Bästa inläggen
Föregående · 862 · Nästa
Sv: Slutspelet 2022
{8399}: Inte ett dugg sur, jag har bara jäkligt svårt för dryga människor med hybris…
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
brynäs08: Fattar inte heller den dystra stämningen här inne idag. Har vi förlängt med hela laget och kryddat med Porseland och Caporusso eller? Vi kan väl avvakta och se vilka vi värvar och förlänger med innan vi drar fram motorsågen? Om vi förlänger med alldeles för många och värvningarna är mäkliga så visst, såga på, men nu känns det som att det slängs en massa skit baserat på absolut ingenting.
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Finns inget bättre läge än nu att sitta utan många kontrakterade spelare. Jag har tidigare varit för en förlängning av spelare som Sallinen, Hedberg och Björk men med tanke på kriget så ska man givetvis fundera både fem och sex gånger innan något kontrakt skrivs.
Det kommer finna så många kvalitetspelare under marknadsvärde.
De stora förlorarna är de lag som sitter på många kontrakt. Linköping och Växjö är två exempel.
Så spännande silly att vänta!
Det kommer finna så många kvalitetspelare under marknadsvärde.
De stora förlorarna är de lag som sitter på många kontrakt. Linköping och Växjö är två exempel.
Så spännande silly att vänta!
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
"Är du inställd på att vara kvar i USA även kommande säsong?
– Ja, tanken är att jag även då ska åka över dit och jobba mot mitt mål som är att spela i NHL, säger Noel Gunler"
Låter inte som att det är särskilt aktuellt att han lånas ut till Brynäs nästa säsong. I övrigt är det en del fina ord om Brynäs och Manner från Gunler.
– Ja, tanken är att jag även då ska åka över dit och jobba mot mitt mål som är att spela i NHL, säger Noel Gunler"
Låter inte som att det är särskilt aktuellt att han lånas ut till Brynäs nästa säsong. I övrigt är det en del fina ord om Brynäs och Manner från Gunler.
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
munkas: I min bok är det rätt stor skillnad i kapacitet mellan Dima och Brodecki…. Första 10-15 matcherna var ju Dima grym och på en nivå som Brodecki aldrig varit i närheten av. Men visst gick han ner sig sista delen av säsongen i samband med skada/krig i hemlandet..
+ 7
Sv: En viktad och alternativ sluttabell
Gunler drar tydligen över till AHL direkt. Kontrakt med Carolina.
+ 7
Sv: En viktad och alternativ sluttabell
Davey85: Kollar också damfinalen, men funderar över att stänga av ljudet. Kommentatorn Chris Härenstam är olidligt oseriös. Allt är fantastiskt hela tiden, alla är otroligt vältränade, alla är atletiska, smarta, hårt kämpande, och helt enkelt alldeles alldeles underbara. Lägg av, hade jag varit damhockeyspelare hade jag blivit förbannad om någon behandlat mig som om jag vore ett förskolebarn.
Intressant att det första damernas förbundskapten säger om matchen i periodvilan är att det är för många tekniska misstag. 🙄
Intressant att det första damernas förbundskapten säger om matchen i periodvilan är att det är för många tekniska misstag. 🙄
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Malken: Som sagt så är Danielsson duktig på att snacka och en trevlig prick men ute på isen så är Danielsson slut. Han har visserligen gjort att par bra matcher på slutet men om Brynäs ska och vill satsa då måste vi använda medel till en spelare med utvecklingspotential.
Vi ska inte lägga krafter på att förlänga massor med kontrakt utan vi behöver förändringar
Vi ska inte lägga krafter på att förlänga massor med kontrakt utan vi behöver förändringar
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Tigerhjärta: va fan säger Manner??? Assisterande coach är som sommarlov, prata lite kul med killarna och sätta powerplay 😂😂😂😂
Rallysvenska🤣🤣
Rallysvenska🤣🤣
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Blå grottan: Att vara med och verkligen utmana topp6-laget Örebro med ett pissuselt lag som spelade kval förra året är otroligt starkt, tack o hej!
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Silfverkroken: Larsson, är det något fel på riktigt på människan. Verkar ju helt lost!
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Jag är riktigt imponerad och stolt över hur Brynäs har spelat upp sig på slutet av säsongen och tagit de viktiga poängen som behövdes. Och sedan fortsatt spelet i åttondelen på ett positivt och lovande vis.
Inget jag trodde innan säsongen drog igång om jag ska vara ärlig. Så hatten av för Brynäs oavsett utgång ikväll =P
Fast jag tror ju givetvis på vinst ikväll.
Inget jag trodde innan säsongen drog igång om jag ska vara ärlig. Så hatten av för Brynäs oavsett utgång ikväll =P
Fast jag tror ju givetvis på vinst ikväll.
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Alla lag kan göra bra matcher utan en bärande spelare. Jag tror Brynäs chanser att vinna den här matchen är större med Genoway på isen, oavsett hur det såg ut senast.
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Nyligen hemkommen från jobb och systemet.
10 Carlsberg Export för att stilla nerverna under matchen😁.
Och ledig imorgon 👍.
10 Carlsberg Export för att stilla nerverna under matchen😁.
Och ledig imorgon 👍.
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Peja: En sak som Björk blivit betydligt bättre på är det fysiska spelet. Var flera tillfällen igår där han vann kampen vid sargen, tog pucken, och kunde slå ett enkelt första pass. Jag hoppas HV blir kvar i HA, vore roligt att få upp MoDo eller Löven någon säsong.
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
vedevåg: Problemet är att även fast Alcén skulle halvera(!) Genoways lön så kostar han 150k i månaden.
1. Genoway kommer aldrig gå med på en lönehalvering.
2. Han är inte värd över det, tyvärr
1. Genoway kommer aldrig gå med på en lönehalvering.
2. Han är inte värd över det, tyvärr
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Silfverkroken: Vilken super match vi gör idag! Stor kämpainsats rakt igenom. Extra plus till hel laget!!!
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Alltså vad fan hände med Scott? Verkar ha fått McDavids speed senaste veckorna haha!
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Manner förtjänar bragdguldet om han tar oss till kvarten med den där backsidan.
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Tigerhjärta: Håller med om att Brynäs måste höja det fysiska spelet ikväll. Örebro gick fruktansvärt hårt på Brynäs förstakedja i första matchen. Greg Scott låg nästan mer på isen än han stod på skridskorna - och domarna tillät det. Om det är ribban nu måste Brynäs anpassa sig. ...Och jag tycker allt att det är två helt jämnbra lag som möts. Tycker inte att Örebro imponerade i första matchen - de vann bara den fysiska kampen. Att vinna två matcher i rad borta? Svårt men inte omöjligt. Läge för ett nytt Samurai-tal som Sandlins 1993?
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Skrubben: Vad har PA att vara sur över? Han fick 52 omgångar på sig att rädda laget, men fixade inte det. Klart att det krävdes en förändring till kvalspelet o då är det oftast tränaren som ryker. Att det läckte ut i tidningarna innan PA blev informerad är trist, men det är sånt som händer. Nu gör vi honom ännu mer förbannad o tar två vinster o slår ut gnällbältet.
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Silfverkroken: Han säger alltså officiellt att hans arbetsgivares anställda fuskar. Finns det ingen lojalitetsklausul i kontraktet som gör att man kan avskeda idioten?
+ 7
Sv: Slutspelet 2022
Forsberg 1978: Man behöver inte skämmas för att man förlorar mot ett bättre lag. Det rinner iväg lite på slutet. Inget att bry sig om
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Örebro har 14 importspelare i rostern, om jag räknar rätt. Påminner lite om Mora när de spelade i SHL.
Örebro hade ett bättre lag än Brynäs när säsongen inleddes och deras sena värvningar är av en helt annan kaliber än Cibulskis & Wandell. Klart att de måste betraktas som jättefavoriter.
Örebro hade ett bättre lag än Brynäs när säsongen inleddes och deras sena värvningar är av en helt annan kaliber än Cibulskis & Wandell. Klart att de måste betraktas som jättefavoriter.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: "En av hörnstenarna för att bygga en vinnarkultur är just att ifrågasätta sin verksamhet hela tiden oavsett vinst/förlust."
det som sägs här inne när laget gör något dåligt är inte att ifrågasätta det är att försöka hitta dem mest nedvärderande orden för att gnälla, just därför jag snackar om konstruktiv kritik
ska man kalla någon clown och fråga om deras cirkustält så kan man lika gärna sätta sig i sandlådan inte skriva om hockey i ett forum
Lunkz: Ja Björk visar igen att det inte är en spelare man kan lita på när laget spelar sämre. han är "okej" när laget är bra men då får nästan alla spelare godkänt, är spelarna som i sämre stunder kan bryta mönstret och ge oss chansen att vinna som vi behöver för att bli bättre enligt mig
det som sägs här inne när laget gör något dåligt är inte att ifrågasätta det är att försöka hitta dem mest nedvärderande orden för att gnälla, just därför jag snackar om konstruktiv kritik
ska man kalla någon clown och fråga om deras cirkustält så kan man lika gärna sätta sig i sandlådan inte skriva om hockey i ett forum
Lunkz: Ja Björk visar igen att det inte är en spelare man kan lita på när laget spelar sämre. han är "okej" när laget är bra men då får nästan alla spelare godkänt, är spelarna som i sämre stunder kan bryta mönstret och ge oss chansen att vinna som vi behöver för att bli bättre enligt mig
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: ”2003, VM, jag tänkte, hur kan man tappa 5-1. Nu vet jag!” Klassiskt Manner citat!
+ 7
Sv: A proposito de nada
JawKee: Vi har ju även lyckats stänga ner andra lag rätt bra i matcher så det är vårat styrspel (Manner) och VV som var skillnaden som tog oss till slutspel i år.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Gläds så mycket för Manners skull, han är så värd det här. 🇫🇮
+ 7
Sv: A proposito de nada
Fyfan vad man saknat känslorna i I kroppen när man ser på Brynäs . Saknat den känslan
+ 7
Sv: A proposito de nada
"Motivation slår klass", jag ser fan inte mycket klass i Leksand idag Petter.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge:
" När du nu har blivit överbevisad om att du har fel så är det helt Ok om du erkänner det "
När skall du erkänna alla dina fel du haft under alla år på HS?
Avdelning kasta stor sten i glashus
" När du nu har blivit överbevisad om att du har fel så är det helt Ok om du erkänner det "
När skall du erkänna alla dina fel du haft under alla år på HS?
Avdelning kasta stor sten i glashus
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jockster : du skriver ju att vi är sämst när det gäller och det kan vi väl inte va om vi vinner över Rögle och oik och säkrar kontraktet. Då hade vi väl åkt ut isf.
Du hade säkert glatt dig om vi kvalat, vad var det jag sa… hade du väl klämt ur dig.
Herregud vad vissa är deppiga
Du hade säkert glatt dig om vi kvalat, vad var det jag sa… hade du väl klämt ur dig.
Herregud vad vissa är deppiga
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Jag är helt enig med dig Peja!! Lönestrukturen i laget har varit åt helvete i många säsonger. Nu har man äntligen chans att till stora delar rätta till det. Blir spännande att se hur Alcén tänker.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja, jag påstår att Vigneault är både billigare och bättre än Sallinen. Häromveckan var det kontroversiellt att påstå att Genoway är mycket dyrare än Björk och Hedberg, nu detta. Suck.
+ 7
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag skulle påstå att det är en chansning att behålla gamla spelare för länge också. Danielsson är till exempel inte längre en spelare för powerplay och Sallinen är inte lika bra som förut heller.
När Sallinen skrev på för Brynäs hade han spelat 3 VM på 5 år för Finland, nu är han cementerad i ett bottenlags fjärdekedja. Låter det som en spelare som lyckats behålla sin nivå och som man bör förlänga med vid 33 års ålder?
Jag ser det inte som en jättechansning att värva från lägre serier om man nyper rätt spelare. Det var till exempel uppenbart att Mattias Ekholm skulle bli en förstärkning för Brynäs när han kom in från allsvenska Mora. Alla som hade sett honom spela i Allsvenskan begrep det, men även då fanns det folk som tyckte det hade varit bättre att försöka locka tillbaka Daniel Glimmenwall än att värva Ekholm. Gunderson var också en på förhand sågad värvning av samma skeptiker.
När Sallinen skrev på för Brynäs hade han spelat 3 VM på 5 år för Finland, nu är han cementerad i ett bottenlags fjärdekedja. Låter det som en spelare som lyckats behålla sin nivå och som man bör förlänga med vid 33 års ålder?
Jag ser det inte som en jättechansning att värva från lägre serier om man nyper rätt spelare. Det var till exempel uppenbart att Mattias Ekholm skulle bli en förstärkning för Brynäs när han kom in från allsvenska Mora. Alla som hade sett honom spela i Allsvenskan begrep det, men även då fanns det folk som tyckte det hade varit bättre att försöka locka tillbaka Daniel Glimmenwall än att värva Ekholm. Gunderson var också en på förhand sågad värvning av samma skeptiker.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Vad är det du baserar det på? Han är ingen Gävlekille till skillnad från de du nämner men han spelade flera år i våra juniorlag innan han fick spela i A-laget och krönade sin tid här med ett SM-guld. Är rätt övertygad om att Brynäs skulle vara hans förstaval om han vill flytta tillbaka till Sverige.
Fattar inte heller din liknelse med Kellman. Kellman spelade här en säsong efter att ha spelat i flera andra svenska klubbar innan. Larsson har en helt annan koppling till oss.
Fattar inte heller din liknelse med Kellman. Kellman spelade här en säsong efter att ha spelat i flera andra svenska klubbar innan. Larsson har en helt annan koppling till oss.
+ 7

Det är bara att ta en titt på hur det gick för Malmö efter det att ”frälsarna” i form av Söderberg/Pääjärvi/Händemark anlänt….