1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779500 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Känns som jag nästan skiter i vinsten när man fått uppleva att Lasse Jonsson gör en open ice-tackling i en sm-final med start från bänken.

Fan Lasse det gjorde du fantastiskt!


Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Gick och köpte Sportbladet och trodde i min enfald på massa läsning inför SM-final 2 ikväll.Men ack vad man bedrog sej,hela 1 1/2 sida om SM-hockeyn,men däremot en av Europas sämsta fotbollsligor Allsvenskan lyckades man trycka in 8 sidor läsning på.
Och ändå fanns det inte ett enda mål att rapportera från igår.

Däremot om DIF eller AIK spelat final hade det säkert varit nån extraibilaga om finalen.
Nu hatar jag inte bara TV4,nu finns Aftonbladet på den listan med;))

Sv: A proposito de nada

Måste ta upp en sak som är jäkligt störande, jag har själv en del i det och har skrivit vissa saker som man inte bör göra.

Hockeysnack har blivit som Svenskafans, speciellt då bland dom engelska lagens fans. Rena elakheter, min pappa är starkare än din pappa kommentarer.

Det är bara att titta in i Modos gästbok där det kryllar av Brynäsfans, även varit en del Modo fans här.

Är det inte dags att släppa det och göra dom här gästböckerna trevligare?

Svenskafans forum har jag förövrigt slutat titta i.


Sv: A proposito de nada
Nästan lite gulligt o se hur Modoiter och klyktattare går ihop och gör gemensam sak i att hata Brynäs och sen säger dem att de inte är bittra, *asg* Låt dem hålla på kan jag tycka, vi är i FINAL, Timrå spelar KS och MoDo har semester, jag vet vad jag föredrar :-)

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
2 timmar kvar till vargslakt :-)
Uppladdat:

500x0-tiger_2.jpg


Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Zappaholic:

Rätt hyfsad stämning på bussen hem från Karlstad.

Skål alla Brynäsbröder.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Wallin, ja. Vilken idrottstyp. Kan vara världens sämsta människa inom idrottsvärlden. Har alla sett hans spearing mellan benen på Silfverberg från matchen igår?

Och hur störd han blev när reportern frågade om Brynäs kvaliteter. Där är en som förstått att tiden håller på att rinna ifrån honom och resten av laget. Hur många år kan du ha kvar inom topphockeyn? En säsong? Två?


Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Läste nånstans att folk var förbannade för att publiken buade åt Nihlstorp när han blev skadad. Publiken buade åt värmlänningen som mitt på isen skulle ge sej på Wännström, vilket inte syntes i TV eftersom Nihlstorp låg vid kortsidan. Det är intressant hur "sanningar" skapas i media. Och hur många som köper allt rakt av.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Bad_Brett: Sluta bajsa ned dig härinne och återvänd till ert silly season-forum. Här spelar vi semifinal.

Schas...


Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz: Tror du spelarna i VF, eller vilket lag som helst, filmar eller förstärker mindre än Brynäs? (möjligen modo då, männens män). Att Calle förstärker alt tar sig för munnen efter att ha haft en klubba där i 10 min är inget konstigt. Då är det konstigare att den lilla dvärgen Petterson tillåts hoppa in en tackling på Ekholm. Får man det om man är ett huvud kortare? Vad hade hänt om Ekholm hoppat in en tackling på dvärgen istället?

Brynäs ska fortsätta spela som dom gör, åka skridskor utav helvete, då kommer Inavel BK att dra på sig utv hela tiden. Den sora faran är hur många dom kommer att skada i Brynäs på väg mot finalen, nåt dom gör medvetet och ingen jävel säger nåt. En sån debatt är mer välkommen än den om Calle tog sig för munnen eller inte.


Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Horace76c: " Sluta försvara Järnkrok...det där var ingen "förstärkning"....det var en riktig rivaldofilmning.....och det HATAR jag."

Killen blir misshandlad varje match,till och me så han blöder...i nästa match blir han armbågad av Pebbennär han ligger ner på isen.

Tycker du ska stå upp lite för Järnkrok istället. Tro fan han påkallar domarens uppmärksamhet när det får fortsätta så match efter match.


Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Varför diskuterar vi (ni) Czarnecki egentligen, han är historia. Vi befinner oss mitt i brinnande slutspel för fan. Släpp honom nu!

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Horace76c: Haha, Wallin guldhjälmen. Han kan få guldtrosan!

Sv: A proposito de nada
yngwie: Ja, klart Brynäs får svårt som varit topplag stora delar av säsongen.. Inget talar dock för modo, om de ens kommer dit.. Ett skräpgäng

Sv: A proposito de nada
Pettisbif:

Med tanke på att du har föreslagit drygt 600 spelare här på HS,så vore det väl konstigt om du inte fick rätt angående nån spelare.

Själv är jag försiktigt optimistisk angående Enterfeldt .

Sv: Matchtråd Linköpings HC-Brynäs IF tisdagen den 21/2-12

sylf: Kom med ett motargument istället!

Seriesegern blir tuff att nå, men det är väl ingen nyhet. Bara för att Brynäs har seriesegern som mål så är det inte något löfte. Vi är ju med i racet om seriesegern och det är imponerande. Skulle vi missa seriesegern så är det som det är, man gjorde ett jävligt bra försök och målsättningen var inte dum alls.


Sv: HV 71-Brynäs IF lördagen den 28/1-12

Huge: Inget fel med det, alla gillar vi olika saker men problemet är att ni har kapat hela forumet och förlamar all normal skitkastning =).

Nu räcker det med skit på LJ för den här gången. Idag är en ny match med nya potentialla misstag.


Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
Bissett_19: Sen finns det ju faktiskt ingen i varken Brynäs eller annat es-lag som klagar lika mycket på domaren som Sundström...

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Exakt VAD är det som är "mycket intressant" i din länk?

Kan faktiskt inte hitta nånting som vi inte redan vet:

Att LJ har det jobbigt.
Att Dackell är skadad och att man letar efter en ersättare med spetskompetens om Dackell inte hinner bli återställd inom rimlig tid.
Att Nagy har varit på tapeten och Omark varit ett rykte.

Allt det här är väl mest gammal skåpmat, såvitt jag kan se.....


Sv: A proposito de nada
MarcusElving: Jag tror inte att silly season kommer att bli så tuff som många tror. Det är många spelare som vill flytta till Brynäs nuförtiden. Och det kommer att finnas mer pengar än tidigare, samtidigt som många av konkurrenterna har risig ekonomi.

Sv: A proposito de nada
"arnio: Så du tycker att det är ok att man slänger bort flera hundra tusen i månaden på en spelare som inte håller måttet? Bara för att laget går bra just nu?

Det säger en del om dig som människa. I sanning en Sandvikare med gott om plats mellan öronen."

Det där sista: är det ett nytt led i dina högtflygande planer på att förbättra debattklimatet i boken?
Exakt VAD har arnios tankar och synpunkter om laget och spelarna med honom som person betraktat att göra?
Om han nu tycker att det är Ok att vi slösar lite pengar på en spelare som för tillfället inte presterar som förväntat, gör det honom till sämre människa för det?

Som sagt: kostnaden blir ändå densamma totalt sett, oavsett om LJ spelar eller är bänkad.
Det borde t.o.m en Eskilstunabo med gott om plats mellan öronen begripa.

Det intressanta är vad man realistiskt sett borde göra i det här läget, när laget ändå går bra och vi faktiskt har råd med en relativt dyr LJ som för tillfället inte presterar som förväntat men ändå tar en plats i laget?
Vi är ju knappast i nåt krisläge direkt och därför ser jag ingen större vits med att i dagsläget ex bryta hans kontrakt, nåt som ekonomisk kan kosta mer än det smakar.
Vore skillnad om det varit akut och vårt försvar hade läckt som ett såll och LJ isf hade sänkt oss både ekonomiskt och sportsligt där en ny back hade varit mer eller mindre tvunget på direkten, men så är ju inte fallet för dagen.

Så länge tränaren har förtroende för LJ och ser en klar möjlighet att få igång honom igen inom rimlig tid så gör man helt rätt.
Alternativet är att man redan nu jobbar på att försöka bryta kontraktet utan att förlora så mkt ekonomiskt på affären, ex genom att få nåt annat lag att ta över rättigheterna.
Vilket inte låter så väldigt realistiskt direkt.

Sv: Luleå Hockey-Brynäs IF 12/1-12
Huss:

Helt underbart.
Jag ger mina plus till Järnkrok,Silfverberg,Bertilsson och framförallt Svedberg.
Grym!

Men nu får "stridspilot" Jonsson ta och bänka Lasse Jonsson,tålamodet måste vara slut.
Han skapar ju säkert en 4-5 lägen åt Luleå.
BÄNKA BÄNKA BÄNKA!

Brynäshjärtat mår riktigt bra just nu.

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdagen den 10/1-12
Anders Berg: Ditt senaste inlägg måste du ha skrivit under pistolhot.....
;-)

Sv: A proposito de nada
God Jul på er alla Brynäsvänner! :)

Sv: A proposito de nada
....Så gör Jakob Silfverberg comeback imorgon mot AIK!

Sv: A proposito de nada

70 Rodrigues: Riktigt vidrig smäll, DET DÄR är blind side och mot huvudet! Bertilssons var INTE det och han fick 7 matcher. Karlsson ska således ha 15-20 matcher för det där. Men det finns ju ingen som helst konsekvens i straffen så det blir väl 7-8 matcher eller något sånt.

För övrigt så är det verkligen kul att se Brynäs den här säsongen! År efter år har bortamatcher mot Frölunda, HV71, Färjestad m.f varit solklara torskar, fick vi oavgjort i dessa matcher så var man överlycklig. Brynäs har varit en klubb som fått slita och tampas nere i streckträsket under en lång tid, man har mått rent ut sagt för jävligt många stunder och funderat på vad som ska hända med Brynäs. När kommer vändningen? Hur ska det gå till?

Svaret blev juniorer och unga spelare! Tack vare en fantastisk ungdoms och juniorverksamhet har Brynäs skakat fram de mest talangfulla och bästa juniorerna i Sverige. Spelare som är NHL-material kommer fram på löpande band, helt sjukt egentligen.

Brynäs unga spelare har gett Brynäs IF en ny profil, Brynäs är inget strykgäng längre, Brynäs kan slå alla lag på alla arenor och man känner faktiskt att motståndarfans, spelare och media har respekt för vårat fina Brynäs igen. När personer som Pelle Mårts säger att han tror att Brynäs kan ta guld denna säsong så får man nypa sig lite i armen. När sa NÅGON det om Brynäs senast? Ingen såklart, för att laget har aldrig varit i närheten. Förut fruktade man nästa match, nu ser man fram emot den!

Efter 20 omgångar har vi spelat in 35 poäng och ligger på en fin fjärdeplats i tabellen, väldigt imponerande. 

Unga, hungriga och väldigt skickliga spelare blandat med smarta värvningar av Sundlöv kan bära långt. Hur långt är omöjligt att säga, men att Brynäs KAN ta ett SM-guld med det här laget, det tror jag faktiskt! Det ska mycket till och det är en enormt lång väg att vandra, men jag tror på Brynäs igen och det är förbannat skönt.

Hockey är kul igen!


Sv: A proposito de nada
Huge: Jag tycker det var längesen vi diskuterade frölundaspelaren Kahnberg i Brynäs boken snälla kan ni inte dra det igen? Gjorde NZ rätt eller fel?

Sv: A proposito de nada
arnio: Bra analys.
Gnället mot LJ är enbart patetiskt och visar hur kortnästa dessa gnällspikar är.
Hans första 6 matcher har man helt glömt bort men så fort en svacka inträder så kommer snacket om hög lön som inte motsvarar prestationen på isen osv.
Bara att skratta åt såna analyser.
Man vad kan man förvänta sig när samma analytiker har velat sparka Lauritzen, Dackell, Hansen m.fl....

Sv: Brynäs IF-AIK IF lördagen den 1/10-11
Anders Berg:

Tack Berg för att du ger oss perspektiv på hockeyn. Jag trodde i min dumhet att det är bara att slå sig ner och njuta av en rättvis seger men ack så naiv jag var. Tack vare dig vet jag nu bättre och inser att man som Brynäsfan alltid kommer leva i ett lidande eftersom dem aldrig kan få det rätt, förlorar dem inte så vinner dem med alldeles för liten matginal. Fy Fan!

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Nja, för ordningens skull så lät det faktiskt ordagrant så här, i den bubbla jag fick från dig:

"Jag hoppas verkligen att jag stöter på dig i höst din jävla fitta!!"

Rätt ska vara rätt.

Hade du inte stake nog för att våga säga det i gästboken?


Sv: Silly Season 2011/12
Lindström/Huge Hahahahahahahaha två assköna kommentarer, det sägs att ett gott skratt förlänger livet och det har ni gjort för mig nu isf, fan va gött då kanske man hinner med en hemmamatch extra hehe!!!

Sv: A proposito de nada
Fyra minus på mitt förra inlägg om reklam - finns det alltså fyra personer som på allvar tycker att det snyggt med REKLAM på tröjorna? Är ni helt skadade eller?

Sv: Silly Season 2011/12
Äntligen lite action här på forumet! Annars brukar det bara vara massa tomma hot om kassa nyförvärv från sportchefen men nu är det faktiskt otrevlig stämning på riktigt. Friday funday!

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011

Jajjen: "Sluta läsa om skittidningarnas påhittade verklighet! Ska Brynäs vara det första laget i år som sparkar tränaren? För att en skandalskribent har fantiserat ihop en historia? Cz tränar givetvis ett topplag nästa år men det kommer inte påverka utgången av vår kvartsfinal ett skit."

Kunde inte sagt det bättre själv.
Mediamurvlarnas jobb är att skapa rubriker, som vanligt.
Inget att bry sig om, ifall man är en normalbegåvad hockeyintresserad supporter som kan tänka lite kritiskt och genomskåda skiten.
Det roliga är att Abrahamsson inte säger nåt om Färjestades tränare inför slutspelet.
Varför bör inte FBK sparka Samuelsson, när CZ nu uppenbarligen är klar för nästa säsong?
Varför spekuleras det inte kring Samuelsson på samma sätt och att han inte kommer att ge allt i slutspelet?
Märkligt....

Sen är det lite komiskt att konstatera ett par saker, där "experterna" härinne har varit väldigt tvärsäkra och där det nu visar sig hur pass mkt experter man i verkligheten är.

Modos värvade som bekant ett par slovaker plus Anders Eriksson.
Sundlöv valde att inte värva.
Ojojoj, hur kunde Sundlöv vara så korkad, när Modo visade sån stake och värvade ihop dessa stjärnor?
Och hur gick det?
Hoppsan, det blev visst KS.....

SSK har som bekant en färgstark tränare som är väldigt aktiv i båset.
Ngt som "experterna" var väldigt avundsjuka på.
Hur kan den där CZ vara så inaktiv och till synes passiv i båset?
Han borde förstås ha viftat lite mer med armarna, eller hur?
Och hur gick det?
Hoppsan, det blev visst KS även där...

Nu noterar jag att samma "experter" dissar Lückner som tränare i Brynäs, så med tanke på hur många rätt man haft tidigare så är det bara att signa Harald på direkten....


Sv: Brynäs IF-Timrå IK 24/2-11
Huge: Nä, du grinar ju aldrig om någonting, eller hur??

AIK IF-Brynäs IF 22/2-11
Ska vi våga hoppas på en trepoängare borta mot gnaget, tror att det blir riktigt tufft?

Tips: 3-4

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 17/2 2011

På torsdag är det dags för superintro i LA :)


Sv: A proposito de nada
På tal om Clarke, så säger jag det igen: Clarke ska vara lagets bästa back, likaså ska Eero och Mads tillhöra de bästa spelarna i laget, då de är importspelare. Importspelarna ska vara minst ett par klasser bättre än de övriga spelarna i laget - annars fyller de ingen funktion.

Redigerad kommentar


Sv: Ola Svanbergs stats!
Jajjen: Visst är det så. Men det är inget ES-lag förutom SSK som spelat lika många kvalserier. Det är väldigt få lag som haft lika stor omsättning av tränare som Sundlöv haft.

Nej, vill man framåt som förening så tycker jag att man gott kan prova en ny sportchef med. MAn har ju bytt ut precis ALLA utom just honom och har inte utvecklats resultatmässigt.

Sv: Ola Svanbergs stats!
Jajjen: Precis målet borde alltid vara guld. För Brynäs del har det snarare handlat om, i stort sett sedan 1999, att undvika Kvalserien. Det målet har dock inte varit uttalat - men det har varit så i praktiken. Det är ju rätt osexigt.

Sv: Silly Season 2011/12
Anders Berg: KS?

Då är han ju sjukskriven, för att sen i maj nångång komma tillbaka med svansen mellan benen!

Sv: A proposito de nada
En tanke från en fattig Timråit är att ni har dragit in 40 miljoner på två år och får inte ihop laget före midsommar! Om inte annat så kommer det bli dyrt, tur att ni har pengar!

Sv: A proposito de nada
Vad tror vi är troligaste scenariot då?

1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.

2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.

3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.

4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.

5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.

6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Mycket läsvärd artikel. Läs den och fundera sedan vad skillnaderna mellan klubbarna beror på. Fundera sedan på hur sånt här påverkar framtiden för resp klubb.

Sv: A proposito de nada
Det är bara att hoppas att man försöker hitta bästa möjliga tränare om Gällstedt lämnar, och inte bästa möjliga före detta Brynäs-spelare.

Sv: A proposito de nada
Snyggt sätt av Välimäki att sätta press på sin NHL-klubb. Fick det han ville.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha så det handlar alltså inte alls om att förbättra längre, utan ersätta spelare med "begränsade roller".
Vilket jävla skämt till sportchef han är.

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Med tanke på hur snälla GD brukar vara mot Alcen och försvara honom för i princip allt så är det där vidrigt hård kritik.

Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.

Sv: A proposito de nada
Samsung: ''Om JA har hjärta för Brynäs så borde han ställa sin plats till förfogande under dagen.
Det här är ett fruktansvärt haveri av en kunnig yrkesman. ''

Men överdriv MER då. Helt sjukt vad ni lipar här inne över silly season. Andas. Det löser sig..

Sv: A proposito de nada
Erat: Bäckis bodde väl hos Nylanders när han var färsk i NHL så finns ju stark personlig koppling i o f s.
Högoddsare men hoppas kan man ju alltid.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)