Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
- Kunde blivit femmålsskytt idag...
Redigerad kommentar
så är det lugnt, modo fick inga poäng, och rolig match på lördag :D
Bara att hoppas att Brynäs spelar bättre då än vad de gjorde nu.
1 pinne är surt men med tanke på de andra resultaten ingen katastrof men svårt att känna någon antydan till glädje utan mest surt.
Molin är kung
Förlåt alla men mycket viktigt att Lule slår oss... Vill ha Brynäs 7:a i sluttabellen och få möta LHC eller HV. Då vinner vi nån match mer i kvarten än annars, nämligen.
Satt och funderade på det jag med, men orkade inte ge mig in i debatt hur det kunde vara bättre att möta LHC eller HV i första rundan.
på förhand kanske vi tror det, att vi kommer vinna mer matcher mot hv och lhc, men man ska väl ändå alltid sikta på seger ?
man når inga framgångar om man tänker sådär :p
Annars kanske kvalserien skulle passa för där brukar vi ju vinna i alla fall.
Jo, det blir nog tyvärr så. Nån ond makt bestämmer att vi "alltid" ska möta och åka ut mot Färjestad...
Du har en poäng där, åker vi på FBK så är det tvärtorsk...så är det bara
Redigerad kommentar
Jo då, wait and see...
Närmast drömresultat idag! 1 pinne på bortaplan är alltid godkänt!
Skönt att MoDo stötte på patrull.
Nu börjar man känna igen den Kahnberg som man fruktade förr om åren....
9 poäng av 18 möjliga tycker jag iallafall är godkänt
vad tycker ni ?
Lite roligare: Oves och Kahnas snygga mål!
Han borde sluta droppa och passa om han har möjligheten.
SSKs 1a var miss vid bytet
SSKs 2a var en snygg individuell insats av Almtorp
SSKs 3e var ren och skär vilja, men Brynäsarna hade pucken vid flera tillfällen men var inte tillräckligt resoluta.
Dock är jag riktigt trött på att man inte kan få ut pucken ur zon.. andra gången på kort tid som uttagen målvakt hos motståndarna gjort att vi släppt till i slutminuterna..Dåligt
Hockeygodis av Kahna..
2:a var ett horribelt ingripande från de två försvararna i Brynäs som lät Almtorp göra mål.
3:an var ett uselt ingripande, läs: inget ingripande, från en tafatt Brynäsback.
Jag tycker att det igår kväll syntes vilken backbrist det är i Brynäs, såg väldigt rörigt och hattigt ut mest hela tiden. Inte bra, viktiga poäng på spel - hela tiden, varje match!
Framåt såg det bättre ut! Dock lite oskärpa från 14 och 8.
Anders Berg: Hur fan kan du skylla 3-3 mået på backarna? Brynäs har två centrar inne. Först åker Granis bort sig och länar Pakaslahti sedan är det Dixon som spelar på ouck istället för att gå på spelare.
Det verkar vara mer brist i din syn än brynäs backuppsättning...
GävleLasse: Du får förlåta Berg. Inte lätt att se på texttv... :-)
Lite komiskt att han dissar Dixon för dålig skärpa FRAMÅT när det är hans dåliga skärpa BAKÅT som avgör matchen.
När vi själva missar bra lägen så handlare det alltid om dålig skärpa från avslutarens sida.
När motståndaren missar bra lägen handlar det alltid om bra målvaktsspel från Markan eller Läck.
Konstigt....
Visste inte ens att Brynäs var klara för slutspel, hoppas att era spelare oxå sitter och räknar ut bästa kvartsfinalmotståndarna,,tut tut så kanske ni blir utan slutspelsplats.
Själv så summerar jag när den sista matchen är spelad.
Slutspel? otrolig bonus.
Ingemansland? ja då var man inte bättre i år.
Kvalserie? fy faan orkar inte..
TIKbiff: Brynäs i ett helt annat läge än TIK å jag förstår din ödmjukhet. Förmig finns inget annat än slutspel och det skall jävligt mycket till att Brynäs missar slutspel.
Nio omgångar kvar och vi har saken helt i egna händer. Vi möter Luleå, Modo och er i den räckan matcher som är kvar. Så Brynäs har ett väldigt bra utgångsläge att själva påverka sitt eget öde. Vilka vi får i slutspel är för mig helt ointressant i dagslläget. Det ska bli intressant att se hus det ser ut efter OS men jag har en känsla av att det inte kommer vara några större förändringar i tabellen jämfört med hur den ser ut idag.
Huge: Hockeytittande med följande analys via text TV är väl annars din avdelning ;)
Jag hade på känn att det skulle bli poängtapp igår. Man märkte främst att SSK hade en match i benen medans Brynäs kom från en längre vila. Första perioden var dåligt från vårt håll. Man gjore för mycket misstag i egen zon.. Hietanen och ANdresén hade varsina bjudningar som gott kunnat sluta med mål i häcken. Så visst har Anders lite rätt i sitt resonemang angående backarna men absolut inte i de situationer som han beskriver.
Sen undrar man hur Cz tänker när han spelar Lauritzen/Hansen i 4 mot 4, de 2 spelare som konstant tappar puck på de båda blålinjerna......