1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779353 inlägg · 7967 ämnen
3039228 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Är det idag va hoppas på en fredags värvning

Sv: A proposito de nada
Peja: Ska man sitta och läsa dina sura kommentarer om utematchen nu ända fram till match och sen två veckor efter det.
Kul...

Som någon sa. Gå inte. Jag betalar inte priset till en konsert om jag tycker att det är för dyrt. Då struntar jag i det. Ganska enkelt.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Det märks att du inte tittat på VM

Nu är det ju nya regler som gör att domaren inte blåser av vid minsta kontakt. Vilket fått spelarna att resa sig upp efter att dom varit i backen. För blåser domaren och sjukvård kommit in så måste dom gå av 1 minut innan man kommer in igen.
Så ingen ligger kvar.

Detta tycker jag ska införas i hockeyn oxå, typ.

Domaren blåser inte av bara för att en spelare har ont.
För så ont har man sällan. Som det är nu så ligger man kvar för att man har tagit efter fotbollen.
Som nu har ändrat.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Gissar att Brynäs vill slå publikrekord för svensk damhockey. Det hade varit kul men samtidigt känns det lite ohederligt att slå ett sånt rekord om man bara gör det genom att locka folk till en herrmatch som spelas precis efter. Om vädret ställer till det med isen riskerar man även att göra den ännu sämre om en annan match spelas där precis innan.

Sv: A proposito de nada
Joppe: Du behöver bara gå tillbaka till förra säsongen. Delia och Kempny (som la ner säsongen innan efter typ halva på grund av motivationsbrist) skulle jag säga var superchansningar. Witkowski var uppenbarligen en panikvärvning som man blev tvungen att göra när skadeläget på backsidan blev allt för kritiskt.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja, håller med fullständigt. Har sjukt svårt att förstå hur sparkboll, speciellt svensk, kan vara så poppis. Spelet är igång i c:a 10 sekunder, sen har antingen en svensk tjongat iväg bollen blint eller så ligger någon ner och grinar

Fotboll börjar bli samma sak som amerikanska fotbollen. Man håller på och ställer upp i 17 timmar, sen är spelet igång i ett fåtal sekunder innan alla ligger i en böghög på marken

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Hockey har mycket att lära av fotbollen. Dels proletärandan att man inte måste vara son till Fimpen (med träningsläger och favorisering för 100 000kr om året) för att lyckas, dels ett VM och EM där de verkligen är de bästa mot de bästa.

Sv: A proposito de nada
Kan inte förstå fotbollstittare. Det här är sä fruktansvärt tråkigt.

Sv: A proposito de nada
Joppe: Bulan är en annan ruggig chans värvning som Alcen "lyckades" med. Var rätt låga odds på att Bulan skulle fucka sin karriär. Men där gick Alcen all in....

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: jag antar att du pratar om witkowski. Absolut. Men jag skulle gärna se en lista.

Sv: A proposito de nada
Joppe:
Det räcker att säga Wandell så är det end of disquse

Sv: A proposito de nada
Peja: vilka panikvärvningar och superchansningar har Alcen gjort sedan han klev in på kontoret?

Jämfört med alla andra värvningar.

Sv: A proposito de nada
Peja: Hahahaha

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: haha..jag fick brev direkt :-)

Sv: A proposito de nada
Peja:
Superchansningar?
Med tanke på LC skadehistorik, kan han då räknas som en superchansning?

Alla panikvärvningar? Har JA gjort många panikvärvningar?

Sv: A proposito de nada
Pettisbif:
??

Sv: A proposito de nada
moment22: Var på Timrå-matchen. Kallt men minne för livet. Kommer inte att missa detta.

Sv: A proposito de nada
Peja: Free seating men man köper biljett till olika sektioner. Jag hoppas innterligt att ni med säsongskort får plats på någon av de bästa sektionerna.

Sv: A proposito de nada
Peja: Dom borde nog kollat upplägget med dej först

Sv: A proposito de nada
Peja: Får väl passa på att gå upp på läktarn i pausen mellan matcherna. Eller offra dig och se Brynäsdamlag för en gångs skull.

Sv: A proposito de nada
Peja: Har ångrat mig i snart 14 år att att jag inte gick på förra utematchen så nu har jag köpt biljetter åt mig och farsan. Visst är 895kr pengar, men dom går till en god sak; Brynäs IF!

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Misstänkte det. Med andra ord får vi som inte är intresserade av SDHL-matchen skitplatserna på SHL-matchen eftersom det är free seating. Tack för kaffet när man har varit på varje herrmatch sedan hedenhös.

Sv: A proposito de nada
Peja:
11:00 - Arenaområdet öppnar med alla aktiviteter
11.30 - SDHL Brynäs IF Färjestad BK
15.15 - SHL Brynäs IF Färjestad BK

Sv: A proposito de nada
Mattson: Vilken av matcherna spelas först?

Sv: A proposito de nada
Nu taggar vi VM. Och pausar denna hemska silly ett tag.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Så de kan alltså också lämna menar du? Om de får ett erbjudande? Eller värvar vi från en för hög hylla då eftersom de tydligen håller i NA än? Så vi ska alltså inte värva från högsta hyllan utan nån lägre? Jag älskar att vi försöker få in skickliga killar i rätt ålder.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: SDHL + SHL

Sv: A proposito de nada
Mattson: 2 matcher?

Sv: A proposito de nada
gwl: Blir ändå en slags kostnad att inte ha jagat en toppback under tiden som man trott att Välimäki var klar. Det var säkert inte enkelt att buda hem honom eller för den delen övertala honom att gå till Brynäs, men det visade sig vara bortkastad tid.

Sv: A proposito de nada
Känns som förra sillyn väntade Alcen (gamblade) med att Soda skulle bli kvar. I år att han skulle vända hem.
Blir rätt mycket chansingar från honom numera. Hur är det egentligen med scoutandet?

Sv: A proposito de nada
Peja: 895 kr för 2 matcher är rimligt, särskilt när det handlar om en unik happening. Om man tycker det är för dyrt gör man som alltid - skiter i att vara med.

Sv: A proposito de nada
Greatredwing : beror väl på vilken hylla man letar på. Och när man letar om året.
Vet många många shl lag som redan nu fyllt på med vassa backar från andra sidan pölen.

Sv: A proposito de nada
atilla: Twitter

Sv: A proposito de nada
gwl: obotlig optimist ser jag .Undrar på vilka grunder baserar du den tron på vår s.k sportchef . Som skämmer ut Brynäs med sin inkompetens.
Brynäs blir betraktat som en amatör förening som vill leka med dom andra elitklubbarna i shl .
Hur f.. Ska han lyckas finna 4 kroppar som förbättrar detta lag ? Han har inte lyckats hittills. Blir som förra säsongen . Panikvärvningen av backen kommer i november. Till ockerpris .
Sista forwarden blir nog Alcén själv som får dra på sig Världens vackraste ställ .

Sv: A proposito de nada
Peja: Brynäs tar fansen för givet . Alcen pratade o 4 spelare . Sånär det drar igång har han skaffat 3kroppar å sista platsen tar han själv ..

Sv: A proposito de nada
Pettisbif:

Inte direkt så att Välimäki kostar oss något denna säsongen.

Vill du få in spets, då får du räkna med att de vill ha en klausul. Nog bör du kunna räkna ut det själv.

Inte så att spetsspelare har som mål att spela shl??

Jävligt skönt att Alcen lyckades få Välimäki på 2 år, det betyder att han spelar hos oss nästa säsong om han lämnar usa. Och vem vet, lyckas han inte i Canes så kanske han kommer redan denna säsong, då han fick ett one way kontrakt.

Finns fler spets backar på marknaden, Alcen har nog en på kroken ska du se.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Finns de verkligen nån back som inte har nhl klausul nuförtiden? Ska de värva från div 2?

Sv: A proposito de nada
Peja: Det har dom gjort under lång lång tid.

Sv: A proposito de nada
Silfver: Finns det något annat SHL-lag som ska in med 4 nya spelare?

Sv: A proposito de nada
Silfver: Du kan räkna in Gästrin. Så 3 alltså.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Tycker du att 895 kronor för en biljett under serielunken är ett rimligt pris? Jag tycker att Brynäs utnyttjar supportrarnas lojalitet.

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Det blir mer och mer tydligt att Alcen bör ha en GM över sig. Vet att dom ville ha Wiken som GM när Alcen blev sportchef. Sen dog den jakten ut. Som så många andra jakter..

Sv: A proposito de nada
Joppe: Alcen gamblar för ofta och för högt. Det är det denna silly och egentligen förra handlat om.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Säg inte det. Jag har tidigare flaggat för Casselståhl. Vem vet? Kanske dammar av trästickan och gör comeback?

Sv: A proposito de nada
Mattson: vart ser du hur många biljetter som sålts?

3039228 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)