1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779495 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
{7981}: Herregud, nu är diskussionen igång igen. I Hv:s forum är det fest! Positiva tongångar pga värvningar mm. Här är det begravningsstämning, trots att vi spelar i SHL nästa säsong. Vi får komma ihåg att det handlar om en person som ev har gjort något oförlåtligt. Om det är sant så är det bara att säga tack o adjö, tala om att det här är inte acceptabelt i våran förening. Det känns som alla vi som älskar Brynäs ska få skit för vad ev en spelare har gjort. Ursäkta om det är luddigt skrivit, men det är nu groggarnas glada tid. Skål på er!!! 🥃💖

Sv: A proposito de nada
Huge: Känns skönt att man sa upp gd. För er som fortfarande prenumererar, spara era pengar och få er information här på hockeysnack istället. Se det som ett ekonomitips.

Sv: A proposito de nada
LYSTRING! Dags för årets tröjauktion för herrarna! Med tanke på coronasituationen och det ekonomiska läget behöver klubben varenda slant så det är bara att gå loss rejält! 44 tröjor ligger ute! BJUD PÅ!

www.tradera.com/profile/items/3085550/brynas-if

Sv: A proposito de nada
mikenomad: Så alla dina inlägg här har alltså handlat om att Brynäs ska visa lite fingertoppskänsla?

Tycker det framkommit lite otydligt bland alla invektiv du använder dig av...

Sv: A proposito de nada
mikenomad: Hur gick det med timråspelaren som var misstänkt för knarkbrott i höstas?

Sv: A proposito de nada
mikenomad: Vad heter era bästa spelare? De ska anmälas för diverse brott och ni ska avskeda dem omedelbart. Ni vill väl inte förknippas med brott av den arten? Om inte är ni en sekt.

Sv: A proposito de nada
Ständig: Helt otroligt att GD, som jag trodde var från Gävle, förenas med mobben och pöbeln och sågar Brynäs. Enligt SHLs ledning har Brynäs skött detta enligt regelboken. Ingen kan avskedas innan dom fallit, är det så svårt att förstå?

Sv: A proposito de nada
mikenomad: Man kan inte stänga av folk enbart på grund av polisanmälningar. Just på grund av att vem som helst kan polisanmäla vem som helst för nästan vad som helst.

När Berglund spelade sin sista match för oss låg det fortfarande bara som en polisanmälan, hade han blivit HÄKTAD innan kvalet hade han inte fått spela. Brynäs har agerat helt rätt i frågan och Brynäs ska inte ha någon som helst association med det påstådda brottet. Vet inte vad som är otydligt för dig..

Sv: A proposito de nada
mikenomad: det är ingen idé att förklara för dig eftersom du fortfarande inte förstår.

Jag tror inte det finns någon inom Brynäs organisation eller någon supporter som skulle försvara PB och det han nu eventuellt har gjort om ryktena visar sig vara sanna.

Just nu är det dock ingen som vet vad som hänt även om vissa troll på nätet säger sig veta. Blir han dömd vill jag absolut aldrig mer se honom i Brynäs igen.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Nu misstror jag inte PB s ex. Men säg att någon gör en falsk anklagelse o anmäler en person, så ska man väl inte stänga av den personen innan hen har hunnit att försvara sig.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Intressant diskussion. Du har ju helt rätt att Brynäs har agerat helt rätt i ett rättviseperspektiv. Ingen är skyldig tills denne dömts.

Ser man saken ur ett etiskt och moraliskt perspektiv blir det skillnad. Nu har PB tagits ur tjänst eftersom han häktats. Om PB döms och avtjänat sitt straff, kan han då återanställas?

Ur ett rättviseperspektiv har PB avtjänat sitt straff och borde vara anställningsbar.

När man har en hög moralisk och etisk svansföring som Brynäs (unicef, en bra start) blir den här typen av frågor väldigt svåra och viktiga.

Blev till exempel inte NC dömd för rattfylleri och fick fortsätta sin tjänst?

Ska olika brott värderas olika? Vem eller vilka avgör vilken typ av brott som är "ok"? Börjar man med det så bedriver man på sätt och vis sitt egna rättssystem.

Ytterligare en svår fråga att lägga på den höga traven av problem i klubben. Suck.

Sv: A proposito de nada
mikenomad: Du får nog ta en funderare över hur du vill att det ska fungera i Sverige:

Ska vi låta rättsystemet ha sin gång, eller låta Flashback agera åklagare, jury och domare?

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Nu är det främst Bifbiffens åsikter jag är ute efter. Han är väldigt noga med vad som är moraliskt riktigt. Åtminstone i vår bok, när det inte rör hans lag.

Men hela Sverige visste vad PB var anklagad för när Brynäs släppte fram honom i kvalet. Så sekretess my ass

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Upp med pluskan nu Pettis!
Brynäs öppnar upp ny swishkampanj för att få hit Paolo Roberto och Mehdi Tayeb.

Jag är skeptisk.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Ibland har skvallerkärringar och konspirationsteoretiker också rätt. En vacker dag visar det sej att det är 5G-masterna som orsakar Covid.

Sv: A proposito de nada
bradberry: Så får vi säga

Välkommen Nick Olesen!

Sv: A proposito de nada
Peja: Som du säger är det deras skyldighet att ställa upp och svara på frågor. Det hade väl varit smartare att vara tillgänglig en vecka efter att laget spelat färdigt och lägga korten på bordet. Det hade gett arbetsro under ett antal veckor. Jag har aldrig varit med om att det varit så tyst från Brynäs, både hemsidan och i lokaltidningar. Om personer på ledande befattningar tänker smita ut bakvägen efter årsmötet så ifrågasätter jag deras moral.
Frågan är också vad gd försökt med. Intressanta personer att höra är ju Lorentz, Campese, Micke Holmqvist, Sundlöv, Peter Andersson, Stråhle, Boumedienne. Jag antar att mittmedia försökt nå samtliga men att dom inte vill ställa upp.
Om man inte stänger säsongen 20/21 ordentligt kommer frågorna att hänga kvar. Vi är många som vill veta vad fan som gick så fel.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Man blir avundsjuk när man ser våra konkurrenter i SHL värva spelare och nya tränare, de fixar och donar inför nästa säsong, vad gör vi i Brynäs? Utåt gör vi absolut ingenting. Jag hoppas att man gör något konstruktivt på Sätraåsen….men vad? Jag undrar vart detta är på väg?

Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Största misstaget vi gjort de senaste säsongerna var att sparka BZ.....

Han gjorde mycket rätt - men med den skeva självbild som finns i föreningen är det inte lätt att passa in.....

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: I Brynäs verkar det vara lättare att sparka 5 tränare än 1 spelare. Trots att den tydliga trenden är att tränarna kommer och går, men spelarna och de dåliga resultaten består. Någon gång måste man bita i det sura äpplet och ta obekväma beslut kring spelartruppen och inte bara sparka alla dessa tränare som i flera fall gjort succé i andra klubbar men som inte gjort det i just Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Peja: ”Jag är tveksam till resonemanget att laget skulle kunna prestera så himla mycket bättre under "rätt tränare". Vad är rätt tränare för den här truppen?”

Nej, det finns ingen rätt tränare. Nu har det här laget visat i 3 säsonger i rad att man är ett bottenlag. Det är så otroligt felbyggt, att ha en icke-utvecklingsbar åldrande stomme som inte är anpassad för dagens SHL. Man har haft 2 hela somrar att tänka om, bygga om men man verkar inte har lärt sig läxan. Och de dåliga besluten ser ut att fortsätta staplas på hög, man blir så less på den här ledningen som styr Brynäs

Sv: Action delux
Peja: Håller helt med, är väldigt besviken på denna förlängning. Varför kan man aldrig lära sig läxan med åldrande dyra rollspelare?

Visst att han blir billigare i år men jämfört med en junior eller en utvecklingsbar spelare från allsvenskan så är han dyr. Idioti..

Sv: Action delux
xxx BIF xxx: Den är prestationsbaserad så 0kr borde stämma.

Sv: Action delux
{8399}:

Japp att jag är glad att ni spelar i SHL kommande säsong ❤️

Sv: Action delux
Pettisbif: Djoos, Carlsson, Nörstebö... Jag är skeptisk. Risken är att Brynäs kommer gödsla pengar på feta kontrakt bara för att de är gamla Brynäsare. Klubbens kontaktnät verkar förresten sträcka sig till utkanten av Valbo ungefär.
Djoos har jag iofs inte sett så mycket sen han lämnade Brynäs men då tyckte jag han var rätt kass.
Gundes ersättare, jo tjena... Seg som en deg,
Nä, det skulle vara jäkligt skönt med en sportchef som har en riktig tanke med lagbygget, värvar spelare efter det och inte sitter med stora Brynäsboken och letar telefonnummer.

Sv: Action delux
{7981}: Absolut säger jag!

Sv: Action delux
Palve ingår inte i Linköpings planer för nästa säsong och de sänker sin spelarbudget.
Vad säger ni, vill ni se Palve kvar i Brynäs?

Sv: Action delux
{8399}: Känns som deras öden hänger ihop. Både är högst ansvariga för misslyckandet. Försvinner Lorenz får nog Campese gå strax därefter av den "nya" styrelsen.

Vore otroligt om Lorenz söker omval efter detta, hans förtroendet är helt förbrukat.

Sv: A proposito de nada
#33: Håller också på Skellefteå men kan inte undgå att imponeras av Rögles försvarsspel. De håller Skellefteå borta från egen zon, stänger mittzon. När såg man senast Brynäs ha ett sånt imponerande försvarsspel? Helt otroligt att inte Brynäs klarar detta. Så mycket hockey det finns i Gävle och ingen kan sätta ett enkelt och stabilt försvarsspel?? Vill se ett helt annat spel från Brynäs sida nästa säsong. Nu får det för h-e vara nog med arrogansen och självbelåtenheten.

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Nu tycker jag ni är lite väl hårda mot ert lag... Både LHC och IKO var väldigt nära kval och det som sabbade för er var det mentala.

Sv: A proposito de nada
Huge: ” Vad är det för spelare som vi i nuläget är i så enormt akut behov av att värva?
Med 2 nyförvärv enligt rykten redan klara och majoriteten av spelare på sittande kontrakt så förstår jag inte riktigt paniken hos alla oroliga sofftyckare över att vi ännu inte signat en ny sportchef.”

Ja, det är inte ofta jag håller med dig, men nu måste jag dock starkt hålla med dig:
Det är inte mycket av detta som du förstår!

Sv: A proposito de nada
munkas: Har inget emot den förlängningen alls. Egen produkt, ung och utvecklingsbar, håller redan nu tillräckligt hög klass för att bidra i de lägre kedjorna enligt mig samt att han troligtvis är väldigt billig. Är ju såna killar man bör man ha i en fjärdekedjan snarare än att slänga höga löner åt spelare som är runt 30 och knappt bidrar mer än såna som Birgersson (tänker på typ Alcén, Mannberg och Pettersson).

Sv: A proposito de nada
munkas: Det älskar jag! Birgersson, Gunler och Kvist var ju nästan de roligaste att skåda i vinter trots att de sällan släpptes in på isen.

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Om Bommen gör 2-3 bra år i Brynäs så är jag nöjd. Typ som Bulan gjorde på tränarposten. Förhoppningsvis kan Bommen bygga upp en struktur som finns kvar den dagen han lämnar.

Sv: A proposito de nada
Aaaa: Angående Molin och Sjödda, och deras utveckling som tränare. De borde gå ner i Allsvenskan och träna något lag där om de har ambitioner som elittränare. Om de får något lag att prestera bra där, som t.ex Sundquist fick i Tingsryd, har de åter igen gjort sig förtjänta av SHL-kontrakt. Men där är vi inte nu.

Sv: A proposito de nada
Peja: Jag är lite orolig för våra två ledande spelar på anfallssidan, Scott och Rödin., är de bra nog för att vara två av tre spelare i en topplina i SHL?
Jag känner att tredjelänken i den enheten (om de nu skall spela ihop igen) är otroligt viktig för att vi skall kunna få en stark förstakedja.


Sv: A proposito de nada
bradberry: Jag tror ärligt talat inte att Colubus släpper Boumedienne i flera år. Jag tror att han kan styra upp Brynäs under 1-2 år och sedan lämnar han. Columbus har då fått en scout med mer erfarenhet som de har nytta av.
Brynäs har då förhoppningsvis fått bra folk som kan ge den kontinuitet vi behöver. Jag spånar naturligtvis men jag tror hans ledarskap (som vi förvisso bara sett i fem matcher) kan hjälpa hela föreningen, inte bara sporten.

Sv: A proposito de nada
Huge: Det är dags nu för DIG HUGE att inte en enda gång till nämna ordet ? soffcoach? såvida DU inte syftar på dig själv! Den enda premium soffcoachen i detta forum är DU själv!
Alla de andra har haft HELT RÄTT!
Satans så många kunniga skribenter det finns här inne. Se och lär HUGE!

Sv: A proposito de nada
Huge: HAN ska vi ha kvar till vilket pris som helst...underbart 😂😂😂😂

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Självklart ska vi diskutera men tänk om vi kunde vara konstruktiva istället.

Jag ville verkligen att det skulle funka med PA, men hans ledarstil passade verkligen inte. Vi hade förmodligen rykt med honom i båset. Nisse och Josef verkar vara raka motsatsen och spelarna svarade upp.

Och se vilka som klev fram i slutet. Berglund och Rödin.

Nu vill jag se stora förändringar. Josef verkar vara smart och iskall. Bra kontaktnät. Honom ska vi ha. Sen hoppad jag alla i ledningen ställer sina platser till förfogande.

Till att börja med.

Sv: A proposito de nada
Huge: Kan du inte gå in på ett HV forum och dra den kommentaren om att supportrar bara är överengaerade, okunniga oinsatta dagisbarns regerande läntarcoacher.

Och kom tbx och redovisa utfallet av ditt inlägg.

Tänk över denna kommentaren en stund, och kom till slutsatsen att.
Ja det kanske inte är så smart att "idiotförklara" andra supportrar som mår skit över att deras favoritlag sitter djupt i skiten.

Tänk ett varv till innan du skriver.
Tack.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det var många drömmar i den där laguppställning.

Har du inte själv sagt att Kinnvall ska dra över?
Göransson är väl klar för Färjestad?
Förövrigt har du lyckas bryta med samtliga spelare som man vill och sedan maximerat lönerna ytterligare med spelare som aldrig skulle komma hit. Tror inte man får ut ett smack med Olesen i fjärde heller? Gunler?

Nej, åter till ritningsbordet och återkom med något med realistiskt.


Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Om det nu är så att Gunnar Ekman varit högst delaktig i valet av "BomBom" och Brynäs vändning i elfte timmen, så har han tydligt visat att han ser vad Brynäs behöver förändra och borde ha en plats i Brynäs på ett eller annat sätt till nästa säsong ... tycker jag.

Sv: A proposito de nada
Alfred : Helt fantastiskt klipp. Som du säger. Brynäs är för evigt tacksamma till det Nisse och Bombom skapat under denna korta tid.

Sv: A proposito de nada
Nu är det bara att glömma denna säsong, Palves mål kommer man komma ihåg för alltid framåt!
Jag har alltid hatat Hv, ett riktigt pissgäng om du frågar mig men jag kan inte undvika att känna en väldig massa empati för spelarna som igår antagligen hade sin värsta kväll i sina karriärer. Stor eloge också till er supportrar som är vettiga och sportsliga i forumet. Jag lider nåt fruktansvärt med er samtidigt som jag är otroligt lättad att mitt älskade Brynäs klarar upp detta!

Sv: A proposito de nada
Whiskeyn upphälld, I vanliga fall brukar man ha en känsla av tomhet efter säsongens sista match, nu finns bara lättnad oj oj oj så skönt . Orkar inte göra annat just nu än känna hur ångesten lämnar kroppen. Funderingar på nästa säsong börjar nog så smått i morgon men nu sitter jag här och bara njuter. Skål vänner!

Sv: A proposito de nada
Davey85: Bertilsson riktigt bra i kvalet absolut men tycker Björk är bäste back. Ska bli sjukt spännande att följa honom framöver då han fortfarande är utvecklingsbar.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Känner exakt samma sak, ingen direkt glädje utan en lättnad över att vara kvar SHL med en stor oro för framtiden. Det finns några i ledningen som definitivt inte kan kosta på sig sovmorgon imorgon.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)