BRYNÄS IF - HV 71, 15/11-2012
Vi har gjort enbart 3 mål på de senaste 245 minuterna på hemmaplan.
På de senaste 7 omgångarna är vi nu på väg mot den tredje mållösa matchen.
Det är ingen slump att vi ligger i botten i effektivitetsligan.
En annan sak man kan konstatera är att Brynäs är ett av de sämsta lagen i serien under 3e perioden.
Enaranger: Samtidigt har vi Bäckis harvar runt i Amur och Kazakstan???
AGERA FÖR FAN!
Anders Berg: Inga rätt, har inte gissat. Du fick ju fel på reslutatet, pajas.
12-2...
Jävla skitlag!!!!!!!
Nu har Modo åter gjort mål på hemmaplan.
Så deras mållösa svit på hemmaplan stannade på ca 176 minuter.
Vi är nu uppe i ca 132 minuter.
Om Modo nollar oss i nästa match så "slår" vi Modos bottenrekord.
Inte ett mål på 2 hemma matcher. Det är under all kritik. Fan vad pinsamt Brynäs.
Dags att titta efter en målskytt innan det är för sent.
- Så talar en sann Brynässupporter. Patetiskt!
BIF-HV 0-3
Två matcher ett normalt lag hade VUNNIT med 3-0 istället. Patetiskt.
Ta hem Bäckström NU.
Vi får inga poäng för habilt spel,efter 20 matcher måster man inse att Harju och Thuresson inte gör de målen de är värvade för.
Vi har skador och sladdar i tabellen. Agera nån jävla gång innan allt går åt helvete.
Davey_22: När ska Brynäs lära sig att man måste SKYMMA en så duktig målvakt som Wesslau?
Inte konstigt att vi ligger toksist i skotteffektivitet
Zappaholic: "vi har 31 skott på mål och 32 utanför...jösses."
Jag gissar att vi ligger rätt högt i listan över flest skott utanför.
Det är många gånger vi har bra lägen, men missar mål.
Så länge man inte träffar mål, kan pucken heller inte gå i mål.
Inse att Brynäs är i en formsvacka och då går det inte att vinna mot serieledarna med seriens bästa målvakt i laget. Vi har haft 2 skott i ramen idag som med lite flyt lika gärna kunde varit mål.
Har ni någonsin själva hållit på med nån idrott?? Verkar inte så!!
Försök se att vissa spelare är på väg upp istället t.ex Ollas, Martin och Granis + att vi faktiskt har Bertil, Dennis och LJ borta
Vi kämpade oss till en 4:e plats förra året tack vare ett PP på ca 25%, spelet 5 mot 5 var ingen fröjd då heller men ändå studdsade pucken rätt i slutspelet (när man ska vara bäst)
Blir så jävla trött på all negativitet från många här inne
dreamland: Är vi i en formsvacka? Efter en ledig vecka och en seger är vi alltså i en formsvacka igen??!!
Hittar du nåt positivt med Brynäs ikväll så är du bara att gratulera. Stolpskott hit eller dit, sånt ger inga poäng!
sylf: "Är vi i en formsvacka? Efter en ledig vecka och en seger är vi alltså i en formsvacka igen??!!"
Mer klockrent än så kan det inte sägas.
Däremot måste målskyttet komma igång på fler spelare men som sagt, det var inte lysande i 5 mot 5 förra året heller
Målvaktsfrågan vet jag inte riktigt vad jag tycker dock....Rahm måste ju få spela för att komma igång men jag vill nog ändå ha Honken i alla matcher som går. Svedberg spred också mycket returer i början av förra säsongen men fick ju mer speltid i.o.m Honkens skador och växte enormt med det
Det är bara Växjö som gjort färre mål på hemmaplan än oss.
Vi och Timrå kommer sen, som de som är näst sämsta att göra mål hemma.
Vi har också en bedrövlig målskillnad på hemmaplan.
Det är där hela vår minusmålskillnad skapats.
Det börjar snart bli som för ett antal säsonger sedan, när ingen
fruktade att möta oss borta. Och där vi allt som oftast hade som
bäst 0-0 efter första perioden.
På hemmaplan ska man inleda matcherna i ett sånt virvlande tempo
så att motståndarna önskar att de stannat hemma och sett på
TV i stället.
dreamland: Men va fan! Det är väl mål som ger poäng eller har jag missat nåt?! Och sen att vi har Bertil, Dennis och LJ borta men på väg tillbaka, ja visst! Men Dennis har ju varit borta senaste 19 omgångarna och LJ har spelat 6 matcher och då sporadiskt! Redan DÅ, när LJ insjuknade på riktigt skulle Sundlöv agerat och ersatt han, helst båda två då dom såg att Dennis skada skulle bli svårläkt! Istället vräker man in skallen i betongen och kör på sitt "talangfulla lag". Berglind, Löf och Djoos är inte backar som håller bland de 6 bästa i nåt annat lag i ES!! Så jävla illa är det! Dom tre ska varvas som sjunde back i matcherna och framför dom ska det vara backar av klass. Framförallt hos de regerande svenska mästarna, som skryter att dom plussar flera miljoner varje jävla år... Men spenderas dom och satsas på ett bra och slagkraftigt lag?! Näe, inte just!!!
Anders Blank:
Det är inte första gången det är dåliga/osäkra diagnoser på skadade spelare.
Kanske den bästa värvningen på lång sikt vore att värva en läkare?
Doktor House är kanske ledig?
Det viktigaste vid en skada är ju att först ställa rätt diagnos.
Att lita på de klåparläkare som verkar finnas i gävletrtakten,
är nog inte att rekomendera.
Skulle inte förvåna mig om Lars Jonsson fick rätt diagnos först när
han blev utlånad till Almtuna, och kom i kontakt med riktiga läkare
i Uppsala.
fyra mål i någon match. I tre matcher har vi släppt in fem mål.
Att vi har svårt att göra mål är väl snarast en underdrift.
Cody ger bort ett mål och är allmänt kass tyvärr. Han vågar fan inte ens grumma.
Sebastian Kladd Lauritzen är ingen höjdare.
I övrigt en helt okej match, men laget saknar målskyttar. Verkar inte sundlöv fatta. Ser faktiskt inte vem av de här som det kan lossna för förutom Järnkrok. Det måste in en till målgörare.
Den nu avslutade andra femtedelen av serien, blev inte speciellt lyckad
för vår del. Nionde plats, med tabellraden: 4 2 5 21-31 och 14 poäng.
Ingen total genomklappning. Men det är här vi tappat de 10 poäng
vi ligger efter HV 71.
Enaranger: 33 omgångar kvar att hitta formen. Men nog känns det som en sniper behövs. Efter 22 matcher är det svårt att tro att befintliga spelare plötsligt ska börja ösa in mål.
Efter 22 matcher förra säsongen hade vi bara släppt in ett mål mindre. Men gjort 18 mål mer. Och hade faktiskt bara 2 poäng mer. Nä, det blir nog fan guld i år också.