Laget mot HV
Sen är det iofs inte helt säkert att det hade gått så mkt bättre med dom 4 skadade spelarna på isen, men det är en annan femma....
Redigerad kommentar
Du inser inte hur puckat din del av diskussionen är?
Bara 2 exempel på hur puckade DINA "diskussioner" härinne är.
Och då har jag ändå utelämnat dina med jämna mellanrum förekommande försök att starta namninsamlingar för nåt annat "behjärtansvärt" ändamål...
Peja: "Någon förmåga att avsluta själv när passningsalternativ inte finns har han ju inte längre."
Molins jobb i PP och i spel 6-5 är att driva upp pucken till offensiv som. OM 5 spelare lyckas med konststycket att INTE göra sig spelbara så är det knappast Molins fel..
Samma sak i PP Står man som en sågbock på isen och inte rör på sig så är det bara dumt att slå en passning. Man måste RÖRA på sig, DELTA i spelet. Det gjorde man inte igår.
Att skylla på Molin är bara Glocalnet!
Precis som "faceoff" skriver har Molin en tendens att hålla i pucken på tok för länge. Passningsalternativ finns ju oftast, men inte hur länge som helst. Dessutom är han dålig på att röra på fötterna för att med egna rörelser hitta andra passningsvinklar när han har pucken. Under all kritik av Czarnecki att låta Molin få ha den rollen, speciellt i så här stor utsträckning.
Redigerad kommentar
Och jag vidhåller att CZ borde avgå, han gör taktiska drag som gör mig mörkrädd och saknar total förmåga att bygga upp ett pra powerplay spel. Att lauritzen borde sparkas vet jag aldrig om jag har sagt, en av dina vanliga efterkonstruktioner antar jag. Men att killen fått på tok för mycket chanser i förhållande vad han levererar handlar ju bara om att han råkar vara CZ:s kelgris.
Det som är värst med Cz är ändå hans brist på coaching, laguttagning etc. Han är ingenting för vår framtid what so ever!
"Håller med, även om vi sett en tendens till uppryckning,"
14-4 på SAIK,SSK och RBK skulle jag vilja påstå är en kraftig uppryckning när det gäller BIF.
Tror även vi hade knäppt Håve igår om vi hade hade haft ordinarie lag,även fast jag tycker att junisarna gjorde ett kanonjobb och skall inte belastas för torsken som vissa påstår;)
Men imorrn är det risk för råtorsk,ingen Sundqvist eller Nolander med på bussen ner.
Redigerad kommentar
Bissett19: :-)) Mkt hänger nog på LHC imorrn, som du säger.
Vår chans är väl lite underskattning och viss mättnad efter alla vinster.
Plus att juniormålsumparna börjar producera.
Det är väl därför vi bekostar deras utbildning i J20..... :-)
sylf: Ja, skulle inte förvåna mig om Markan står imorrn igen.
Inget ont om Läck men som du säger: psykologin i dom här lägena har en väldigt stor betydelse, trots att Läck de facto gör en kanonmatch.
Bara vetskapen att Markan står därbak höjer dom andra ett par snäpp.
Sen ska man komma ihåg att marginalerna är små. Hade HV målat på de otal livsfarliga chanser man hade igår så hade det kunnat rinna iväg ordentligt. Nu målade man istället på ett par ickechanser sas, vilket kändes extra surt när vi hade dom på gaffeln.
Tur i oturen var ändå att man kryssade i Luleå och Göteborg, dvs bara 1 pinne utdelades till Luleå, Timrå, Frölunda och Modo.
Livstidskontrakt - Ja tack! Kaptensmaterial!
Sundqvist är ruggigt underskattad!
Egentligen hypotetiskt att diskutera,men hade Markan tagit Tedenbys frilägen igår?
Vi torskade inte pga av Läck igår,skjuter man 36 skott ska man göra fler än två mål.
"Paradoxalt nog är det juniorerna som ändå fäller oss, trots att dom gör det mkt bra framåt."
Hur ska man tolka första frasen? HUr tycker du att de fällde oss?
Det är väl därför vi bekostar deras utbildning i J20"
Intressant.. Du tycker inte det är läge för t ex Lauritzen att producera innan man kan begära det av juniorerna som inte får hälften av hans istid..
Men, ingen skulle fatta vad han mena.
Paradoxalt nog är det juniorerna som ändå fäller oss, trots att dom gör det mkt bra framåt."
Hur kan man hållas ansvarig för nått man inte kan påverka?
Det vill jag och många andra ha svar på!
Sen tyvärr, När Molin var inne sista minuten så var jag helt lugn.
Visste att det inte skulle bli mål, varför skulle det lyckas denna gången?
Statsen på Molin i PP? Poäng vs antal pp?
Med ordinarie backar i spel hade det sett betydligt stabilare ut därbak och då hade vi sannolikt haft en bättre chans att vinna den här matchen, eftersom HV inte såg speciellt taggade ut.
Tycker att deras samtliga mål känns som mkt av slumpens skördar: en studspuck över en liggande Läck, en av våra backar ramlar på egen blå och sen ett höstlöv bakom en skymd Läck.