Silly Season 11/12
Dvs. något officiellt om linkan? (då hade det iofs jublats som om SM-guldet var bärgat, här inne) Sticker TJ? Är Jokelas kontrakt brutet?
Klart att informationen ska komma högre upp i leden om avbrytet kontrakt, men eftersom det råder inavel ovanifrån så är det icke troligt!
Mörkrädd X 30000
Jag tror inte att Stefan har så många andra anbud, med samma ekonomiska ersättning som i Timrå. Då kan det säkert vara svårt för honom att självmant kasta in handduken.
Han fattar inte hur kass han egentligen är.
Varje dag som Linkan är kvar tex.....är en nervpärs.
Om Lander väljer att INTE skriva på för Oilers, vad händer då? För att Oilers ska kunna fortsätta ha rättigheterna så måste dom väl skriva med honom el?
Om han skiter i det, kan han inte välja vilket lag han vill då?
Men vad du än beslutar dig för, Lander, så ska du veta att vi älskar dig.
Redigerad kommentar
ST-tv
Får man inte läsa i morgontidningen inom snar framtid att det händer nåt inom ledningen blir jag mäktigt förvånad och orolig!!!!!
Det var en spottloska i ansiktet på supportrarna som verkligen var ett hån.
Tror ledningen att fansen är dumma i huvet? Tror dom att vi inte kan hockey?
För det andra: Varför skulle jag hosta ur mig 5-6 rimliga backar nu för? Ska jag göra Linkans jobb vill jag ha samma förutsättningar som honom, så ge mig ett halvår och samma löneutrymme som Jokela, Skogs, Kolan, Sonntag och Styf hade så fixar jag gärna 5 nya backar till nersläpp i september. Det är inte hjärnkirurgi vi pratar om.
varför ska vi försöka bygga backsidan så den blir bra om flera år, dom som blir bra kommer gå till storklubbarna, efter 1-2,3 år. Beroende på första kontraktet med timrå, men vem vågar chansa att skriva upp folk på 3år när man ser tillbaka på våra blunder. så vi kommer ha dom max 1-2 år och första året blir säkert utvecklingsstadie.
nej satsa på att få backbesättningen bra redan säsong 2011/2012.
För övrigt sa tror jag att Timra ska försöka sparka så få spelare som möjligt med sin risiga ekonomi i fortsättningen och försöka scouta bättre. Troligtvis ett perfekt jobb for dig, hockeyorakel nummer ett.
Dessa rader i artikeln är fantastiska: "- Det är inga som har fått nej tack ännu. Alla som finns med i truppen idag är befintliga i tankarna inför nästa säsong, säger Lindqvist."
Redigerad kommentar
Dessa 4 + Jokela bort borde ge en del utrymme att handla för, även med en lägre budget.
Först måste man fråga sig hur manga spelare som finns tillgängliga på marknaden och andra frågan är hur många av dom är intresserade av att spela for Timrå? (Jag inbillar mig att Timrå hade ett gott rykte for ett par år sedan, men jag gissar att det inte längre är så, med missat slutspel och missade pensionsutbetalningar.)
Allt Silly Season handlar om är "Bang for the Buck" och därför förbryllar vissas åsikter mig. Först tycker jag att det är mystiskt att så få vill se Alex Larsson i Timra nästa säsong. Jag gissar att han inte kostar särskilt mycket och jag tycker att han har gjort en OK första säsong i Elitserien speciellt med tanke på att hans försäsong blev förstörd av skador, om jag inte missminner mig. Wiinanen, som kom från KHL, kostar med största sannolikhet åtminstone dubbelt så mycket och honom vill folk däremot ha kvar (Troligtvis kostar han flera gånger mer). Tycker det känns lite konstigt resonerat. "Bang for the Buck"
Vidare tycker jag att man borde sikta in sig på att försöka ha kvar Granath (Som ryktas vara på väg till Leksand) och Skogs. Lex "man vet vad man har, men inte vad man får". Speciellt inte med andra sorteringens spelare som är tillgängliga for Timrå. Skogs som var landslagsman när han kom borde man kunna förhandla ner lönen på och ge ett ett-årskontrakt till, vilket då skulle ge oss bättre "Bang for the Buck"
KniveN: Yep läste det där tidigare.
Så våra backar för nästa säsong är alltså i detta läget:
Sebastian Erixon
Elias Granath
Antti Halonen
Marcus Högström
och Mikko Jokela (eller visst lämnar han?)
Dahlroth kanske man skriver kontrakt med också. Någon annan vi borde behålla av kvartetten M.Karlsson, Skogs, Sonntag & Styf (lägger skridskorna på hyllan?) ?
Det känns som att jag nog vill ha en några tyngre nyförvärv nu till backsidan. Den måste bli bättre till nästa säsong. En dedikerad backtränare vore inte fel heller. Minns när Eldebrink tog hand om backarna, då såg det bra ut.
Redigerad kommentar
Eller förnekar dom bara att den svarta plankan inte alls är svart, utan bara svart för att rummet är mörk.
Kan han tagga igång killarna egentligen, Förstår inte vad han ahr för att ta guld efter denna säsong, måste vara något med "familjen". inför SSK så höll ju månson på att hoppa sönder golvet i spelargången för han avr så taggad, när fan ska Jokela hoppa.
Vilket "goddag yxskaft" avslut på intervjun, kan det vara Linkan som skrivit manus tro?
Simmalugnt: Precis vad HS är till för. Men jag tycker att attackerna på skribenten Dunc för att han inte håller med hockeysnackflertalet är onödiga.
Sen är väl en mobb definitionsmässigt inte en organiserad sammanslutning, därför ordvalet.
Slagit in kan det väl ha gjort. Men inte offentligt i alla fall. Tyvärr.