Historik
Föregående · 47 · NästaJag tror att Alexander Larsson kommer att klara den rollen utmärkt.
Hur fan kan man som elittränare på den nivån inte veta hur man tränar effektivt under pågående säsong?
Ett liknande lyft som Pääjärvi gjorde 09/10. Och dom är nog ganska lika i spelstilen.
Man ska inte glömma bort att en spelare i den åldern kan utvecklas enormt mycket från en säsong till en annan.
Han skulle kunna bli riktigt bra i år.
Hur som helst: med lite distans så känns det sjukt att vi ens övervägde att det var caslava.
I flera sidor dessutom
Redigerad kommentar
Då är man inställd på att kämpa. Och med hans kapacitet kan det innebära rätt mycket.
Då kanske det blir som jag trodde, att de har pengar till att värva en back under säsongen om det skulle behövas.
KORITFW: Om det inte blir något med Nordgren så blir det nog inget forwardsförvärv alls, låter det som i artikeln:
– Det är just Nordgren vi siktar in oss på.
Nubben säger även angående eventuellt backförvärv:
– Just nu är det inte aktuellt i alla fall, sedan får se vad som tycker upp på
marknaden framöver.
Låter lite kryptiskt.
Redigerad kommentar
Nu känns det som att det här laget kommer att kämpa hårt och sälja sig dyrt.
Och så länge dom gör det så kommer jag inte att klaga på dom.
Redigerad kommentar
Hoppas verkligen att det löser sig innan september.
Fast man kanske inte ska låta Nubben lida för Linkans strategi.
mikenomad: Han snackar en jävla massa om sportchefer i den där artikeln.
Vad Conny inte förstår är att hans drickande påverkar andra i laget på ett negativt sätt. Alla som har, eller har haft alkoholister i sin närhet vet att det kan vara väldigt påfrestande ur en social synvinkel.
Så det spelar egnetligen ingen roll hur bra han är på isen, trots sitt drickande. Det påverkar negativt vid sidan av, vilket kan vara nog så illa.
Jag vill verkligen inte ha en sådan person i detta Timrå.
Vi står inför en nystart, där alla är inställda på att slita och kämpa (förhoppningsvis), och i ett sådant lag har Conny Strömberg inget att göra.
Man kan ju inte genomgå en rekonstruktion utan att dra ner på kostnaderna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Knylan: Först och främst gäller försäkringsproblemet bara för de spelare som har kontrakt i med en NHL-klubb. Om jag inte minns fel så var det vid den förra lockouten många som väntade med att skriva kontrakt innan tvisten var löst. På så sätt blev det enklare för de svenska klubbarna att ta över spelare. Dessutom stiger premien ju äldre spelarna är. Så Zäta skulle bli sjukt dyr, med tanke på hans ålder och längden på hans kontrakt.
Jag tror inte att Zäta, även om han är rik, har lust att betala 20 miljoner ur egen ficka, vilket bör den summa det handlar om i hans fall.
Hockeyfacket i USA/Kanada kan i vissa fall gå in och hjälpa till med försäkringarna. Annars kan sponsorer gå in. Vet inte under vilka omständigheter dock.
Och jag tror faktiskt att alla klubbar hade det mycket bättre ställt då än nu. Publiksnitten har sjunkit en hel del och vi säjer säkert inte lika mycket tv-rättigheter till utlandet, sedan KHL kom.
Dessutom hade vi bättre säkerhet och kunde vi förmodligen låna mycket mer pengar då.
Redigerad kommentar
Föregående · 47 · Nästa