Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Just så hette han. Låg och tänkte utan att komma på namnet. Och nu är det den här Raycroft som är jäveln. Trots att han släppte in sex hemmamål mot Mora, som vi nollade...
Straffar liksom i Tälje, fy fan! Som dessutom krockar med Kevin Walkers framträdande, miseria...
Ja, jävligt skönt att vi vann den här gången. Riktigt rättvist dessutom. Det brukar ofta löna sig att skjuta när man lägger en straff, så även nu. Play off-plats nu...
Hmm, med tanke på våran ekonomi ifjol så kanske telebolaget drog in Fax funktionen juuuuust precis när papprena skulle skickas för han?
Hursomhelst, skönt att inte vara avhängd i Hells Angels ligan ännu iallafall, vi sköter ju oss snyggt!!
Nu ska vi bara lära oss göra mål så blir nog det här bra!
Gorkyman: Jag hade frågetecken på målvaktssidan men känner mig lugn där. Bra värvat Nubben!
Nu är det spets-spets-spets som gäller. Om Nordgren är frisk nog att träna med Modo (som svämmar över med forwards) kan man ju hoppas att han faktiskt kan dyka upp i Timråtröja. Lär behöva öronmärkta pengar för en värvning av en elitforward men med det här laget och stabiliteten i grundspel som börjar komma på plats kan det ju komma att värma till i en del hockeyhjärtan med sponsorbudget igen.
2 points ikväll. Nöjd? Nä självklart icke! Hade Löven ett anfall i spel fem mot fem i sista perioden?
Laken:
Ja det har vi, men som jag skrev tänk tanken, lek med den.
Sjukt impad hur bra defensiven är!
Sedan tillåter inte ekonomin det helt annat sak.!
Redigerad kommentar
Nej va fan! Nu kör man en V75 eller lotto och vinner stor vinsten.
Så köper jag en första line för 20 mille ;)
Det är därför jag tycker ledningen borde ta chansen och värva den där forwarden nu. För det är liksom lite småtydligt att det är där det brister. Agera NU. Medans tid fortfarande finns och det här laget ändå omgärdas av en spirande positiv nybyggarkänsla. Den breda publiken ledsnar fort.
;-)!
Jaji, nomaden har rätt. Agera för fan! Det måste jag hålla med om efter de matcher man nu har sett. Defensivt håller vi klassen efter den miserabla premiären, men vi kan ju inte göra mål när vi som mest förtjänar det ens. Två poäng borde ha varit tre i kväll, men likväl var det skönt att straffa Löven...
DJ Hemp:
Agera för fan, säger du. Med vilka pengar då? Det kom max 2500 i dag och det räcker förmodligen inte till att betala dom löpande utgifterna.
Och var satt du idag? Svarar du hemma har du med automatik diskvalificerat dig. Så vida inte du stödköpte en biljett. Vilket jag betvivlar.
Jag tycker inte heller att det är kul att lira i Allsvenskan, men likt förbannat går jag dit och köper min hockeykorv, för alternativet till hockey i Timrå vill jag inte tänka på.
Men för all del. Gnäll på du om att agera så skall du se att Nollan trollar fram några millar att värva en NHLmeriterad sniper som dyngar in minst 2p/match.
Agera med dina pengar givetvis. Du har nog råd med lite mer än en skitkorv, inte sant?! Mina pengar går åt till att täcka viktiga utgifter, inte till att sitta och åka ut i tallskogen som en jävla idiot. Mitt supporterskap från TV-soffan duger alldeles utmärkt för jag bor i en helt annan kommun. Det är inte min sak att strö socker över hockeyhimlen - det där får du och dina kommunkollegor fixa själva, Pelle Happs!
Så fan heller. Detta är ett fritt land. Dessutom är det inget gnäll bara för att man lägger till "för fan". Bara ett kallt konstaterande att vi behöver en målgörare efter att man nu har sett några matcher. Men om du anser att du är Bror Duktig efter att ha köpt en varm korv, så visst... Sträck på dig riktigt ordentligt där hemma i IKEA-sängen då!
IKEA är för amatörer, själv har jag en Hästens Continental. !
Bra kämpat! Du fick rätt i din prognos. Snart kommer även jag ut. Är sugen pä att se nygamla motståndare som Malmö Redhawks. Men det är möjligt att man emellanåt blir tvungen att ta rullatorn till hjälp för att leta sig till sittplats... Är det okej?
Det var väl det jag misstänkte. Att du är en lyxlirare med hästtendens. Själv har man en numera 13 år gammal IKEA-säng. Och det är just därför som du, som besitter de ekonomiska resurserna, ska bekosta den där målspottaren... Capisce!?
Egentligen började det hela med att Mikemomad m fl efterlyste den där goalgettern. Och så hängde jag på genom att hålla med. Varpå Perhaps tog chansen att starta en hatkampanj mot mig för att jag har erkänt att jag är dålig på att ta mig över kommungränsen. Sedan tände jag till i vanlig ordning och gav igen på en förmodad höginkomsttagare. Därmed fick ankdammen skvalpningstendens. Men jag håller med dig. Det verkar lovande vad gäller förnyat kontrakt. Fan vad backarna hjälpte han finnen i målet vars namn jag nu inte ger mig in på att stava till i kväll. Mycket bra defensiv. Synd bara på alla lägen framåt, men okej för en tvåa då. Vi lär väl ändå hänga kvar i alla fall = Godkänt.
Redigerad kommentar
Hatkampanj mot dig, det är dit val att inte gå på matcherna och ditt val enbart.
El Maco:
Kvitton på det tack :)
Eller så gör man som på Norrporten. Betalar in sig på ståplats, men sätter sig på en ledig sittplats. Det är ju ändå inte särskilt många sörjande där heller. Och vad fan gör det var en annan håller hus exakt? Till syvende och sidst är man ju ändå bara en liten prick, inte sant!?
Äh, jag Klungan-skämtar ju bara lite med dig och inget annat. Tilltvålad!
Myskorv eller bajskorv, skit samma. Jag gör bara lite väl långsökta Klungan-kopplingar ibland. På Giffarnas svenskafans-forum är de betydligt mer tydliga. Skojar med ett MoDo-fan där. Han har fattat grejen. Kanske inte så konstigt att inte alla gör det. Men vi håller möjligen ihop hyfsat även här, mina jävelinlägg till trots. Och jag tror att vi kommer att överleva denna säsong också. HA är inte fy skam. 1-0 mot Löven efter straffar... Kanon! : )
DJ Hemp: Budget är 3300 och dagens Publik: 3155. Minus 145 mot budget alltså. Skärp dig Hempen, det kunde vart - 144 om du hade pallrat dig ut din s.k solidariska kommunist. Du få la hjälpa till lite du med...
FORZA TIK.........alltid, alltid........
Den dagen jag får en anständig inkomst likt din, så kan jag börja att strö socker över hockeyhimlen jag också. I bästa fall kan detta ske redan nästa år, vem vet? Men fram till dess måste jag hålla hårt i slantarna, så är det bara. Vi i rödvinsvänstern behöver fan ett kapital för att kunna bidra med våra strån till stacken. I nuläget är vi bara ena små myrjävlar utan vare sig mening eller mål. Äh, det har vi visst det förresten, men vi saknar medel för att kunna förverkliga dem.
Redigerad kommentar
Nej, jag tycker att det är ganska strongt gjort av de som inte bor i närheten av ladan att masa sig iväg och offra en hel fredagskväll på någonting som troligen inte leder någon vart i alla fall den här säsongen. Antingen har man inget liv i övrigt eller så brinner man som fan för det här. Om man bor i Timrå och har intresset så är det väl inget snack om saken, men annars... Imponerande!
Det är naturligtvis sant. Vi får sälja honom för hundra österrikiska pund. Verkar för övrigt inte som att vi får hål på den där jävla keepern i kväll. Lite som Timrå - Löven förr i tiden. Bra speed dock...