra, snälla....AVGÅ!
ha slutat för ca.4-5år sen då har vi troligtvis varit i ett annat läge nu tro mig??
Redigerad kommentar
Men supportermakten borde vara stor. Tycker jag.
Sen ser jag att jag glömde ett A i Vara men skärmen var så saliv indränkt att jag missade att se det.
Kan någon verkligen vara sämre än Perra? Vilken som helst här på hs skulle göra det bättre
Det gav inget,,
Tj svarade iallafall uppriktigt på mina frågor, Linkan's svar var så svävande att jag bara ruskade på huvet å gick därifrån.
Var sedan på ett sponsormöte, eftersom inget av vad dom påstod/lovade på mötet blev verklighet har mitt förtroende och intresse för Timrå svalnar kraftigt.
Nu är det fan slutlekt, ta ditt förbannade ansvar och den sista heder du har i din kropp och AVGÅ, SNÄLLA BARA AVGÅ, LÄMNA DETTA ÅT NÅGON SOM KAN, AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ!!!!!
HUR GICK DET MED DEN UTLOVADE BACKEN DÅ, "tror han är här till premiären"
AVGÅ!
**Okej, jag klarde inte av att skirva mer vettigt till Linkan** men skickade skiten iaf, får skriva ett låångt inlägg en annan gång.
Jag fick exakt samma svar från Christer Ericson, på mitt mail,
så han har nog en mall han skickar som svar ( enkelt och ansvarslöst)