Bästa inläggen
Föregående · 864 · Nästa
Sv: Tankar om Brynäs och framtiden
Det var en jobbig gårdagskväll och natt, men nya tag i dag igen! På’t igen!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Honken72: "Boforsanda" som en gammal sportchef uttryckte det! Exakt vad som saknas - jag gillade BZ och det han tillförde BIF. Men som bekant slaktades han härinne för "Brynäs skall spela en offensiv hockey och vinna snyggt".
Betänk Sanny Lindströms ord; "Metoden att vinna mot Brynäs var att lägga ned pucken djupt och mala ned dom i deras defensiva zon - Brynäs var allmänt känt att vara ett "mjukt" medgångslag".
Vi kan väl bara konstatera att de takterna sitter i alltjämt....
Betänk Sanny Lindströms ord; "Metoden att vinna mot Brynäs var att lägga ned pucken djupt och mala ned dom i deras defensiva zon - Brynäs var allmänt känt att vara ett "mjukt" medgångslag".
Vi kan väl bara konstatera att de takterna sitter i alltjämt....
+ 7
Sv: A proposito de nada
MrCarla: Trist med en one way love dock, Brynäs spelar inte som att de bryr sig om sina fans, föreningen eller vad tränaren säger. Det börjar kännas lite som att stanna kvar i ett förhållande med en otrogen partner eller nåt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ja, vad ska man säga? Hur det här laget kunde slå Luleå borta med 5-2 i torsdags framstår som obegripligt. Den välkända ineffektiviteten är tillbaka igen. Nu har Timrå fått 3 skitmål varav 2 beror på att vi inte tar kampen framför mål utan är blöta.
Sen är det uppenbart att det var ett felbeslut av Manner att spela Guden i säsongens hittills viktigaste match. Nu är det bara ner på 3 femmor i 3:e och satsa allt framåt!!
Sen är det uppenbart att det var ett felbeslut av Manner att spela Guden i säsongens hittills viktigaste match. Nu är det bara ner på 3 femmor i 3:e och satsa allt framåt!!
+ 7
Sv: A proposito de nada
..är det nån mer än jag som tycker att Eklind har varit bra?
..jag tycker att han har smugit under radarn lite, jag vet att han sattes ihop med Scott och Rödin i början på säsongen..och gjorde det bra.
..jag tycker att han har smugit under radarn lite, jag vet att han sattes ihop med Scott och Rödin i början på säsongen..och gjorde det bra.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Släpp sparkmålet nu, det var tur att det löste sig ändå.
Hoppas alla är friska och krya så vi kan köra samma uppställning som senast!
Hoppas alla är friska och krya så vi kan köra samma uppställning som senast!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Vino: Minns inte exakt vad som skrevs ut under sändning, men var det inte de 8 senaste matcherna med Lassinanti i kassen som vi förlorat?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Mattson: Min förhoppning är att Alcén kan jobba på några f.d Brynäsare (typ Kinnvall och Lindbäck) medan Manner handplockar några bra finländska spelare. Med tanke på att Brynäs antagligen inte står högt i kurs hos eftertraktade allsvenska spelare är det förmodligen även bättre att låta Manner fylla ut laget med budgetvärvningar från Liiga än försöka fynda i Allsvenskan.
+ 7
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Lägg ner för fan. Jämförelser med Putin och fascism är osmakliga. Så jävla fånigt, mattias.
Skärpning.
Skärpning.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Haha, det var ju du som kastade dig in i diskussionen och påstod något som inte stämde. Ha lite mer på fötterna nästa gång innan du kommer in med en missriktad pekpinne.
Gör en PP-uppställning eller två till nästa match eller nåt istället. Manner läser säkert.
Gör en PP-uppställning eller två till nästa match eller nåt istället. Manner läser säkert.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8975}: precis, Gunler har ju varit min hackkyckling under säsongen men spelar han så här, kööör
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: "Att vi redan hade ett bra lag när Manner kom hit betyder väl inte att det är fel att försöka göra det ännu bättre nästa säsong, när han dessutom kan kan vara mer delaktig i lagbygget."
Ok, men så fort någon annan, exempelvis jag, föreslår att man borde förstärka laget och göra det bättre då möts man av svar från dig att initierat yrkesfolk vet bättre än random sofftyckare. Men helt plötsligt vill DU göra laget bättre och då är det helt plötsligt ok?
Inser inte du att du pratar mot dig själv?
Senaste dagarna har vi läst att Omark är bättre än Scott, Brynäs behöver målskyttar som Rattie och till nästa säsong ska nyförvärv komma in och göra laget bättre. Dina egna synpunkter
Men när andra skriver samma sak då vet minsann alltid kunnigt yrkesfolk bättre.
Nu får du bestämma dig har Brynäs ett tillräckligt bra lag eller inte?
Ok, men så fort någon annan, exempelvis jag, föreslår att man borde förstärka laget och göra det bättre då möts man av svar från dig att initierat yrkesfolk vet bättre än random sofftyckare. Men helt plötsligt vill DU göra laget bättre och då är det helt plötsligt ok?
Inser inte du att du pratar mot dig själv?
Senaste dagarna har vi läst att Omark är bättre än Scott, Brynäs behöver målskyttar som Rattie och till nästa säsong ska nyförvärv komma in och göra laget bättre. Dina egna synpunkter
Men när andra skriver samma sak då vet minsann alltid kunnigt yrkesfolk bättre.
Nu får du bestämma dig har Brynäs ett tillräckligt bra lag eller inte?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Det är inget fel på min läsförståelse.
Du har nog blivit gammal och glömsk, Huge. Du är lite som en gammal grammofon skiva där nålen fastnat i innerspåret. Rannsaka dig själv, du har tappat tråden i dina inlägg, kanske dags att köra en omstart?
Du har nog blivit gammal och glömsk, Huge. Du är lite som en gammal grammofon skiva där nålen fastnat i innerspåret. Rannsaka dig själv, du har tappat tråden i dina inlägg, kanske dags att köra en omstart?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Supportrar, medlemmar och andra sofftyckare har i alla fall rätt att ställa vissa krav på en klubb Huge.
Vilka krav undrar du kanske? Jo, krav på att budgeten används vettigt, krav på sportsliga resultat och krav på att man avsätter personal som inte gör ett tillräckligt bra jobb.
Så här är det i alla klubbar runt om i den sportsliga världen.
Ett exempel: Om United hamnar i botten i PL så kommer lagets supportrar kräva att nåt förändras. Det är det som händer här Huge.
Vilka krav undrar du kanske? Jo, krav på att budgeten används vettigt, krav på sportsliga resultat och krav på att man avsätter personal som inte gör ett tillräckligt bra jobb.
Så här är det i alla klubbar runt om i den sportsliga världen.
Ett exempel: Om United hamnar i botten i PL så kommer lagets supportrar kräva att nåt förändras. Det är det som händer här Huge.
+ 7
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jo förstår vad du menar men bara för Palve har problem defensivt så betyder inte det att han inte kan centra en 1:a/2:a lina? Scott hade förövrigt passat perfekt att centra en 3:e lina, det gjorde han hela sin tid i KHL. Scott är inte längre en poängspruta, mer av en smart gnuggare som kan göra sina poäng ibland.
För att Brynäs ska klättra nästkommande år så bör platserna se ut ungefär såhär:
Ny -Ny -Ny
Ny - Palve - Dima
Eklind - Scott - Rödin
Birger - Ölund - Olesen
Sen hur realistiskt det är, det vettetusan. Men faktum kvarstår att vi behöver få en rockad i hierarkin. Plocka bort C:et från Rödin och sätta honom längre ner i kedjorna för att visa att han inte längre är vår "hänförare" som skall göra allt på egen hand!
För att Brynäs ska klättra nästkommande år så bör platserna se ut ungefär såhär:
Ny -Ny -Ny
Ny - Palve - Dima
Eklind - Scott - Rödin
Birger - Ölund - Olesen
Sen hur realistiskt det är, det vettetusan. Men faktum kvarstår att vi behöver få en rockad i hierarkin. Plocka bort C:et från Rödin och sätta honom längre ner i kedjorna för att visa att han inte längre är vår "hänförare" som skall göra allt på egen hand!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ständig: Det citatet där visar ju att det finns ett oförlåtligt beteende i gruppen. De senaste årens haveri blir mer och mer logiska. Det är inte bara svagt material det handlar om. Fy fan
+ 7
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx:
Rödin vill för mycket, Rödins ego har smittat av sig på de två andra puckkära nykomlingarna, vilka också ska köra runt runt runt med pucken...........detta ger inte några poäng, ..........
De borde inse dessa puckkära, att snabba pass ställer motståndarna i bryderi..
Lirade mycket "två mål" under skoltiden, fanns inte nåt tråkigare än när man fick tilldelad en puckkär i laget, en som skulle göra ALLT själv..Hockey är ett lagspel..
Rödin, Palve och nu Timashov kör på med sina egotrippar, läggs oerhört med tid på detta i varje match i stället för att
SPELA PUCKEN...SÄTT MEDSPELARNA I BRA LÄGEN ISTÄLLET FÖR ATT TUTA OCH KÖRA SJÄLVA..
RÖDIN GAVS FÖR HÖG STATUS NÄR HAN KOM TILLBAKA SOM NÅGON SLAGS FRÄLSARE..fem års kontraktet borde så här i efterhand varit endast ett år i taget..
Rödin vill för mycket, Rödins ego har smittat av sig på de två andra puckkära nykomlingarna, vilka också ska köra runt runt runt med pucken...........detta ger inte några poäng, ..........
De borde inse dessa puckkära, att snabba pass ställer motståndarna i bryderi..
Lirade mycket "två mål" under skoltiden, fanns inte nåt tråkigare än när man fick tilldelad en puckkär i laget, en som skulle göra ALLT själv..Hockey är ett lagspel..
Rödin, Palve och nu Timashov kör på med sina egotrippar, läggs oerhört med tid på detta i varje match i stället för att
SPELA PUCKEN...SÄTT MEDSPELARNA I BRA LÄGEN ISTÄLLET FÖR ATT TUTA OCH KÖRA SJÄLVA..
RÖDIN GAVS FÖR HÖG STATUS NÄR HAN KOM TILLBAKA SOM NÅGON SLAGS FRÄLSARE..fem års kontraktet borde så här i efterhand varit endast ett år i taget..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Denna intervju var ingen rolig läsning. Tror fortfarande att Manner är helt rätt för Brynäs med sitt ledarskap
www.gd.se/2022-02-27/mikko-manner-oroad-over-brynas-da-ger-jag-jobbet-till-nagon-annan
www.gd.se/2022-02-27/mikko-manner-oroad-over-brynas-da-ger-jag-jobbet-till-nagon-annan
+ 7
Sv: A proposito de nada
Minns när jag som liten gick på match efter match med min farfar. Att vi varje gång lyckades få köpa familjeläktaren trots att vi bara var två. Att jag fick hissa upp flaggan genom sol-luckan på hans Opel vid vinst. Att vi köpte matchprogram och hoppades hitta en autograf. Jag kunde alla nummer och alla dess namn före jag kunde sjuans gångertabell. Hur glad och stolt jag var när jag lyckades få alla autografer på min tröja från Roger Kyrö.
Men helt ärligt har uteblivna resultat, misslyckade satsningar och obetydligt engagemang börjar göra allt glädjen försvunnit. Vad har vi egentligen åstadkommit under 00-talet förutom några korta avstickare? Min glädje och glöd är borta. Å ja ser fan inte den hos någon i laget heller.
Idag är Eklind och hans grabbar bra, likaså är försvarsspelet okej men de grundar sig myckey att Leksand periodvis har samma loja inställnig som oss. Resterande kan fan med börja fundera vad de håller på med. Annars finns nog risk att Manner säger upp sig efter säsongen och vi begår det största misstaget sedan Rödin fick ett C på sin tröja.
Men helt ärligt har uteblivna resultat, misslyckade satsningar och obetydligt engagemang börjar göra allt glädjen försvunnit. Vad har vi egentligen åstadkommit under 00-talet förutom några korta avstickare? Min glädje och glöd är borta. Å ja ser fan inte den hos någon i laget heller.
Idag är Eklind och hans grabbar bra, likaså är försvarsspelet okej men de grundar sig myckey att Leksand periodvis har samma loja inställnig som oss. Resterande kan fan med börja fundera vad de håller på med. Annars finns nog risk att Manner säger upp sig efter säsongen och vi begår det största misstaget sedan Rödin fick ett C på sin tröja.
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Om jag räknat rätt är det fem lag som släppt in färre mål än vi. Målvaktsspelet och försvarsspelet fungerar onekligen. Utöver det är väl vi det lag som har färst antal skott på mål mot oss.
Alla kan se var problemet ligger. Tänk en Palushaj eller Clarke i den här gråa massan. Hur många pinnar hade de skjutit in till oss? 10? 15?
Alla kan se var problemet ligger. Tänk en Palushaj eller Clarke i den här gråa massan. Hur många pinnar hade de skjutit in till oss? 10? 15?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kommer inte titta på eländet idag, det beror dock på flickvän..kanske lika bra. Älskar mitt Brynäs, men tror vi blir förlöjligade idag.
Till er Brynäsare på plats och er som ser på tv..May the force be with you. Godspeed.
Till er Brynäsare på plats och er som ser på tv..May the force be with you. Godspeed.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jag fattar inte varför vi börjar hatta så mycket bland formationerna helt plötsligt. Ena matchen är Bergman petad, andra förste PP-back. Gunler går från extraforward till topp sex. Många andra flyttas runt huller om buller. Back to basics nu snälla. Visst, det kommer förmodligen fortfarande se trubbigt ut men vi kanske får se några slags linjer i spelet iaf.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Helt ny förstakedja kan man ju diskutera realismen i men någonstans känner jag ändå att det är rätt "bra" kontrakt som går ut. Molin, Danielsson, Pettersson och Sallinen t.ex känner nog betydligt mer än de presterar och där borde det verkligen gå att få mer bang for the bucks.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Jag har nog aldrig varit oense med dig om att stora delar av laget behöver bytas ut. Det jag vände mig emot var att inga kontraktsförlängingar borde göras. Palve och Scott tycker jag är bra förlängningar, men det har vi redan diskuterat så det kan vi släppa.
Jag vill få in en förstecenter av hög SHL-klass för jag ser inte Scott eller Palve klara en sån roll nästa säsong.
Jag gissar att de flesta av oss insåg att med nästan samma lag som ifjol så var en rimlig målsättning att undvika kval. Det betyder inte samma sak som att vara nöjd om vi lyckas. Brynäs ska vara ett topplag som spelar slutspel varje år och krigar om guldet. Då är jag nöjd.
Det går nog inte att begära så mycket mer av detta lag och tar vi fler poäng än förra säsongen så ser jag det som en liten framgång att bygga vidare på. Ha då i åtanke att jag anser att vårt lag inte förstärkts medan flera andra lag blivit bättre. Men jag har skrivit det förut, det är svårt att jämföra olika säsonger med varann eftersom förutsättningarna är så olika.
Jag vill få in en förstecenter av hög SHL-klass för jag ser inte Scott eller Palve klara en sån roll nästa säsong.
Jag gissar att de flesta av oss insåg att med nästan samma lag som ifjol så var en rimlig målsättning att undvika kval. Det betyder inte samma sak som att vara nöjd om vi lyckas. Brynäs ska vara ett topplag som spelar slutspel varje år och krigar om guldet. Då är jag nöjd.
Det går nog inte att begära så mycket mer av detta lag och tar vi fler poäng än förra säsongen så ser jag det som en liten framgång att bygga vidare på. Ha då i åtanke att jag anser att vårt lag inte förstärkts medan flera andra lag blivit bättre. Men jag har skrivit det förut, det är svårt att jämföra olika säsonger med varann eftersom förutsättningarna är så olika.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Skönt att du lyckades hitta lite förmildrande omständigheter även i detta fall. Jag var osäker på om det gick…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Så extremt idiotproffesionellt!
BIF hade just gått igenom ett värdegrundsarbete för att tvätt bort stämpeln från i våras - då spelar någon supersnille kalinka framför TV-kamerorna så klubbdirren får gå ut i massmedia!
Bara i brynäs händer denna följetong!
BIF hade just gått igenom ett värdegrundsarbete för att tvätt bort stämpeln från i våras - då spelar någon supersnille kalinka framför TV-kamerorna så klubbdirren får gå ut i massmedia!
Bara i brynäs händer denna följetong!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Klockan är 2 på natten och jag skäms fortfarande över hur jävla dålig match vi gör. "Inte redo att tävla"....jag blir fan överhettad.
Nya tag på lördag gubbar.
Nya tag på lördag gubbar.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Alcén måste alltså lyckas med att värva in hjärta, karaktär och fysik utifrån nästa säsong. Dagens stomme tycker sig vara Gretzky's hela bunten. Palve, har han haft ett rätt på 3-4 matcher nu? Scott, är han brunkare nu? Är Bergman vårt bästa alternativ i pp?
Nä..det är som vanligt med Brynäs, man ska aldrig få andas ut en enda jävla sekund. Alltid en tå eller två i skärselden.
Nä..det är som vanligt med Brynäs, man ska aldrig få andas ut en enda jävla sekund. Alltid en tå eller två i skärselden.
+ 7
Sv: A proposito de nada
bifsydväst: Är det någon jävel här inne som försvarar Brynäs efter denna parodi då är den individen totalt okunnig soffcoach.
Danielsson var nöjd efter första perioden och tyckte att man följde matchplanen. Jävla tomte
Danielsson var nöjd efter första perioden och tyckte att man följde matchplanen. Jävla tomte
+ 7
Sv: A proposito de nada
Två av säsongens viktigaste matcher och vi gör kanske de två sämsta matcherna föf säsongerna. Trött man blir...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Wesley: Då får vi hoppas att Lill-Björken (och din son också förstås) får kontrakt i Allsvenskan och utvecklas än mer, så plockar vi dem till Brynäs om några år ;)
+ 7
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Jag tror faktiskt att samtliga spelare och ledare inser att idag var insatsen oacceptabelt dålig. Det får inte vara så här avslaget och nonchalant rakt över linjen. Som sagt, 2 spelare får godkänt övriga får titta sig i spegeln.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Dallemas: Håkan Svedman nämnde för lite drygt en vecka sedan att man träffat representanter från KK och att de har lovat att återkomma. Lördagsmatch mot Djurgården under en löningshelg är ett väldigt bra tillfälle till en sjukt efterlängtad comeback. På biljettförsäljningen ser det ut att bli en riktigt fin publiksiffra dessutom. Så alla till "Gavlerinken"!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Så otroligt viktig vecka nu med Malmö, Linköping och Djurgården. Skräckblandad förtjusning
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Tror BIF blir riktigt vassa med Manner tillbaka. Är ganska övertygad att det blir play in och säkert kvart. LHC kommer inte att hänga med.
+ 7
Sv: A proposito de nada
JanT: Hade dom inte fått den där turliga kvitteringen och vi istället hade vunnit med 2-1 så hade Stefan glatt och förnöjt talat om bra genomförd taktik matchen igenom i en svår bortamatch.
Nu slank en puck turligt in, dom kvitterade och avgjord på straffar.
Då är det helt plötsligt en uselt genomförd taktik som orsakat poäntappet.
Det är så det funkar hos överengagerade och okunniga bedömare.
Svårare är det inte.
Nu slank en puck turligt in, dom kvitterade och avgjord på straffar.
Då är det helt plötsligt en uselt genomförd taktik som orsakat poäntappet.
Det är så det funkar hos överengagerade och okunniga bedömare.
Svårare är det inte.
+ 7
Sv: A proposito de nada
JanT: ”Brynäs IF av upplagan 21/22 är ett bottenlag och skall bedömas efter den måttstocken. Punkt.”
Exakt så. Man glömmer lätt det när man tycker att vi har chans på seger på bortaplan mot storklubbar som Växjö. En poäng är fantastiskt bra.
Exakt så. Man glömmer lätt det när man tycker att vi har chans på seger på bortaplan mot storklubbar som Växjö. En poäng är fantastiskt bra.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: ”vi får ett drömläge med 5 mot 4 i 5 min o leder med 2-1..o torskar..Detta är endast laget o coachingens fel att vi inte vinner!!@ sorgligt..o så sitter vissa o är glada åt 1 poäng.Hur i helvete ska denna förening kunna lyfta??,”
Alla poäng räknas och att gråta över spilld mjölk är meningslöst. Det är som det är och vad som skrivs härinne lär ju kvitta när det gäller Brynäs prestationer på isen.
Det är förra säsongen som är måttstocken och det vi skall bräcka denna säsong. Det är steg för steg som gäller och att se allt i ett större perspektiv än enskilda matcher.
Alla poäng räknas och att gråta över spilld mjölk är meningslöst. Det är som det är och vad som skrivs härinne lär ju kvitta när det gäller Brynäs prestationer på isen.
Det är förra säsongen som är måttstocken och det vi skall bräcka denna säsong. Det är steg för steg som gäller och att se allt i ett större perspektiv än enskilda matcher.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Vem är glad åt 1poäng, som det utvecklade sig? Ingen, skulle jag tro.
Man kan väl tycka att 1p innan match hade känts som en bonus och samtidigt sura över 2 tappade som det utvecklade sig till sist.
Man kan väl tycka att 1p innan match hade känts som en bonus och samtidigt sura över 2 tappade som det utvecklade sig till sist.
+ 7
Poängen, bästa Magister, är att vi saknar ledarskap på isen. Det behöver vi inte Tellqvist hjälp för att se. Det är noll robusthet i prestationen. När vi släpper in första målet förlorar vi. Medgångslag. Utan ledarskap på isen. Hur många gånger har du inte sett (läst på 377?) om Manners budskap om att han inte preppat laget att följa PLANEN? Sparka spelare eller sparka Manner? Vi har sparkat 4 tränare. Nu är det dags att hugga hårt med matcheten i undervegetationen (av bekväma spelare)! Eller så blir det en till bottensäsong 22/23.