Slutspel!!!
HV har att välja mellan Timrå och Frölunda och HV vågar inte ta Frölunda. Man känner sig komfortabla med Timrå, som man ändå slagit ut två år i rad.
För timrås del är det bara positivt att köra tredje gången gillt mot HV, som man dessutom har plusstatistik på i år. Statistiskt sett ska man inte kunna ha samma otur med domare och skridskoskenor återigen.
Historiskt sett har det lag med bästa målvakten vunnit SM och som av ett otroligt härligt sammanträffande finns det väl bara en målvakt i Sverige som hållit världsklassnivå i det här landet på senare tid...
Lottningskänsla och sen sängen: Jag hoppas nästan på HV. Det är ett mycket bättre lag men det berömda tredje gången gillt kanske håller för en gångs skull. DIF är jag livrädd för, de är i ett grymt stim i år. Skellefteå kan vi absolut slå och LHC är sin egen värsta fiende, det kan säkert Challe spela på.
HV kommer absolut ta oss. Nog för att VF är darrigare längst bak i laget men med den uppställningen på papperet - och dessutom hygglig form, samt det faktum att ingen kan ifrågasätta att ettan tar åttan - de tar oss.
Jag minns inte ens vem som intervjuade. I nuläget är man bara så överlycklig att Timrå lyckades fixa denna på förhand så omöjliga vinst. Starkt av Kickan att till slut svara, måste jag säga. Hon må vara grym och elak, men i det här fallet stod hon upp bra mot en jublande glad TIK-are = jag... :)
Challe är bara så jävla bra! Nallen = DJ Hemp älskar honom! Man vill bara se honom vinna SM-guld med Timrå IK! Come on Challe, forza...!!!
Vilken sjuk känsla man har just nu, magiskt!
Redigerad kommentar
Ambroo: När Sebbe gav bort pucken bakom målet var jag säker på att det skulle ringa. Hela det bytet var de riktigt illa ute.
Men annars var det lugnt. Häpp!
Det känns rätt bra nu;-)
Edit: Får man önska nu så möter jag helst LHC eller HV. SkAIK och DIF känns mer obekväma. Egentligen är allt bara en bonus nu, men mycket vill ha mer...
Redigerad kommentar
maskot: Ta livet av dig eller lägg dig till med en mer nyanserad bild av verkligheten. Två alternativ.
Det har inte räckt med själva spelet och ishockeyn i sig för att göra den här säsongen till en pina fram tills idag, alla dessa onyanserade diskussioner har också bidragit i stor mån. Allt detta tisslande, bubblor hit, bubblor dit. "Det sägs..." o.s.v.
Gör Challe en Sören Cratz så måste hans polotröja upp i taket i Eon. Fan vet hur den här säsongen ska sluta. Vi var ytterst nära att kunna slå HV ifjol, med ett lag där egentligen Pyörälä känns som den allra tyngsta förlusten. Oavsett hur grundserien sett ut så vettefan alltså, vi har en matchvinnare till målvakt nu, vi har starka kontringsspelare.
Mitt tips: Vi vinner SM-guld. Vi gör sammanlagt 15 mål på 12 matcher. Släpper in två. Tråkigaste guldlaget någonsin.
Nallen (jag) älskar verkligen Challe - kanonintervju igen! Fan vilken snygg tränare vi har! Dessutom har jag nu äntligen snackat med Luleå-Kickan. En fantastiskt fin förlorare som tog dagens resultat som en riktigt fin kvinna. Älska Challe! Respektera Kickan! En bra kväll denna!!!1
maskot: Jääääla TJ!
Själv porrsurfar jag på nsd.se och andra LHF-anfrätta domäner. Det är vackert att spegla vår triumf i deras blanka ögon, kontrastverkan gör den egna lyckan ännu tydligare.
Men styrelsen tycker väl att han börjar ta för mycket plats i klubben....
aha nu fattar jag ;)
Redigerad kommentar
Vill bara avlsuta med ett "tack ska du ha Agne Jälevik".
DJ Hemp:
Grovt räknat riskerar Timrå IK att gå back fyra-fem miljoner i år.
– Det är för tidigt att tala siffror. Men vi måste gå ända till final för att få ekonomin att gå runt, säger Johansson.
Jag väljer att klistra in Skarins statustext på Facebook:
"Jag och Jimmy Bloggrin grät i varandras famn. Detta är bland det bästa i hockeyväg jag någonsin upplevt. Tack för det här, Timrå IK. Jag är tagen. Jag saknar ord."
Come off mate! Var det inte så att två kvartar hemma dög för att budgeten skulle gå ihop? Fan i helvete, jag orkar inte riktigt med att negga nu efter mirakelvinsten i Luleå! Kan vi alla inte bara komma överens om att fira unisont och gulla som satan med varandra? Som glada gosedjur. Själv är man ju minst sagt lycklig över kvällens seger. Kom igen nu. Visa lite glädje ni andra också. Vi vann ju...
stackars Modo med medaljen
som bara putsar sina minnen
dom sitter tyst bland gammalt skrot
kan inte se för allt sot
att ingen sitter mittemot
Hundar KAN cykla! Hundar är bra så in i helvete! Det KAN gå! Timrå IK, som vilket annat jävla lag som helst, kan vinna SM-guld! Inget attans losertänk nu, vi tar hem hela skiten! Kanadickerna och de lokala produkterna samt Lindbäck blir tungan på vågen - nu vinner vi en gång för alla!!!1
Det som hände i kväll var inget annat än magiskt. Vi såg ut som ett slaget lag några minuter in i tredje perioden, men som från ingenstans slog Lander till - 1-0 och vi var plötsligt i slutspelet. Man trodde knappt sina ögon, men Timrå hade liksom gjort det igen. Som vanligt orkade man knappt uppleva matchens slutsekunder, men visst gick det vägen. Har knappt fattat att vi har tagit oss till slutspel ännu. Måste fixa biljetter till veckan. Herregud vad skönt. Ekonomin är la räddad nu, eller? :)
Till saken hör dock att laget faktiskt börjat göra vissa grundläggande saker mycket bättre nu i slutet av säsongen. Särskilt aggressiviteten i boxplay har ju ökat dramatiskt jämfört med vår statiska tändsticksask som vi använde under större delen av säsongen.
Och nu är vi i slutspel och vi är faktiskt ganska stabila också för tillfället. Man har kanske inte så stora förhoppningar men det finns helt klart skrällchans oavsett vilka vi kommer att möta. Om vi bara kunde få igång något slags PP också kan vi ta SM-guld, men årets TIK och PP verkar dessvärre vara ungefär som att lära hundar cykla.
Tack Timrå IK!
En helt fantastiskt surrealistisk känsla verkligen. Jag minns tillbaka alla dessa matcher som du och Kattgubben har suttit och gnällt vid tangentbordet redan i början av matcherna :) Själv har jag inte ens orkat logga in dessa gånger utan man har suttit där och lidit för sig själv... Men nu har vi alla fått vår osannolika belöning - Timrå IK spelar slutspel 2010! Man fattar fan i mig inte att det är sant! Säsongen var ju över, allting var slut. Men vi pissade ner lappjävlarna och nu ska här firas tills korna går hem :)
Skulle precis skriva det, haha. Helt makalöst, vi ska bli valda, UNDERBART :D
Oavsett vilket så älskar jag Charles. Han har fått så mycket skit i detta forum i flera år nu och stundtals har jag tänkt att jag är fan denne mans enda fan. Efter denna säsong så försvinner han från Timrå för gott och jag hoppas verkligen att han kan ta något positivt med sig härifrån. Någon stiligare tränare än Challe har vi fan aldrig haft. Troligen lär så inte bli fallet i framtiden heller... Forza Challe!!!1
Edit: Jag ville ha kvar Kenta, men ansåg att Challe var en intressant efterträdare. Timrå har lyckats mycket bra vad gäller tränarrekryteringar, det är min åsikt. Inte en jävel har varit kass på hur många år som helst...
Redigerad kommentar
Ja, det kan du la ge dig fan på enna... Som liten bodde jag på Västkusten. Så mycket är sant :)
Och jag står för att jag alltid har gillat MoDo. Ni är en hyvens förening. Jag blev skitglad såväl 1979 som 2007...
Men skit det samma, får vi behålla Lindbäck så ska den säsongen fungera också, bra scoutat där Linkan!
Tyckte synd om er så Jävla mycket då !
det var ni värda, hoppas få möta er nån gång i slutspelet, det är alltid kul !
från en brynäsare :)
Stor eloge också till dom som fått mest skit under säsongen: ledningen. Nej, jag tänker inte gå 'vad säger ni nu då, va va va?' on your asses. Men: man gick emot oss, pöbeln, sa: tack, men nej tack, till Aravirta och proklamerade sitt stöd för Challe. Vi trodde det inte då, men jävlar vilket bra beslut det var.
Det som visats upp under slutet av den här säsongen är något av det mäktigaste jag varit med om som timråsupporter. Visst, det är sant: ingenting har vunnits än. Förutom just chansen att vinna något. Likväl: att vinna, kryssa och vägra förlora sig genom alla dessa kniven-mot-strupen-matcher...jag finner icke ord. Helt fantastiskt.
Själva slutspelet orkar jag inte tänka på just nu. I konkreta termer. Dock har jag en enda, pulsbultande mening som dunkar i bakgrunden: ta hem skiten nu.
Efter vad vi genomlevt och presterat dom sista veckorna känner jag...bring it on. Jag räds inte ett enda lag i den här serien. SM-guldet känns lika ouppnåeligt som slutspel gjorde när kvalseriespöket buhuuu-ade som värst.
I kväll är vi nöjda. I morgon vill jag börja känna hungern igen. Låt oss älska de utmaningar vi kommer att ställas inför. Kan vi ta det? Klart vi kan.
Vi är Timrå. Give us hell.
Just det: Hockey är en UNDERBAR sport!!!!1
Måste säga att A Huss hoppande/skuttande efter slutsignalen vid kramkalaset var en riktigt höjdpunkt..
Näe fan vilken pärs. Ville inte kolla på matchen på min lilla 28-tummare så jag gick bort till bror och kollade på matchen. Jävlar vad vi satt och skrek.
Nervöst värre, Brorsan var övertygad om att matchen var över efter Landers mål medan jag var killen som sett laget tappa för många ledningar denna säsong för att kunna slappna av...
Jävlar vilken match :)
Det var la det man trodde innerst inne. Att ni MoDo-iter var ena kramgoa lirare som faktiskt är våra bröder. Jag hade känt exakt samma sak om ni hade tagit er till slutspelet och inte vi. Luleå är från en annan planet, MoDo är från grannskapet. Go Västernorrland Go, som Småland skrev för tre år sedan :)
Heja timrå!