1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778057 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: "Samtliga skribenter: Samtidigt vill jag påvisa till samtliga skribenter i den här gästboken att det är bättre att inte skriva alls om man inte kan bemöta arguument med motargument. Om ni tittar ut genom fönstret så hittar ni säkert någon sandlåda att hålla till i om ni vill hålla den nivån"

Gäller samma standard för personangrepp på anställda i Brynäs IF?

"Dumlöv" mfl. mindre smickrande tillmälen...

Läge att moderera dig själv, Lasse?

Jajjen: Mariestad-Malmö 4-2

Laget har förmodligen dyrare trupp än Brynäs, många av spelarna i Malmö skulle få muntergökarna härinne att börja dregla av hänförelse.

Tror du fortfarande på Malmö i KS???

Jajjen: Ang Malmö så lyckades de förlora mot Jumbon borta ikväll. 4-2 till Mariestad.

Klipper in Percys uttalade som jag hittade på SVT TextTV också. Eftersom de kan ändra sida så får ni hela. Jag är emot stängd serie men man kanske får tänka om ;-)

Percy: "Man ska inte kunna åka ur"  

Percy Nilsson har satsat sin sista   
  peng i Malmö Redhawks. Men nya regler
  och en stängd serie kan ändra på det.

-Om jag över huvud taget ska fundera 
  på det, så måste det finnas helt     
  andra affärsmässiga möjligheter, och 
  inte risken att man kan åka ut,      
  säger Percy Nilsson till SVT Sport.  

Nilsson hoppas också på Riksidrotts- 
  mötet i maj. Då beslutas om          
  51-procentsregeln slopas så att en   
  privatperson kan gå in som ägare.    

-Det är väldigt viktigt att det blir 
  i år. Många klubbar behöver det.     
Se hela intervjun i Sportnytt 22.00

Huge: "I stort sett allt det dom säger är egentligen rätt så självklara saker, för den som är någotsånär insatt och intresserad av den här branschen öht."

På tal om hybris...

Blizzard:

Ja, så vill jag också minnas det. Efter 3 månader så träder försäkringen in. Kan vara väldigt kännbart om en spelare lyter 200 000-300 000:- i månaden.

Jajjen: Ja tyvärr så har vi vant oss vi det....

Så +++ = - ivarje fall i Bif

Lindström: Försäkringarna brukar väl hoppa in vid 3månader elelr något när det gäller hockeyspelare. lr var dte inte något sånt?

Lindström: Sådär har vi nog trott sedan Brynäs ekonomi blev känd. Men i Brynäs fall blir det aldrig några pengar över. Det är alltid kärvt läge. Fan vet hur dom räknar. Man blir så jävla less på deras ständiga budgetgidder.

Huge: För att ställa en fråga till dig, vilka värvningar har Sundlöv verkligen lyckats med? Anser att det bara finns 3-4 st. Som verkligen har blivit till en bra värvning.

Men hur många anser du?!
Såg att frågan hamnade långt ner så tror inte du såg att jag skrev.

Hård: Amen!!

Sen en fundering; Om 3 spelare e borta (Lind, Danielsson & Sundström).

Vem betalar ut lönerna åt dom?
Känns som det funkar i vanliga svensson livet att nån försäkring eller kassa går in och betalar, eller?

Så då kommer nästa fundering;
Klubben har inte betalat ut några löner/fulla löner.

Så med min begränsade matiematiska kundskaper så borde detta ha gjort att klubben sparat pengar.

Eller är jag helt fel ute?

tjugo8: "Bra skrivet av grabbarna tycker jag...
Men jag undrar om hybris verkligen var det ord Sundlöf sökte..."

Visst var det ett klockrent uttalande av CZ och Sundlöv.
Bara det att dom öht inte ska behöva förklara sig på det sätt dom gjort.
I stort sett allt det dom säger är egentligen rätt så självklara saker, för den som är någotsånär insatt och intresserad av den här branschen öht.

Men visst måste Sundlöv ha sett fel i ordboken?
Skulle tro att orden "kalla fötter" är det han menar, eller nåt ditåt... :-)

Jag skiter i nyförvärv. Det enda jag hoppas på nu är att Lind och Sundström ska komma tillbaka.

tjugo8: Nä, det blev nog fel. Det också.

Huge: Det är ändå rätt intressant att Brynäs har under flera år haft samma lönebedget och till och med högre lönebudget än många lag. Så jag tycker inte att man kan använda sig av det som bortförklaring. Givetvis har vi långt kvar till vad topplagen spenderar men fortfarande så har Brynäs en relativt liknande som flertalet av lagen i ES.

När det gäller förra säsongen så är Sundlöv precis lika skyldig till bugetunderskottet som någon annan, ja till och med ytterst ansvarig. Att skylla på Boork är ju bara löjligt för det är väl upp till sportchefen att lägga upp de ramar tränaren har att rätta sig efter?

Sundlöv lade till ännu ett tjänstefel i sin kappsäck, ett tjästefel som man idag använder som svepskäl att man återigen kör laget i botten.

AVGÅ Sundlöv

Bissett19:

Bra skrivet av grabbarna tycker jag...
Men jag undrar om hybris verkligen var det ord Sundlöf sökte...

250kg kärlek: Det "hat" du talar om känns mer som att det är mycket frustration bland oss Brynäsare och det var dålig tajming av HB att komma in och kommentera. Även fasthan gör det med välvilja så borde han ha förstått situationen vi befinner oss i.

Det var liknande stämning i timråboken för bara några veckor sedan och jag tror inte att nån där hade uppskattat att nån Brynäsare hade klivit in och sagt att "Ni borde värva".

Samtliga skribenter: Samtidigt vill jag påvisa till samtliga skribenter i den här gästboken att det är bättre att inte skriva alls om man inte kan bemöta arguument med motargument. Om ni tittar ut genom fönstret så hittar ni säkert någon sandlåda att hålla till i om ni vill hålla den nivån.

Jajjen: Sundlöv trodde nog att Wanvig var en potentiell spelare men anledningen till att han värvade var givetvis hybris.

Bissett19: Jag tror inte dom menar Wanvig. Dom försöker intala oss, sej själva, spelarna m.fl. att det är en nackdel att värva. Jag vill tro att dom har rätt. Men vet att dom inte har det. Bra ändå att dom talar om hur dom tänker.

Bissett19: Nä, det blir väl det här laget som ska "göra" det.
Frank Banham har ju gjort 56 poäng på 50 matcher i Österrike :-)

Bissett19: Hatet ligger i att ni är så förbannat stolta och inte kan ta åt er av andra människors funderingar och eventuella lösningar.
Ni tror att allt löser sig och att ni inom föreningen kan skapa lugn och ro.

Om andra personer ger er tips och eventuella förslag slår ni dem i backen och anser att dessa är hjänrndöda. Visst, be my guest, så kan det vara. Men jag hade ösnkat att ni hade haft större tålamod.

Just nu hatar ni allt, precis allt. Om andra vill hjälpa er tycker jag att ni kan sträcka ut en hand.

Puss.

Läser man mellan raderna så får Wanvig lite skit för svackan:

– Kan man det minsta lilla om grupp-psykologi så vet man att det händer något med gruppen när det kommer in en ny person. Det kan göra mer skada än nytta, och det kan man aldrig veta på förhand, säger Niklas Czarnecki.

Macahan:

Spelar ingen roll,blir ingen mer värvning:

"– Det verkar som om alla får hybris bara för att fönstret stänger. Det är väldigt sällan det finns några spelare på marknaden som är värda att värva så här sent på säsongen, säger Brynäs sportchef Micke Sundlöv. Att fönstret stänger blir mer en medial grej, för oss i verksamheten är det inte så panikartat."

Har man hybris när man värvar en målskytt??

Sean Avery är väl ledig ?

Huge: Den givna slutsatsen är att Brynäs inte kan konkurrera med Rögle om värvningarna (hade vi haft råd hade givetvis Sundlöv handlat). Rögle! Säger lite om vilket läge Brynäs är i. Om man dessutom kan anta att lag som Malmö och Leksand redan har starkare ekonomi än Brynäs så förstår man vilket sluttande plan vi befinner oss på. Jag har svårt att se vad som ska göra att vi kommer på fötter igen. Bygga en ny arena, liksom.

Paddan: Ha ha Jörgen Tenker el Penker ell vad han hette? :)

Paddan: Helt rätt. Jag missade Strbak.
Men det ändrar nog ändå inte min poäng så mkt, skulle jag tro.
Nämligen att dom ändå har så pass mkt pengar att värva med, tack vare sponsorsatsningen, att Rosa har kunnat värvas.

Sen vete fan om Strbak verkligen varit nån förstärkning.
Dom har ju fallit som en sten i tabellen sen han anlände... ;-)

Hahl Bundy: Kan hjälpa dig med målvakten. Tänk på en inkontinent Jönssonbroder som inte spelar i Rögle.

Huge: Se nu börjar du igen o jag går inte i den fällan att svara, för då kommer jag aldrig ur er GB o med tanke vad ni tycker om mig så tror jag inte att det är det du vill! :)

250kg kärlek:

Var är hatet?

Hahl Bundy: "liksom att Huge ska börja dissekrera meningar o vända ut o in på orden i det oändliga."

Hmm..

Jag undrade bara varför du är förvånad att vi inte värvade Rosa, när du samtidigt håller med om att det är lite mer komplicerat än att bara ringa upp Rosa och sen är allt klart.

Om du tycker att den enkla frågan är att dissekera dina meningar i det oändliga så kan du inte ha nån större uppfattning om vad som VERKLIGEN är att dissekera och vända ut och in på orden...

Huge: "Rögle har inte förstärkt ngt öht under säsongen "
Jo det har dom bla en målvakt o en välmeriterad back som inte är alltför dåliga. Namnen är för krångliga för att jag ska komma ihåg dom så här snabbt.

Sorry jag skulle ju inte vara här något mer men jag kunde inte låta det vara obesvarat. :)

Huge: Man skapar till stor del sin egen spelarbudget. Att Sundlöv har lite pengar att röra sig med den här säsongen beror ju på det enorma slöseriet som han stod för föregående säsong.

Huge: Hmm, en viss Strbak har väl ändå tillkommit som truppförstärkning till Rögle under denna säsongen.

Hahl Bundy: Förstår inte din logik.
Först undrar du varför vi inte värvade Rosa (underförstått: hur kunde Sundlöv missa en sån värvning)

Därefter håller du med om att Sundlövs värld är lite mer komplicerad än att det bara är att ringa Rosa och sen är allt klappat och klart.

Jag kan ge dig en fullt tänkbar förklaring, bland många andra:

Rögle har inte förstärkt ngt öht under säsongen och med tanke på deras "budgettrupp" (sett i förhållande till de flesta lag) så bör man alltså har rätt så skapligt med pengar i kassan.
Lägg till den sponsorinsamling man lyckats dra igång, där du säkerligen hitta merparten av de pengar som nu gått till Rosa.

Rosa och hans agent vet naturligtvis i vilken situation Rögle befinner sig i, rent sportsligt och tabellmässig, och kan därför också pressa upp priset för att få Rosas signatur på kontraktet.

Hahl Bundy: Travestering, ska det vara.

Jajjen: Alternativt, vält hela jävla världen. *programmerar en egen gb*

tjugo8: Ni är rätt bitter vad jag kan se. Men låt inte mig störa.

Nä, nu får ni vara o munhuggas o tjafsa med er själva om Sunkens "värdelösa" värvande kontra hur dåliga spelarna är i Brynäs med Widing i spetsen.
Jag tror att ni behöver vara i fred ett tag eftersom ni inte verkar tåla en enkel fråga utan att det ska bli värsta hatet mot en, liksom att Huge ska börja dissekrera meningar o vända ut o in på orden i det oändliga.

När det gäller Wanvig meningen så var det ju en tranvestering på det som ni själva har tjötat om sen han fick sparken.

De flesta av er är faktiskt sorgliga med noll distans till er själva o andra.

250kg kärlek, Hahl Bundy: Fixa en egen gb!

250kg kärlek:

Intressant att kunna få in "diplomatiskt sätt" och "skulle kunna reta" i samma inlägg och samtidigt vara helt oförstående...

Är det någon som har hatat?

250kg kärlek: så du är inte det nu alltså,haha

Jajjen: Är faktiskt lite imponerad över ditt långa inlägg ang Sundlövs insatser så här långt där du ger en klart mer nyanserad bild av läget, som jag ser det.
Några tillägg dock:

Du tar upp ekonomin och den är trots allt motorn i det hela.
Så redan där har Sundlöv för det mesta varit mer eller mindre bakbunden.
De år som man ändå lyckats någotsånär med det ekonomiska så måste man ändå säga att laget som sådant sett bra ut, iaf på papperet.
Tänker främst på åren under Boork. Att det sen sket sig under dennes sista år kan man knappast lasta Sundlöv för, utan där handlar det mer om tränarens mixtrande som sen satte igång den negativa spiralen.

Inför denna säsong var det pga ekonomin en "budgettrupp" som gällde och här måste jag säga att Sundlöv lyckats träffa djävligt rätt med i stort sett alla nyförvärv. Hittills känns det som att Vas är den enda spelare som man väntat sig lite mer av, främst vad gäller målskyttet.
Han passar trots allt ändå in rätt så hyggligt i budgettruppens speltänk, om det är nån tröst.

"Det var nån som jämförde värvningar som gjorts av Modos och Timrås sportchefer med våra värvningar. Jämför då Timrås, Modos och Brynäs ES-placeringar de senaste 6 åren så har ni facit."

Tycker att den jämförelsen är lite orättvis.
Betänk att ett lag som Modo faktiskt har fått behålla stommen av riktigt bra spelare under många år (bl.a Sundström, Timander, Svartvadet, Salomonsson). Alla högklassiga spelare som naturligtvis underlättar att skola in nya spelare hela tiden.
Vilket gör att man tål ett par misslyckade värvningar på ett bättre sätt.

tjugo8: Mmm trevligt hur du kan utläsa hur människor är. Synsk? Eller bara allmänt bitter lite så där i allmänhet, O inte har fått spy galla över nån på ett tag, så du tar den första du kommer åt utan att behöva synas alltför mycket?

Som sagt det är såna som du som gör att man önskar att det går dåligt för Brynäs.

Storhonken: När du bemöter mina åsikter så lovar jag att jag både är blöjtorr och sover i egen säng.

250kg kärlek: sluta sova i mammas säng....

Men snälla. HB ställde en fråga en stund tidigare och nu är det mer eller mindre världskrig.
Frågan ställdes på ett diplomatiskt sätt utan inblandning av något lags placering eller klubbtillhörighet. Jag ser inget som "tydligen" upprör en hel gästbok. Det enda som eventuellt skulle kunna reta är "Ni kanske är nöjda med laget nu sen Wanvig stack eller?!"

Er frustration förstår jag men hatet har jag mindre förståelse över.

Hahl Bundy:

Den där spydiga, rödhåriga snorungen från nån klass under som stack in trynet i klassrummet när man gick i mellanstadiet känns som en rätt sympatisk individ i jämförelse...

Hahl Bundy: Rosa kanske inte fanns tillgänglig på marknaden. Men jag håller med om att han nog hade varit en "potentiell" spelare.

Jajjen: Nej. Det är bara min något diffusa övertygelse o kanske liite önsketänkande också eftersom det finns allt mindre av dom trevliga brynäsupportrarna kvar. :)

Huge: "I en sportchefs värld är det betydligt mer komplicerat."

Japp!

« · 1119218 · »