Bästa inläggen
Föregående · 863 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Stämmer det att Johannesson från Rögle är på väg in så hoppas jag att man bara förlänger med antingen Björk eller Hedberg. Med tanke på att vi har Lindstein också så blir det annars lite för många ”unga och lovande” för att det ska kännas tryggt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Om Brynäs lyckas landa Kinnvall så blir jag riktigt jäkla glad!
En back i paritet med Gunderson, som Brynäs har saknat de senaste åren.
En back i paritet med Gunderson, som Brynäs har saknat de senaste åren.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jag är så tacksam att vi inte ska kvalspela! Jag är så tacksam att vi inte ska kvalspela! Jag är så tacksam att vi inte ska kvalspela! Jag är så tacksam att vi inte ska kvalspela! Nu känns det lite bättre....
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Det är efter den pågående säsongen en massa kontrakt går ut, inte efter nästa. Så det är nu chansen verkligen finns att bygga om. Nu är det upp till JAEG att leverera och för ledningen att visa vilka ambitioner föreningen har. Om man är nöjd med samma mellanmjölk eller siktar högre
+ 7
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ändå ologiskt att värva en back up som inte är redo för spel.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Jag hade möjligtvis kunna förstått din logik om vi hade många unga utvecklingsbara spelare (vilket gör att jag kan förstå logiken i att förlänga med typ Gunler och Hedberg) men vad talar för att spelare som jag nämnde tidigare, Molin, Sallinen och Pettersson skulle få en enorm utveckling helt plötsligt?
Dessutom fattar jag inte vad du anser vara så orealistiskt. Det är inte så att hela forwardsuppsättningen sitter på utgående kontrakt, vi har just nu nio spelare på kontrakt där. Det är alltså ca fem/sex luckor som fyllas där, fyra/fem om vi förlänger med Gunler. Låter det verkligen helt orimligt?
Dessutom fattar jag inte vad du anser vara så orealistiskt. Det är inte så att hela forwardsuppsättningen sitter på utgående kontrakt, vi har just nu nio spelare på kontrakt där. Det är alltså ca fem/sex luckor som fyllas där, fyra/fem om vi förlänger med Gunler. Låter det verkligen helt orimligt?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge:
Det är just precis nu till nästa säsong så vi har chans att bygga ett nytt lag.
Vi ska för fan inte hamna i samma sits som tidigare år!!!
Bort med allt utom VV och Gunler!!!!!!!
Det är just precis nu till nästa säsong så vi har chans att bygga ett nytt lag.
Vi ska för fan inte hamna i samma sits som tidigare år!!!
Bort med allt utom VV och Gunler!!!!!!!
+ 7
Sv: A proposito de nada
lapad: Ja det bör inte förlängas med någon forward utöver Gunler. Däremot tycker jag fan vi kan ta och berömma Pettersson efter den här säsongen. Han är på jobbet varje kväll och sliter alltid för allt han har, gör sällan en dålig match! Självklart bör han dock ej förlängas med ska tilläggas!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Gud vad skönt att kunna titta på MIF-DIF helt avslappnat. Må sämsta lag åka ur!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jockster : 4:e kedjan borde bestå av unga, hungriga spelare med utvecklingspotential. Inte överbetalda 30+ som blir lite sämre för varje säsong. Det har ju varit Brynäs stora problem de senaste åren, att vi kastat pengar på mediokra spelare. Nu finns chansen att bryta den ”förbannelsen”!
+ 7
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Offensiva uppsida på Björk men inte Hedberg? Hedberg har ju gjort fler poäng trots mycket mindre istid i powerplay. Tror det finns större offensiv uppsida hos honom, men tycker inte att Brynäs borde förlänga med någon av dom. Alcén måste kunna få tag på bättre men det borde ligga närmare till hands att förlänga Hedberg än Björk.
Behåll VV och Gunler. Skit i att förlänga resten.
Behåll VV och Gunler. Skit i att förlänga resten.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Charles: Håller med om allt! Tycker Björk har hållt en bra nivå men känns som man får välja mellan Björk & Hedberg. Där har Hedberg större potential!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Ja, VV är den bästa sedan Markström i min bok. Oerhört viktig förlängning, agera Alcen!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Läste artikeln i aftonbladet nyss och jag personligen tror man gör ett stort misstag om man värvar Lindbäck och släpper Veini.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Förbättrar Gunler sitt försvarsspel och inte är för bekväm i vissa situationer samt lägger på sig lite mera muskler situationer kan han bli hur bra som helst
+ 7
Sv: A proposito de nada
Helt otroligt att Rögle vinner denna perioden med 1-0. Men trofan det är svårt att möta ett lag där domaren bär likadan tröja…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jockster : Första tio är jag nöjd med. Och resultatet.
Då låter ungefär lika missnöjd som Johan Edlund att vi leder😂
Då låter ungefär lika missnöjd som Johan Edlund att vi leder😂
+ 7
Sv: A proposito de nada
MrCarla: Haha, en röglespelare gör som Scott men åker inte ut. Ibland har det sina fördelar att vara topplag
+ 7
Sv: A proposito de nada
Charliejfz: Gameday! Idag samlar killarna ihop sig till en bra prestation. Brynäs vinner med 3-2 i OT.
+ 7
Sv: A proposito de nada
TobbeJ: Dima är en av våra bästa spelare, men alla spelare får svackor/skador. Vore jag i Dimas situation där mitt födelseland blivit invaderat av en man som är 2000-talets Hitler, där civila, kvinnor, barn m.fl blivit skadade, våldtagna o mördade så skulle jag inte prestera en promille av min kapacitet. De kommande dagarna hoppas vi att Brynäs presterar på topp, med eller utan Dima. O till hösten fortsätter vi i SHL med Dima, Palve, Scott, Veini, Bertilsson, Rödin, Gunler mfl.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Jag har på riktigt svårt att förstå upprördheten hos vissa efter matchen igår. Jag tycker vi gör en helt ok bortamatch, t.o.m. riktigt bra i första perioden. Men Rögle är ett mycket bättre lag än oss och när de driver upp tempot i 2:a så hänger vi inte med och misstagen kommer.
Hade det varit mot Timrå, LHC eller Malmö, då hade jag också varit upprörd. Men nu, kom igen…
Hade det varit mot Timrå, LHC eller Malmö, då hade jag också varit upprörd. Men nu, kom igen…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brooklyn forever: Glöm inte Manner, bästa värvningen Brynäs gjort på flera år.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: ”Det är gallimattias-74 som trampat i klaveret med det lysande förslaget att alla obildade och lättkränkta personer i Youtube-generationen borde få stava allting precis hur som helst, så länge alla andra i samma generation ändå fattar vad man menar. Det tror jag att även du håller med om, klunkas”
Charmigt inlägg Huge. Vid minsta skillnad i åsikt är personen ifråga obildad och lättkränkt som tillhör ”youtube-generationen”. Tycker vi i alla fall kan ha ambitionen att inte göra nedsättande generaliseringar vid minsta meningsskiljaktighet.
Charmigt inlägg Huge. Vid minsta skillnad i åsikt är personen ifråga obildad och lättkränkt som tillhör ”youtube-generationen”. Tycker vi i alla fall kan ha ambitionen att inte göra nedsättande generaliseringar vid minsta meningsskiljaktighet.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Enig i det Manner säger. Filander är fan i toppen av SHLs coacher. Otroligt bra fart och spel med det spelarmaterial. Om ett par år kan de mycket väl komma topp4!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Lider lite med Timråfansen, ångesten är kompakt i deras forum nu. Men samtidigt minns jag hur de trollade loss totalt här i vårt forum i höstas. Men det finns andra lag jag hellre sett i kvalet än Timrå trots trollen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Vore det inte fantastiskt kul om Djurgården till syvende och sist hamnar i kval? Då blir deras slutspurt poängmässigt helt förgäves. Då hade det varit bättre att vara spikade för kval sista 10 omgångarna och på ett helt annat sätt varit mentalt redo för kval. Nu kan det bli en jäkla käftsmäll om man faller på repet i slutomgången.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Vi förtjänar inte Veini. Helvete vad bra han är! Stackarn måste hålla nollan för vi ska ha chans att vinna matcher, helt sanslöst…
+ 7
Sv: A proposito de nada
{7981}: Pettis har ju lagt ut samtliga 999 olika variationer på laguppställningens med dagens Brynästrupp.
Han har även tipsat om, ifall jag räknat rätt om 167 olika nyförvärv.
Han har även tipsat om, ifall jag räknat rätt om 167 olika nyförvärv.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Svårt det där med målvakter. Lindbäck vore en super målvakt, samtidigt fyller han 34 iår. Visserligen ingen jättegammal ålder för att vara målvakt, men samtidigt ökar skaderisken...
Med tanke på att Lindbäck inte direkt är påväg uppåt i karriären så skulle han möjligtvis kunna tänka sig stå i Brynäs till en ganska hyfsad peng?
Om möjligheten finns tycker jag vi absolut bör satsa på Veini + Lindbäck inför nästa säsong till rätt pris! Det blir lite av en Marmenlind/Alsenfeldt!
Med tanke på att Lindbäck inte direkt är påväg uppåt i karriären så skulle han möjligtvis kunna tänka sig stå i Brynäs till en ganska hyfsad peng?
Om möjligheten finns tycker jag vi absolut bör satsa på Veini + Lindbäck inför nästa säsong till rätt pris! Det blir lite av en Marmenlind/Alsenfeldt!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lunkz: Ja, Gunler är på väg mot runt 15 mål och är väl nu lagets näst bäste målgörare. Detta trots att han varit utanför topp 6 forwards och ibland bara varit extra forward.
Om han även börjar göra det hårda jobbet så blir han riktigt bra. Lite som Sallinen gjorde igår när han forcerade in ett mål på egen hand.
Om han även börjar göra det hårda jobbet så blir han riktigt bra. Lite som Sallinen gjorde igår när han forcerade in ett mål på egen hand.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Som du skriver hade det varit väldigt intressant att se Dima-Ölund-Gunler. På pappret är den väldigt välkomponerad och innehåller alla verktyg!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: Gillar att han är en av få som vågar ta avslut. Vi har lite för många som vill passa. Låt han bygga lite mer muskler och jobba mer på defensiven så blir det ännu bättre. Killen är ju ung. Hur många såna killar med skills har vi? Det är ju inte så att det knackar på från juniorlaget direkt
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Men orka vara så jävla petig...
Du är sån jävla besserwisser ibland som sitter och anmärker på sånt.
Du är sån jävla besserwisser ibland som sitter och anmärker på sånt.
+ 7
Sv: Tankar om Brynäs och framtiden
Usch, nu har man den där hemska ångesten igen. Pallar fan inte ett till kval. Är rätt säker på att spelarna känner likadant. Skulle vi hamna där igen är jag helt säker på att vi åker ur. Spelar ingen roll vilket lag vi får möta.
Det minsta jag begär ikväll är att dom visar hjärta och krigar för varje jäkla meter på isen.
Det minsta jag begär ikväll är att dom visar hjärta och krigar för varje jäkla meter på isen.
+ 7

Fattar inte heller din liknelse med Kellman. Kellman spelade här en säsong efter att ha spelat i flera andra svenska klubbar innan. Larsson har en helt annan koppling till oss.