Historik
Föregående · 43 · NästaNär det gäller din översittarattityd så syftade jag exempelvis på att undrade hur länge jag varit med på Hockeysnack. Eller när du rekommenderar Kramer att börja hålla på ett P12-lag i stället. Sån retorik brukar generellt sorteras in under ämnet härskartekniker.
Herregud, vi har spelat sex matcher och förlorat två. Att döma ut Sebbe och Belissimo så totalt som du gör i det här skedet är faktiskt lite löjligt.
Särskilt med tanke på att vi i grunden spelar så mycket bättre än i fjol. Den här matchen möjligen undantaget.
Olle: Jesus. Hur många tecken vräker du ur dig under en matchdag egentligen?
Det enda jag skrev var att det lätt blir för mycket av det negativa.
Och när någon ifrågasätter dig, går du till motattack i en nedlåtande och mästrande ton.
Är du fullkomligt oförmögen att hantera kritik?
Om du nu anser dig ha rätten att klaga precis hur mycket du vill, så får du fan även acceptera att dina åsikter och din retorik ifrågasätts.
Tycker inte alls att Sebbe är så usel som folk verkar tycka här inne. Och Belissimo släpper förvisso returer, men tycker ändå att han är målvakten vi ska satsa på. Han känns mer som en matchvinnare än Jocke.
Dessutom kan du droppa din nedlåtande ton.
Knylan: När Regin bestämde sig för den danska ligan så sade väl fortfarande Elitserien nej, eller hur?
Och inget kontrakt är skrivet med Herning, så han kan mycket väl ändra sig och välja oss i stället.
Redigerad kommentar
mikenomad: Ja det är det ju ingen tvekan om. Och jag tror att det finns i planeringen också: Att ta hit en förstecenter senare under säsongen.
För en sak är säker: Vi kan inte fortsätta att göra typ två mål per match. Å andra sidan är vi inte ensamma om det i Elitserien. Så det kanske blir bättre med tiden.
Jag tycker att han skulle passa in bra i det här laget med sin spelstil. Snabb, smart och full av energi.
Pådrivare har vi en hel del av redan.
Perra är ingen bra tränare, och det såg Corso naturligtvis.
Kanske inte världen bästa taktik, men Corso var nog väldigt frustrerad över Perras inkompetens. Precis som många andra verkar ha varit.
superfalle: Ja precis. Det var ju inget problem med Corso när Challe var där, eller hur?
Perra känns väldigt mycket Åshöjdens BK. Gammaldags svenskt korrekt och reko.
Inget fel med det egentligen, men med vissa typer av spelare funkar det ju inte.
Det var utgångspunkten för mitt resonemang.
Har han fått sparken av 3 4 klubbar i rad? Det var nyheter för mig.
superfalle: Han, Gunno och Friberg.
Och hans tjej kommer ju från Sundsvall. Hon borde ju vara rätt trött på Ryssland vid det här laget. Kanske är därför han flyttar.
Hade du läst lite mer så hade du sett att Jimmy aldrig har dissat Nordgren, om han inte har förtjänat det. Precis som med alla andra spelare i Timrå IK.
Eller är Nordgren untouchable?
Allt Jimmy skriver är ju sant.
Wayne Gresky: Lyckades vi bara "locka till oss någon enstaka stjärna"?
Vi fick in Zäta, Kirpusoff, Petteri-Berg och Modin.
Skulle tro att vi var ett av de lag som fick bäst spelare den säsongen. Ett lag som definitivt hade chans på SM-guld, med tanke på att vi redan hade Niklas Nordgren, Teemu Aalto, Jonathan Hedström och Valeri Krykov.
Vi hade definitivt ett bättre lag än Djurgården på papperet i alla fall. Men de slog ändå ut oss direkt i kvarten.
Så att förstärka med NHL-spelare behöver verkligen inte betyda automatisk framgång.
Själv är jag kluven. Det känns som ett moment 22. Om lockouten blir lång, får vi förmodligen in någon spelare efter jul. Men vilka finns det att välja mellan då?
Och om lockouten blir kort är allt detta en ickefråga. Då drabbas Allsvenskan av en rejäl baksmälla och vi står oberörda.
Redigerad kommentar
Regin har väl varit väldigt skadad på senare år? Och jag läste nåt om att både han och Nielsen ville spela i Danmark...
Men Nubben kan ju ha helt andra spelare i åtanke....
Redigerad kommentar
Föregående · 43 · Nästa
Antalet plus på dina debattmotståndares inlägg och avsaknaden av sådana på dina måste väl ändå säga dig något?
Alla har rätt till en åsikt här inne. Men så fort man går i polemik med dig så blir det bråk. Slappna av lite och ta eventuell kritik med en klackspark i stället för att vända taggarna utåt och gå till motattack varje gång.