1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779101 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Domaren är ju för fan sinnessjuk!! Är de den sämsta insatsen i modern tid?

Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Forsberg 1978: Anmäl killen för filmning! Sånt där ska fan bort från hockeyn.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Motståndarfans som ska komma in här och bjäbba om att något är "tröttsamt".

Sv: A proposito de nada
Blå grottan:

Nej jag skrev innerst inne

De flesta Brynäsare vill ha Leksand kvar i SHL

Det var en adekvat fråga inget mer

Du behöver inte svara men jag tror jag talar för de flesta Brynäsare när jag skriver som jag gör

Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Gavve: snart dags att köra norrut för kvällens match. Seriens nog sämsta bortastå (placering) me hoppas på många Brynäsare ❤️🖤💛
Uppladdat:

500x0-img3551.jpeg


Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
SuneMangs: OM vi kommer förlora 1 av 3 denna vecka får de gärna bli den här. Bor i Dalrna å vill inte höra allt trök från Leksingar vid förlust mot dem. Sen ska jag till skybar på Lördag å då vill man ju gärna ha en vinst då med. Med de sagt så hoppas jag så klart på 3 av 3 vinster.

Sv: A proposito de nada
JawKee: nej precis! Han ska givetvis stanna hemma med sin nyfödde!

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Peja: "Jag gillar att landets tredje största stad, Malmö, har ett lag i SHL"

Ärlig fråga, vad har det för betydelse? Det är en stor stad men staden verkar ju uppenbarligen inte ha någon hockeykultur (det verkar vara fotboll för hela slanten där) och det är ofta otroligt sömniga matcher mot dem. Hjälper så klart inte att de spelar i en arena som är för stor för dem. Tar hellre lag från mindre städer där hockeyn betyder mer för staden då.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Scopulus: Jag kan ofta känna skadeglädje när det går dåligt för HV men det också för att det är ett lag som frambringar känslor. Jag tycker någonstans ändå att HV hör hemma i SHL och känner också lite samma sak för Modo. Det är roliga matcher man ser fram emot. Jag hoppas åtminstone något av de lagen kommer ikapp typ Malmö eller Linköping. Två lag man inte bryr sig ett skit om och man inte alls skulle sakna om de åkte ur (okej på sätt och vis frambringar LHC känslor men av helt fel anledningar. Verkar vara ett krav att vara helt rubbad för att heja på dem).

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
OveJärnkrok: "Bertilssons tacklingar, Gällas jultröja, Källgrens nolla, Kopackas briljans, Lindbloms uppvaknande och serieledning. 6 skäl för mig att åka till affären och köpa ett sexpack öl. "

Sex jäkligt vettiga anledningar... jag gjorde likadant! Skål broder!

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Serieledning och lördag, skål för Brynäs😀🍻🇩🇪

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Wow, 4-0. Vilken lördagspresent. Starkt boys!

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Mins ni det här Skellefteå?
Uppladdat:

500x0-img5065.jpeg


Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
J-S: Underbart att de hittat tre utvisningar på oss för hooking och holding men bara två för sex man på isen för saik. Säger inte att våra är fel men det känns lite inkonsekvent med den fördelningen…

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Lindström gwl: Ska ni käfta så ta det i en bubbla istället. Fortsätter ni i boken kommer ni tilldelas 5 + game.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Domarnivån 🤡

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Skellefteå AIK 2024-11-23
Silfverkroken: Å Växjömatchen du nämner som den enda vi varit ”borta” i sköt de 13 skott på hela matchen mot oss…på deras hemmaplan… Bara en sån sak…

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
munkas: "Brynäs var ju inte på något sätt dominanta matchen igenom"

Jag håller med. Men det är viktigt att ta i beaktande att Brynäs alltså har dessa siffror även fast de slutade spela efter andra perioden. Jag tror (ej fakta alltså) att siffrorna sett ganska mycket bättre ut om de gått fullt tredje perioden också. Jag menar, noll skott på mål i tredje efter att ha skjutit 12 i andra är ju inte särskilt logiskt eller ens troligt om det var så att vi hade behövt jaga för att vinna. Nu slutade ju Brynäs spela helt efter 1-6. Tror Brynäs hade kunnat vinna med mer än så om det gett sig f*n på det. Men det fanns ju ingen som helst anledning till det.

Sen gjorde ju fortfarande Ludvig det bra och HVs målis det dåligt sett till deras siffror. Det tar jag inte ifrån dem alls.

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Gavve: Som man misstänkte då. Brynäs var ju inte på något sätt dominanta matchen igenom, däremot rysligt effektiva.
Sen känns det verkligen som att mycket bra saker händer när Larsson och Silfver är på isen, i princip varje byte.
Nr 10, 33 och 9 får banne mig se till att hålla sig ifrån skador…

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
JawKee: Det är ändå tydligt hur Blomqvist gått från att i början av säsongen vid ett flertal tillfällen hängt ut och sågat spelare till att nu efter varje förlust på ett överdrivet sätt såga sig själv och mena att allt är hans ansvar och att just HAN måste börja göra det bättre.

Jag tycker det signalerar att HV-ledningen tagit honom i örat. 1. Han sågar spelare vid upprepade tillfällen
2. Det skapar sprickor och knorr
3. Ledningen reagerar och ”tillrättavisar” tränaren
4. Tränaren, i vredesmod efter upprepade förluster och huvudlöst spel, sågar demonstrativt sig själv på ett överdrivet sätt som en följd av direktiven han fått uppifrån…

En klubb med feber… Jag tror inte Anton B sitter kvar hela säsongen…

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Jugge: ” Jag hoppas på en riktig håll käften match”

Precis sett matchen i efterhand och jag fick min önskan uppfylld. Bara snygga mål i kväll och Kopackas mål är ju ren hockeyporr. Men Jacke alltså, vilken jävla kung han är!

Sjukt härlig seger och nu ser vi fram emot att sätta ”kaoslaget” ZAIK på plats på lördag!

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
{10638}: Det var mer riktat till Luleå. De har den typen av lag som jag kan se vinna serien men åka ur tidigt i ett slutspel.

Sv: A proposito de nada
Har haft många HV71 kompisar som skriver att det är respekt från Brynäs håll att inte kliva ut i 3:e o fortsätta köra över dem målmässigt. Även att det var fint av Gällstedt att gå och prata med Blomqvist vid slutsignal.

Känns skönt att andra lags supportrar verkar gilla både karaktären och sätter Brynäs spelar hockey på nu.

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Silfver: Lejon har gjort det bättre i sitt byte än Linus Lindblom gjort på hela säsongen.
Bra bortamatch där förstakedjan briljerade stundtals. Persson visar att han ska få fortsatt förtroende.

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Fint försvarsspel av Lejon där!

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Sjukaste avblåsningen 😂

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Haha, hockey är en sån sjuk sport. 1-6 trots att vi gör en rätt dålig match. Bara tacka och ta emot.

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
cog: Kopacka rör inte en min efter årets mål. Måste gått i Bertilssons skola vad det gäller pokerface.

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Gunderson: Blir inte DET veckans mål då kan dom lägga ner den tävlingen….👊👊👊😄👍

Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Farsang: Svart har alltid varit den tuffa, coolaste och hårdaste färgen, där har ni svaret. 😎

Sv: A proposito de nada
JawKee: Fast kollar man på EP åt vilket håll han trendar poängmässigt så är det ju negativt och en regression vi ser.

Han är i dagsläget på väg mot 27 poäng kontra 39 pch 38 poäng under de två förgående säsongerna. Så att den knappt avstannat alls stämmer ju inte.

Jag är själv lite tudelad till en 40-årig Gunde. Kanske bäst att bevara honom i minnet som han är redan, istället för att riskera ett eventuellt antiklimax som ska ligga kvar på näthinnan när man tänker Brynäs och Gunderson.

Sv: A proposito de nada
Härligt att Jakob Silfverberg vann veckans mål💪🏼

Sv: A proposito de nada
JawKee: Gunde är ett unikum vad gäller att ta hand om kroppen och skulle självklart vara välkommen tillbaka till Brynäs. Skulle vi tappa Söderström och D’Astous till nästa säsong så skulle Gunde vara en god ersättare till en av dom. Övertygad om att han fortfarande skulle vara en klassback på SHL nivå.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jag ät jäkligt glad att vi är i den positionen att vi ”har råd” att spela Djoos i form. Jag har inte sett honom så mycket de senaste åren i NL, men minns åren i Caps. Gällstedt har så klart stenkoll på honom som spelare också.

Jag tyckte han andades klass det lilla man hann se honom på försäsongen och är ganska säker på att han kommer vara med bland kandidaterna som seriens bästa back när säsongen summeras.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Samtidigt finns det fyra utespelare till som också måste ta sitt ansvar. Jag har nu inte situationen färskt i minnet för att komma ihåg hur det såg ut över hela isen men går en back fram måste en forward täcker upp bakåt. Sen kanske det var ett felbeslut ändå i just det här fallet som flera antyder.

Nu gjorde han det bra i Schweiz och att det finns en skicklighet där i grunden är väl ändå rätt klart. Sen kanske det ändå inte är enkelt att ställa om till spelet i SHL, det har väl fler spelare fått känna av.

Tömmernes i Frölunda hade väl inte heller någon lysande start innan jul ifjol och han ser rätt ok ut nu.
Vi fick får nog ha lite mer tålamod med Djoos innan vi dömer ut hans möjligheter att bli den back vi hoppas att han kan vara.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 2024-11-16
Lunkz: Vi är ett topplag som nykomlingar. Topplag!
Och du pratar om att sparka spelare med bra underliggande siffror p g a utebliven poängproduktion.
Hallå hallå hallå som Ekeliv skulle ha sagt.
Vem skulle realistiskt kunna tänkas ersätta honom och generera bättre underliggande siffror?

Ge ett enda (1) realistiskt förslag. Ett enda.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 2024-11-16
Är detta årets bottennapp? Ja, kanske..
Säger kanske visserligen mer om hur hög vår lägsta nivå har varit tidigare, snarare än hur dålig dagens insats var.
En jämn hockeymatch mot ett bra hockeylag där vi inte kommer upp i nivå riktigt.
Idag var en sådan dag där laget skulle behöva en målvakt som kan knipa den där poängen åt oss.
I mitt tycke har inte Källgren varit dålig men samtidigt har han varit lite av en sminkad gris tack för vårt fantastiska försvarsspel, även fast inte han skall beskyllas för dagens förlust.
Men men, ibland vinner man och ibland förlorar man.
Skål och trevlig lördag på er

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 2024-11-16
Sitter på ett homestay bland bergen i norra Vietnam. Ska kolla matchen på mobilen.

Sv: A proposito de nada
Apropå TV4. Förnedring, Ytlighet, Reklam, Allmänt ointressant.

Det enda jag ser på denna fantastiskt intetsägande kanal är hockey. Det kostar 599:-/månaden för att slippa reklam, men reklam får jag i myckenhet ändå, personligen tycker jag det är för jävligt. Ringde och frågade om just reklamen när jag blev besviken första gången, fick svaret att ”reklamen är bara från våra sponsorer”, det är inte reklam. Man häpnar, (eller kanske inte längre).

Nu har jag gnällt färdigt för idag 😊, tre friska in på kontot idag👍

Må mys kära vänner

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
nittontolv: Ja han körde själv (inkl med handskar) innan de övriga. Sasse rapporterade att Berra tog en bastu efteråt. Så inget gips iallafall.

Ser framför mig hur Sasse smyger in naken i bastun med presslegitimation instucken bakom ena örat och antecknings blocket i näven och stämmer av Berras status 🙂

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
lapad: Det vill vi nog alla innerst inne, vem tackar nej till poänggaranti? 😉

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Brynäsgubbe: Blev lite matt efter allt krångel med TV4 så har inte kollat så mycket. Det var en rätt jämn match sett till expected goals. Brynäs gjorde nästan 2 mer mål än förväntat (+1 mer än förväntat i PP) medan LHC gjorde 1 mål mindre än förväntat (kombinerat lika styrka och PP). Så matchen var ju närmare en 3-3-match än en 5-2-match.

LHC var dock bättre om vi bara tittar på Corsi. Enbart Silfver, Schroeder & Indrasis var inne på fler skottförsök framåt än bakåt.

Annars starkt av Kopacka att vara inne på 2 mål framåt och 0 bakåt när han var inne på 11 skottförsök framåt och 21 bakåt. Starkt defensivt arbete sett till siffrorna från de flesta i matchen. Som jag var inne på i går (nämndes i förbifarten) är Kopacka och Bobby bland de bästa i ligan i plus/minus så de gör ju mycket rätt defensivt också. Kopacka har alltså på 17 matcher varit inne på 4 mål bakåt (vid lika styrka). Det är ruskigt imponerande. Det är lika många som Djoos "samlat ihop" på 6 matcher.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Silfver: Det var absolut en spännande väg Timrå valde och det kan nog finnas fördelar med det. Det beror säkert mycket på gruppens fysiska men även mentala status i övrigt inför uppehållet.

Nu vann dom mot HV i OT så det var väl ingen omedelbar succé men vi får väl se vilken effekt det får över tid.

Brynäs var först ledig några dagar för att sedan träna hårt, iaf dom tre första passen enligt Gällstedt.
Oavsett så kan första matchen efter ett uppehåll vara utmanande när man ska upp på maxnivå och prestera igen.

Jag tror att vi får se ett lag på lördag som har bättre studs på grejorna igen.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
Tigerhjärta: Gillar att det är Kovacs med sitt utpräglat defensiva tänk och sin hammarhajssplitvision som bäddar för Trivagos mål genom att huxflux byta markering och ta samma gubbe som försvarskollegan och ge Bobby mer eller mindre öppen gata👌

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Linköping HC 2024-11-14
lapad: Laget i kväll.

Målvakter:
#31 Erik Källgren / #32 Ludvig Persson
Backar:
#15 Simon Bertilsson - #28 Johannes Kinnvall
#45 Charle-Édouard D'Astous - #9 Victor Söderström
#3 Christian Djoos - #29 Axel Andersson
#4 Theo Lindstein
Forwards:
#70 Miks Indrašis - #10 Johan Larsson - #33 Jakob Silfverberg
#23 Oskar Lindblom - #11 Jordan Schroeder - #18 Anton Rödin
#52 Jack Kopacka - #36 Linus Ölund - #8 Bobby Trivigno
#24 Linus Lindblom - #20 Tyler Vesel - #41 Greg Scott
Extra:
#40 Anton Ohlsson

Sv: A proposito de nada
Petrov: vissa folk dömde ju ut Djoos efter hans första match på säsongen och dessutom tillbaka från skada 😂 så illa är vissa 😂

Sv: A proposito de nada
Farsang: känns ju också som att Garpenlöv inte har gjort många rätt och uttagningar varken i Dif eller landslaget

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Tror valet mellan SHL och Schweiz handlar mycket om man tror på ny NHL-chans i framtiden. Sverige erbjuder bättre utvecklingsmöjligheter än att spela i Schweiz, där man istället tjänar mer pengar. Jesper Boqvist verkar ha blivit relativt etablerad som en utfyllnadsspelare i NHL, Adam är inne på sin tredje NHL-organisation utan att vara helt etablerad men är fortfarande bara 24 år. Om Adam är beredd att spela på tvåvägskontrakt de kommande åren så lär han bli kvar där borta. Trots att jäkla strul med skador har han ändå ett bra poängsnitt i NHL, han kan ju inte vara ljusår från att få ett genombrott om han får vara skadefri. Det var ju ganska många år sedan som Adam spelade i AHL, så stor skillnad mot Söderström som knappt fick NHL-chanser.

Känns som att Lucas Carlsson är en troligare hemvändare än Boqvistarna de närmaste åren. Om man blickar på svenska AHL-spelare som inte har kopppling till Brynäs, så tycker jag att Jonsson-Fjällby och Björnfot är väldigt intressanta. Borde finnas en chans så länge Djurgården inte går upp.

Sv: A proposito de nada
På tal om ingenting. Jag vill ha Jesper Frödèn till nästa sässe.

Sv: A proposito de nada
Peja: Ingen panikvärvning denna säsong tack.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)