Södertälje SK - Timrå IK 2010-01-04
--------------------------------------------------------
Undertecknad har härmed nöjet att bjuda in Dig/Ditt företag till vår resa till Örnsköldsvik i samband med vår match mot Modo i Fjällräven Center, torsdagen den 21/1 2010.
Program:
· Avresa Busstation (Navet) 14.45
· Avresa E.ON Arena kl.15.00
· Avresa Busstation Härnösand 15.30
· Ankomst Fjällräven Center 16.50
· Middag 17.00 med tränarsnack
· MATCH 19.00
· Avresa från Fjällräven Center 15 minuter efter matchens slut
· På hemresan serveras lättare förtäring
För att kunna boka platser med Modo behöver jag Din/Er anmälan senast torsdag den 14/1 till: [email protected]
------------------------------------------------------------------
Hur bra framförhållning har dom i klubben? Väldigt många företagare passar på att vara långledig nu i mellandagarna och börjar då inte att arbeta igen förrän mån 11jan, och det är många som inte vill öppna sin maillåda då dom är lediga. Så den otroligt fina och välplanerade "bjudresan" blir nog så billig som möjligt för Timrå IK i år. Bjudresan har alltid varit på en lördag och till Brynäs, det blev kanske för dyrt med bensinen till Gävle och för mycket festande på en lördag... Nu lär det ju bli väldigt billigt för TIK med tanke på framförhållning och veckodag.
Redigerad kommentar
Det tragiska är att man har lyckats med att sudda bort allt det tik stod för när Kenta tränade TIK
Därefter; storstädning i leden, både på och utanför isen!
Så uppfriskande!
Tåget har gått och den nya ligan som planeras där finns ingen plats för Timrå IK.
En sak är jag däremot ganska säker på trots att det tar emot o det är att Modo kommer att spela slutspel... och bli inbjudna i den nya ligan.
Timrås räddning nu är att byta tränare - ställa högre krav på spelare kan man ju bara göra när organisationen i övrigt lever upp till samma krav.
Men det ser fan i mig jävligt mörkt ut
Det ska mycket till om man köper kort nästa år också. Är Challe kvar kommer jag inte göra det.
Redigerad kommentar
INGEN VILJA INGEN GLÖD. LAGET KAN VÄL FÖR FAN INTE BESTÅ UTAV SEBASTIAN ERIXON, ANTON LANDER Å MPS???
ingen som kan hitta på någonting. vaska fram en lite chans...
alla står stilla ingen vill ha pucken...
JAG TROR ATT JAG BÖRJAR BLI OMVÄND! JAG SA TILL MINA VÄNNER NÄR VI TITTADE PÅ MATCHEN ATT STÄLJE VAR VÄRD BONUS POÄNGEN! TIK SÖG SÅ IN I HELVETET!!!
ALLA MED NÅGON FORM AV ANSVAR INOM FÖRENINGEN BÖR LÄMNA SIN POST EFTER SÄSONGEN...
NYTT FOLK FÅR TA VID VAR VI ÄN ÄR....
5 Saker.
Challe, du kan åka hem nu, Ta in "gud förlåt mig" Boorken, den enda som kan bringa någon ordning i denna hönsgård
Linkan, åk tillbaka på IF och sätt dig och sälj försäkringar
TJ och HELA ledningen, ni har kapitalt misslyckats med att föra arvet vidare efter Janne Söderström. Gå ut i media och gör en pudel i morgon.
Tur att man inte äger ett årskort, för underhållningsvärdet är högre på Granloholmspensionärernas Bridgekvällar.
Undrar vilken som äter flest semlor av Bert Karlsson och Mattias Karlsson?
10 lag i ES trodde inte på att sänka spelarbudgeten så mycket som Timrå o svaret ser vi nu trona upp som ett åskmoln på himlen...
Vore jag sponsor så skulle jag kräva svar från föreningen hur de tänker lösa detta innan det landar en enda spänn i proppskåpets förträffliga organisation för som publik gör jag det nu!!
Nästa år får alla lag i ES 10 miljoner mer i tv pengar men då kan Timrå stå utanför o hoppas på derby mot Sönnsvall
Loomis: Är det verkligen sant att Linkan ville låna från KB 65, Har själv hört detta rykte men trodde allvarligt det var en bluff.
Tänk att man som Elitlag vill låna från KB 65,, hahaha, och får nobben dessutom ojojoj.
Ställ Challe vid trumman på torsdag och klacken i båset! Resultatet borde i alla fall inte bli sämre.
Redigerad kommentar
Du har rätt i att det ser ut som om spelarna är dåligt tränade. Överlever vi denna säsong, ska det rensas rejält på varje position. Thord Johansson kan avgå, han har slöat till verkar det som, rejält.
Ja, varför bryr man sig så in i helvete. Hade ju varit enklare att skita i allt.
Men om 3 dagar sitter man där igen...
Om man tycker att spelarna gör fel saker på planen och vill att dom skall göra något annorlunda så måste ju piff o puff säga det till spelarna när dom sitter på bänken och är mottagliga för information, inte stå och skrika en massa dynga hela matchen. Det sjukaste jag hörde och såg var precis när Piros står och skall teka i anfallszon och challe skiker PIROS som en jag vet inte vad det samma skedde flera gånger när spelare är på gång in i anfallszon, det nye jens svensson måste ju tro att han har kommit till ett riktigt dårhus, fint läge på G in i zon och plötsligt skriker Challe som en mist lur.
Vad fan är det för coachning, båda står ju bara och kollar på matchen som vilken publik som helst. Challe skulle göra mer nytta i klacken än i båset, jag fattar inte hur han tänker som. Den enda gången han är tyst är när han ev. tar timeout, de flesta gångerna han gör det så sitter han bara på bänken och låter tiden gå...
Fel lag i fel division, eller som challe sa i tidgningen efter förra matchen. Vår nye forward måste spela i fel division eller så är det fel på mina forwards, -Kanske det är fel på coachen, fel coach i fel division. Korpen nästa!
Vad har hänt i Timrå IK ? Varför är vi skadade jämt ? Varför är vi sämst i europa på bortaplan ? Vad gör Challe ? Vad gör Linkan ? Varför bryr man sig så in i helvete !!!!
Förhoppningsvis en tränare som kan få lite fart på spelarna, så att dom till och med slipper kvalserien!
Vad föreningens målsättning är har jag ingen aning om nu heller men inte verkar det vara att spela kvar i ES i alla fall.
Detta måste ses som ett fiasko av stora mått när två 18-åringars avsaknad blir så total....
Aldrig i helvete att detta lag är vältränat, samspelt eller i harmoni, No way..
Det lyser loosers lång väg och vad gör föreningen....
Slutspelståget har gått och kvalserien ser mer och mer ut som en verklighet.
Nu måste det få kosta vad det kosta vill men förändringar MÅSTE SKE NU!!!
Varför har vissa spelare kört ett annat upplägg med försäsongsträning?
MPS, Pärra o nån till...
Vart fan är mitt lag Timrå IK nånstans???
Och när glapper nedåt i tabellen inte är större så känns kvalserien allt mer som en realitet - och där kommer vi att spela med kniven mot strupen i varje match, och hur bra har dom matcherna gått den här säsongen?
...men med tanke på hur illa Kattkräken gått den här säsongen, slipper vi derbyn mot dom även nästa år!
Håller med att det är pinsamt. Man skäms ju för f-n för det klubben, tränarna och spelarna presterar för närvarande. Nu ser man att vi hade flyt då vi råkade vinna några matcher på raken, idag ser vi våran rätta potential, och det är att vi har en lägsta nivå som är låg som f-n!
Varför har vi slutat att spela som vi gjorde innan Jul när vi faktiskt var bra ett tag?
Helvete!
sådärja...nu har man skrivit av sig, vi får ju inte glömma att vårat lag är rejält vingklippt...får väl vara nöjd med en pinne ändå, skönt att Måns e tebaka och får in en pyts.
Olle: Bra inlägg, Känns som du får med det mesta i detta inlägg faktiskt.
Jag har faktiskt lyckats "bry mig mindre" om Timrå , jag åker dock på återfall ofta i ilska när man en Lördagskväll slår på Timrå på TV´n och känner att nu skall det krossas, sedan ser man ett lag som det inte finns nån vilja alls i, en klubb som sjunkit så lågt den kan, sedan är den Lördagskvällen förstörd.
Som sagt så har man tröttnat lite att bli "pissad på".
Pojkvaskern har ju snart varit borta i 3 veckor - vad är det för fel???
Varför spelade inte Corso?
Exakt, man insåg inte då hur bra kenta var, tydligen inte klubbledningen heller, som inte ville förlänga för att han hade varit för länge i klubben...