Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Anders Berg: ""Man kan ju inte dra några växlar av en träningsmatch, har jag läst här."
Jo, vi noterar med skräckblandad förtjusning hur du upprepar ditt mantra likt en papegoja härinne.
En liten fråga bara så där i alla enkelhet:
var har du läst att man inte kan dra några växlar på en träningsmatch?
Vore ju bra om ditt påstående hade nån saklig grund, annars faller ju hela ditt försök att vara raljant och ironisk?
Det var väl mer därför som jag undrade varför du helt plötsligt just den här säsongen börjat bli kritisk mot upplägget?
Som jag ser det så har väl motståndet varit rätt så bra anpassat i relation till hur långt laget kommit i förberedelserna: "lätt" motstånd i dom inledand trevande försöken och sen succesivt svårare motstånd efterhand.
Sen är jag inte så säker på att ett allsvenskt motstånd så här på försäsongen nödvändigtvis behöver vara så mkt sämre än ett ES-motstånd?
Allt beror ju på hur långt resp lag kommit i sina försäsonger och ett allsvenskt motstånd har ofta en tendens att kanske vara lite mer taggade pga att man vill visa att man inte kommer att bli nån pushover, sas.
Vilket väl märktes rätt så tydligt i gårdagens match.
Som sagt synd på ett sånt uselt motstånd, kul att han ha hittat målet igen.
Bara hoppas han kommer på att han får åka grillor oxå, även när man inte har pucken.
Å sen ang SCA-Cupen mfl tomte motståndare, hoppas hoppas Bif tar sig kragen och löser bättre motstånd till nästa års försesse macther.
Redigerad kommentar
Håller i stort med dig men avslutningen skall väl va- Det säger egentligen ingenting om hur han kommer uppträda när säsongen börjar, men bra så här långt. Eller?
Gurra88: "RIktigt bra att göra tre mål! Men som sagt synd att vi inte kan dra några växlar av det i början av september mot ett så uselt motstånd. Det säger egentligen ingenting om hur han kommer uppträda när säsongen börjar. Trist"
Precis.
Men varför resonerar du isf inte likadant när det gäller ex Bjurling och hans insatser under försäsongen?
Där resonerar ju du och vissa andra jättexperter istället helt plötsligt tvärtom och drar väldigt negativa slutsatser på hans insats under försäsongen?
Intressant logik....
Sedan blev det Tammerfors, Åland och nu nada.
Brynäs kör sin grej med skitmotstånd från AS.
Och det vi sparar in jämfört med att matcha på hemmaplan kan vi ju lägga på bl.a nya spelare.
Att jag inte tänkte på det....
Att Brynäs inte möter bättre lag handlar väl dels om att EHL (eller va fan det heter) bara är för ínbjudna storlag + MIF, dels att storlagen säger som ni: "-Inte fan vill vi spela mot kassa lag, typ AIK och Brynäs". Brynäs spelar mot lag i sin storlek helt enkelt.
men jag tycker försäsongsmatcherna är överskattade hur mycket mer tjänar man egentligen på att dra över till finland och lira än att möta LIF,TIk; Modo etc...Det ni ska träna är ju spelsystemet och få sådana saker att klicka sen om det är svårare motsånd är ju såklart bra, men ni möter ju endå hyfsat starka lag och jag tror ni lägger för mycket tyngd av framgångrna på träningsmatcher.....
Pengarna styr nog till stor del eftersom motståndet ändå känns relativt likvärdigt, iaf under dom första träningsmatcherna i augusti.
Då spelar det nog ingen större roll om vi möter Frölunda eller Sundsvall, som det känns. I slutet av försäsongen kan det dock vara bra att möta lite vassare lag, typ Djurgården som vi nu också ska möta nästa fredag.
Att ex matcha mot finska lag tycker jag inte ger så mkt heller.
Finnarna spelar i regel en typ av raggarhockey som vi ändå aldrig möter i ES, så det känns lite onödigt att möta den sortens motstånd.
Om man nu inte vill låta spelarna få lite omväxling och se lite andra vyer än EON och Gärdehov... ;-)
Får väl se skillnaden mellan att mysåka å lalla eller ha med ett tävlingsmoment med som kan ge pengar.
Kommer ju att synas mot Dif vilket upplägg som ger mest likt vad man kan kolla ett matchtempo.
Dif kan ju även vara bättre lag från början, så om nu Dif skulle vinna så känns det lite slätstruket om ni skulla börjar jubla för att ni fick "rätt" över försäsongsupplägget.
Jag tror att tempot att möta te x Jokerit, Bern eller Färjestad är bra mkt mera likt matchtempot som komma skall i ES. Än att möta Visby/Roma, Mora IK eller Leksands IF.
Jag i min dumhet tror försäsongsupplägget med "tävligs matcher" som har nån betydelse, kan sporra mera än att spela mot As lag.
Att spela efter det matrial man har betyder ju mer än vad det står på ryggarna.
Om ALLA i Bif skulle försöka med att proppa en spelare varje byte tror du då att te x Davidsson skulle ha lika mkt lekstuga varje gång han är i LA?
Istället för som nu när halva laget gör det medans andra halvan är för fina/klena för att göra det..
Ja! Tveklöst.
Lindström: "Ok så har jag förstått rätt så menar du att Sundsvall bjuder samma motstånd som Hv71, Frö, EC Salzburg mfl??"
Ja, du har förstått rätt: i dom inledande försäsongsmatcherna verkar det vara rena lotteriet hur lagen agerar.
Och i det lotteriet kan ett lag som Sundsvall mkt väl bjuda lika bra motstånd som Frölunda eller HV. Ja, kanske t.o.m bättre motstånd då AS lagen ofta brukar vara lite mer motiverade att vinna mot ES-motstånd.
Det blir en liten fjäder i hatten för dessa lag, för vad det nu kan vara värt.
Jag är helt övertygad om att du har rätt - det kommer att upprepas i år. Om inte juniorerna har nått NHL-klass över en sommar.
Absolut inte, jag bygger det på hans tidigare säsonger, där han tydligt visat att han blivit sämre för var säsong. Och när han var som bäst så gillade jag inte han särskilt mycket heller.. Men ingen blir gladare än jag om det visar sig att han tagit flera steg uppåt. Viljet jag dock inte tror.
Försäsongsdebatten eller....?
Goddag yxskaft.
sylf: "I Brynäs vek de flesta ner sig utom Calle.J."
Sa han som viker ner sig och börjar kasta skit på allt och alla så fort vi åker på ett mål i arslet.
Komiskt...
Några punkter som tyder på att narcissism är:
Motsatta självbilden; grandiositet självförakt
Mycket egenkär och fokuserad på sig själv
Allt det positiva med sig själv - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse för det positiva
Host host ;-)
fredag 3 september, 2010 9:45
9:46 Nu åker Hirschovits för en hakning, 5 mot 3 för 1:25 för BIF
fredag 3 september, 2010 9:46
9:46 Usch, vilken start.
70 Rodrigues: "Några punkter som tyder på att narcissism är:
Motsatta självbilden; grandiositet självförakt
Mycket egenkär och fokuserad på sig själv
Allt det positiva med sig själv - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse för det positiva"
Intressant.
Om vi byter ut ordet "positiva" och ersätter det med ett ord som isf känntecknar DIG, nämligen "negativa", vad får vi då?
Jo: allt det negativa med Brynäs - överdrivs.
Han/hon söker ständigt bekräftelse (hos främst likasinnade, typ sylf, Gurra, Lindström) för det negativa.
Mao: välkommen i klubben, Narcissus.... ;-)
Men faktiskt, gamla meriter go both ways.....dock vet vi alla målvakterna ännu är ett osäkert kort.
Min kommentar gällande det meningslösa motståndet byggde mer på NCs uttalande gällande gårdagens match, för han har väl inte fel i sin bedömning?
Det sagt, givetvis skall man inte utesluta matcher mot allsvenska lag i en försäsong, framförallt blir det oundvikligt i turneringar av denna karaktär.