Timrå IK - Färjestads BK 2011-10-20
Maila ditt inlägg till samtliga i styrelsen, annars gör jag det .
Skarin: Perra har lyckats med konstycket att vinna åtta matcher under ordinarie tid på 32 försök. Inte undra på att folket stannar hemma. När man sen spelar helt utan idé och med handbromsen i blir det ganska tydligt att Perra är fel man på fel plats.
Sen räcker det inte med att bara gapa efter en back längre. Vi måste verkligen förstärka framåt då Murley, Pikkarainen och Pärssinen har en frekvens i skridskoåkningen fullt i klass med någon som är förlamad från midjan och neråt. Gå all-in på Björn Melin till att börja med och sätt Pikkarainen på första bästa knullcontainer. Vad vi ska värva för att inte släppa motståndarna rena i slottet varje anfall vet jag inte, en bautasten kanske?
Kvällens insats var fullt i klass med vad vi presterade mot Frölunda borta, skillnaden då var att vi hade ett motståndarlag på andra sidan isen. Färjestad är verkligen iskalla. Med Färjestadmått mätt.
Jag tror på fullt allvar att Tjobba skulle kunna gå in och göra bättre ifrån sig än både Hedin och Torp i dagsläget. Eller ge Styf en vecka eller två.
När Bagarn och Alex Larsson är bäst på isen säger det en hel del om övrigas insats.
Sen måste jag bara undra varför inte Vampola spelar samtliga minuter i varje PP. Hagos som center/spelfördelare i andraformationen är ju som att ge motståndarna 40-50 sek återhämtning.
Hoppösheten kommer ju när man undrar vilka 2 lag vi ska lyckas ha efter oss!! Enda lilla halmstrået jag känner är Modo, men vilka mer??? FINNS INTE. Isf om man värvar minst 4 st riktigt bra spelare.2 bak och 2 fram!!!
Sålunda kan man ju snarast dra slutsatsen att de som är kvar och ältar ju faktiskt är de hängivnaste av alla. Det känns som att många givit upp och inte orkar uppbringa den kraft som krävs för att stå ut med att må dåligt dygnet runt, ett halvår, med extra strössel varje matchkväll.
Själv kan jag, när jag nu ändå är inne på detta stickspår, nog säga att jag tröttnat på att skriva för att jag de senaste 18 månaderna tydligen skriver monologer härinne, Vet inte om det beror på att jag skriver trist, tråkigt, upprörande, banalt eller vad det är, men det är som för döva öron. Jag uppskattar verkligen oftast att läsa vad som skrivs här, men det har berkligen utvecklats till ett tjat inom en liten krets, och man tröttnar faktiskt på att göra inlägg som ingen reagerar på, svarar på, eller ens kommenterar. Man känner sig som en tennisdomare som sitter och vrider huvudet fram och tillbaka, eller som en snubbe som konstant blir avbruten på festen när han ska dra sina roliga historier. Förr var HS en pigg dialog, ett rappt käftande och roliga kommentarer. Jag vet inte vad det är, men jag kännermig inte speciellt välkommen längre. Snarare som n främling....
Hmmm...Ja det var ju inte det här jag tänkte skriva om - men nu blev det i alla fall sagt också.
2011-2012. Det finns ju ingen räddning detta år. Har man någonsin som supporter känt sig så hjälplös? Det finns ingen räddning för det här laget. Förr om åren, med dåligs starter, obefintligt spel etc etc, har man ju på något sätt väntat på att det skall lossna. Men detta år - Vad är det som skulle lossna? Det finns nog inte mycket mer att ta ut av detta icke-elitseriemässiga material. Jag kände mig uppgiven efter 5 omgångar och är efter denna match snarast i något stadium av förvissning. Det kan bara bli kvalserien. Vi är avhängda idag, och efter 20 omgångar kommer vi knappt vara teoretiskt med i matchen ens en gång.
Det kommer inte att hjälpa att byta tränare, men det är nog ändå rätt medicin ur ett överlevnadsperspektiv. Det handlar om sjukdomsinsikt och att inse allvaret av situationen. Frågan är om inte det som skulle kunna rädda Timrå kvar är samma sak som sist det begav sig - Nämligen att man inser fakta och börjar förbereda sig på det som komma skall. Vill minnas att Molla mer eller mindre körde försäsongsträning under perioden efter jul - mitt under brinnande säsong. Han gav blanka fan i sista 20 omgångarna av Elitserien. Den gången var det väl så att Peo hade kört Chi Gong (!!???) istället för försäsongsträning, Jag vet inte riktigt vad det är denna gång. Det gör väl det hela ännu mer skrämmande kanske, men det är i min värld högst osäkert vad detta lag egentligen förmår prestera?
- Är det så att vi spelar Elitserien med en trupp som på sin höjd skulle komma i mitten av Allsvenskan?
- Visste man det redan innan och chansade?
- Eller trodde man på mirakel? Jimmy H som är en mycket sansad analytiker uttryckte innan säsongen en skeptisism som från att komma från en så inbiten supporter snarast får liknas vid ett primalskri på hjälp...
- Är det så att vi bränt vår budget på dyra spelare som åker omkring och surar?
- Är det så att vi är just det lag av hopplösa left overs som alla påskinar?
Jag tror att en av de största anledningarna till fiaskot är våra centrar. Visst - backspelet liknar under vissa stunder kalabaliken i Bender - en solig dag... Men värvningarna av Bagarn och Hagos är i mitt tycke de två största flopparna så här långt. Att de inte skulle producera förstod nog alla, men motivet var väl att vi i och med dessa två skulle förfoga över två av Elitseriens största defensiv specialister och boxplay dödare.
Facit:
Kata-bloody-strof!!!! Som väntat framåt - Och hör och häpna ännu värre bakåt. Vi har två helt icke fungerande centrar, som blir stillastående, är ovän med pucken och som knappt kan åka skridskor. Vad har hänt? Bagarn? Hagos? Vad fan har hänt??? Lika anonyma som vanligt framåt och målen bara rasar in bakåt och i BP. Det håller inte? Kan de ens vara kvar frågar jag mig?
Svaret är naturligtvis ja, men det måste ju för helvete bli nån jävla uppsträckning. Båda två är just nu fullkomligt värdelösa! Fullkomligt!
Antar att jag nu är den terhundrafemtionde som upprepar masochistmantrat att det är kört! Vi måste lägga oss ner och dö bums. Det är det enda rätta.Men jag menar nog att det inte behöver vara så. At inse att vi inte räcker till behöver inte innebära att man ger upp. Jag säger det igen - Ingen kan väl för fan på fullaste allvar tro att detta lag skall kunna undvika Kvalserien??? Det är inte möjligt
Istället kan vi göra en Brynäs och stålsätta oss för vad som komma skall . Använd tiden väl: För att scouta motståndet, för att vässa truppen och för att mentalt förbereda sig på det slutspel vi kommer att spela. Det gäller föreningens existnes - Kansk på samma sätt som det gjorde 2001. Men nu är insatsen större och fallhöjden än värre. Vi har samma budget som de flesta andra lag, och med denna har vi fått ihop ett icke elitseriemässigt lag. Min uppmaning till vem det nu än är som skall lotsa laget kvar i högsta serien: Se till att laget är Kvalseriemässigt och se tll at vi är mentalt förberedda på att gå i döden för att bli topp två i KS. Sedan börjar vi om därifrån!
För att avsluta som jag började - Jag följer detta forum varje dag. Jag gillar att läsa er alla. Min uppmaning är: Bli mer som ett forum med välkomnande dialog! Det är inte så nu!! Jag har gjort hundra-eller tusentals inlägg, och ändå känner jag mig som en främling som gör inlägg för tomma öron!!
Med det sagt: Kämpa Timrå, forever, and ever and ever... Vi ska tillbaka!!!!
"Det var en jättebra tackling, säger Färjestads tränare Niklas Czarnecki till TT."
Redigerad kommentar
Men gör vi inget åker vi ut på arslet och kommer inte in igen på länge.
mörker och kyla.
Det finns heller inga som helst tendenser till att saker och ting ska kunna bli bättre! Vi ser så överlägset sämst ut så att man nästan inte tror det är sant.
Firma Perra/Clabbe borde hänga mycket löst tycker man, men klubben har väl inte råd att sparka dem.
För att vi ska kunna överleva en Kvalserie behöver vi inte bara en förstaback, utan även spetsspelare framåt. Annars är sagan om Timrå IK slut. Kanske t.o.m. för alltid.
"Skulle jag vara less här skulle jag inte stanna en minut till. Så mycket stolthet i kroppen har jag."
Han spelar inte Nanne före nedsläpp den här säsongen.:)
Jag misstänker nämligen att föreningen kommer att ha löjligt långt tålamod med Perra.
Linkan har ju handlat färdigt o pengarna är slut (?)
Så har det inte låtit tidigare.
Idiot!
Bara synd att det behövs 55 matcher att spela ihop laget till KS.
Det vi kan göra är att vaka vid lagets sida den sista tiden.
Fruktansvärt vad tungt det är nu.
Redigerad kommentar
Vi räcker inte till.
Dessutom måste det ageras i truppen, dom med hög lön som inte orkar jobba på plan ska bort. Det är en sak att inte lyckas, men när man inte ens tar i förtjänar man inte nån lön.
Kom ihåg vem som gett Perra det lag han ska jobba med, så skyll inte hela draget på Perra.
Vasrt tog dom "NYA" pengarna vägen?
Inte mycket annat man kan säga - FBK inte särskilt bra men ändå bättre i det mesta tycker nog jag.
Mycket snack om back - jo det behövs...om jag får välja skulle jag vilja ha en med mycket puckkänsla, bra rörlighet och ett bra skott...? Kanske Strålman? :-)
Dock tycker jag vi behöver en riktigt bra sniper också, hur nu det ska gå till?
Men det är bara kanske.
F.ö hockey suger getpung.
Det är dax för Pikken och få resning nu, i spelet för så jävla dålig som han var ikväll så kan han inte kunna kvittera ut nån lön.
"Här brukar vi stå, men just nu sitter vi på krogen. Där får man i alla fall valuta för pengarna. Varje gång."
Tänker på Hasse Alfredsson nu, " Ska vi byta grejer, ska vi byta grejer med varann,, Jag byter mitt hockeylag mot en cykelpump."
Satan så dåligt det var ikväll, 17 skott inkl. 5 min PP, hujeda mig.
Perra står mest och ser ut som en fågelholk.
Undrar vad som kan stå på en sån ?
Se bara på alla brudar som ska omvända sina gaypolare
Bara att inse att vi är förankrade i botten.
Ledningen har fört oss ner i botten och vi är där för att stanna. Tack och Godnatt mina vänner, men min rullgardin för Timrå har sedan länge rullat ner.