Historik
Föregående · 44 · NästaDet spelet såg vi aldrig igen.
KORITFW: Nu är det väl knappast så att den tas bort från hockeymatcher för att den anses rasistisk, utan snarare för att i stort sett alla är jävligt trött på den i det sammanhanget. Och att tjata ut en nationalsång är väl inte positivt?
Så att stå på barrikaderna som den sista stolta svensken i det här fallet känns rätt kontraproduktivt.
TIK-tjej: Tycker definitivt inte att vi är sämst. Men det är stor skillnad mot förr om åren, då klacken tog över hela hallen. Då var stämningen ofta elektrisk. Klacken fick med sig hela hallen och stämningen blev magnifik.
Men det är klart, om spelet inte inspirerar så kan det vara svårt att vara superentusiastisk.
Jag antar att oviljan baseras på att det är för tidigt på morgonen för att supa sig full.
Så mycket tid, pengar och energi som jag har lagt ner på Timrå IK genom åren så tänker jag definitivt inte skämmas för att jag inte åker 80 mil för att måla en hjälm.
Och precis som Mike säger: I dag är första gången jag ens hört talas om att hjälmen ska målas den här helgen.
Det här är ju ett projekt som du har dragit igång. Om det är viktigt för dig att det ska bli av just den här lördagen, så måste du ju informera de personer du vill ha hjälp av i god tid.
Om eftersom du inte har gjort det så har du ingen rätt att klaga på oss.
SuperMupster: Precis. För verkligheten är ju tyvärr så att många av våra "stora namn" historiskt sett gick till andra klubbar och blev som störst där.
Jag skulle tycka att det vore pinsamt att exempelvis bjuda in Mats Näslund till hallen och hissa hans tröja, bara för att han råkar vara en av de kändaste egna produkterna vi har.
Per HApps: Den här diskussionen om moderklubb är ju löjlig. Med den retoriken har ju Jimmie Lindström större rätt att få sin tröja i taket än Zäta, Styf och Robban.
Låter det rimligt tycker du?
Jag antar att det förhåller sig på samma sätt för Åhman och Tåget. De var ju inte några landslagsstjärnor direkt. Jag var ju inte med på den tiden, så jag har egentligen ingen aning. Men jag antar att de är ihågkomna av samma anledningar som Sytf och Carlsson.
Det finns många som gjort många matcher, både förr och i modern tid, som inte gjort samma avtryck. Och det finns ju en anledning till det.
Men vi får ju problem där, eftersom många av de gamla hjältarna lämnade för andra lag rätt tidigt i karriären. Och ska de hedras trots att de övergav oss, bara för att de råkar vara legendarer?
Till och med Jimmy sa ju att det var betydligt svårare än han hade trott.
Dessutom ser vi faktiskt matchen gratis. Och hur kul skulle det vara om det bara var isljudet?
I Elitserien var han ju direkt usel ofta.
Så jag grät inte direkt när han lämnade.
Och då ser jag gärna en transatlantisk center. Vi har ju en plats över.
Magnus Rövarn : Det känns som att enda du vill åstadkomma med din närvaro här inne är att ha rätt och samla plus. Du verkar tro att alla vi andra ska sitta med gapande munnar, förundrade över din storhet så fort du öppnar käften.
Hög tid för dig att hoppa av dina höga hästar och inse att du inte är en messias.
Föregående · 44 · Nästa