Historik
Föregående · 46 · NästaNikki Nine: Klart det hade. I en blogg uttrycker man personliga åsikter. I en artikel är man objektiv.
Tänk dig själv följande: Wennerholm, eller valfri journalist på Aftonbladet eller Expressen, har skrivit en artikel om att Niklas Nordgren är klar för Timrå. Sedan skriver någon i kommentarsfältet att Timrå kanske blir bättre än vad Wennerholm tror. Då ger sig Wennerholm in i diskussionen och mer eller mindre idiotförklarar sin läsare med att säga att Timrå är uselt i år och att värvningen av Nordgren är den enda segern som Timrå kommer att glädjas åt i år.
När någon diskuterar tillbaka fortsätter Wennerholm att förminska sina läsare i kommentar efter kommentar.
Låter det rimligt tycker du?
Därför blir jag jävligt provocerad när han sitter och hånar laget han precis har skrivit om.
Och det spelar ingen roll om det handlar om Timrå eller något annat lag.
Det är sjukt oseriöst och väldigt barnsligt.
På så sätt är det hans kommentar som är den sista, så det ser ut som att han vann.
Väldigt praktiskt för honom.
mikenomad: Om du känner för lite med tändvätska kan du ju läsa vad Robert Pettersson skriver om Timrå IK i komentarsfältet till artikeln om Nordgren.
Herregud vad jag hatar den människan.
Edit, länk
Redigerad kommentar
J F K: Men lägg ner dina konspirationsteorier nu. Det kan ju lika gärna vara så att Modo lade ner Nordgren när de märkte att han helst ville gå till Timrå, och att det inte var värt att försöka buda över. För mig låter det som ett betydligt mer rimligt scenario än det du målar upp.
Wayne Gresky: Jag läser en hel del från Modohåll om Nordgrens skadebenägenhet och skadeproblem. Sanningen är ju att han inte har missa så många matcher alls i sin karriär, fram till förra säsongen.
Definitivt inte tillräckligt många för att kallas för skadebenägen i alla fall.
Han kommer definitivt att märkas på banan när han är inne. Han är kanske ingen renodlad fräslare rent tekniskt, men han kommer förmodligen att vara tungan på vågen i många matcher för oss den här säsongen. Det lilla extra som behövs för att stjäla de poängen vi behöver för att undvika Kvalserien.
Om du inte förstår vad jag skrev föreslår jag att du går och lägger dig och läser mitt inlägg i morgon när du är utvilad.
För det är omöjligt för mig att uttrycka mig tydligare än vad jag gjorde.
Och med det slutar jag diskutera Modo.
Wayne Gresky: Med andra ord är det inte så konstigt att vi reagerar starkt när vissa av er anstränger sig till det yttersta för att trycka ner oss. Eller hur?
Att sparka på de som redan ligger är inte särskilt snyggt.
Redigerad kommentar
Gäsp: Er "nystart" innebar en massa spelare som såg bra ut på papperet men som knappast gjorde ett bra lag. Med de laguppställningar ni haft de senaste säsongerna så borde ni verkligen ha presterat bättre hockey än ni gjort.
Jag ser inte Foppa, Näslund och Svartvadets intåg som en nystart. Och det har ju bevisligen inte funkat särskilt bra heller, eftersom ni har spelat en bedrövlig hockey utifrån spelarmaterialet.
Vår nystart är något helt annat. Den är något vi tvingats till på grund av risig ekonomi. Våra spelare är inställda på att vi måste kämpa så in i helvete för att överleva. Det är den känslan alla vi Timråfans sluter upp kring nu.
Och jag tror att det är den sammanhållningen ni är avundsjuka på.
Varför skulle ni annars vara inne här och klanka på oss? Vi är ju bara en soppåse, en doggybag. Inget att vara avundsjuk på eller skraj för.
Men visst, det kan gå åt helvete för oss. Men då faller vi alla fall med fanan högt och plånboken i hyfsat skick.
Vad händer om ni kraschar?
Och ärligt talat: vem fan vill ha en legoknekt i stället för en spelare med hjärta för klubben?
Skulle du byta ut Sundström mot random kanadensare med hyfsat snitt i AHL?
Klart man blir irriterad.
Det var länge sedan jag var så hoppfull inför en säsong. Inte för att det här kommer att bli vår bästa säsong på länge, utan för att jag för första gången på länge känner mig stolt över Timrå IK.
Icing-Ove: Det där typen av inlägg är så jävla barnsliga. Vi är fullt medvetna om att vi inte har Elitseriens bästa lag. Du behöver inte reta oss bara för din egen njutnings skull. Det är bara så ovärdigt.
Och dessutom tror jag att de flesta av oss är rätt stolta över den väg vi tar den här säsongen. För första gången på länge har vi ett lag utan en massa legoknektar som viker ner sig och som är omöjliga älska på riktigt.
Nu har vi spelare som verkligen VILL spela för Timrå.
Det är mer än man kan säga om Modo och era spelare.
Ni har ett lag fullt av legoknektar som sticker till den klubb som betalar mest.
Vem fan kan älska den typen av spelare?
Jag är inte ett dugg avundsjuk. Helt ärligt.
söder över: Sitter och slösurfar på EP och försöker hitta den spelaren som har högst poängsnitt i en liga. Den här killen har rätt imponerande stats i Turkiet.
102 mål och 66 assist på högst åtta matcher gör minst 21 poäng per match i snitt.
Nån som hittat nån med bättre snitt?
Jag kan självklart ha helt fel. Men om jag vore i MPS kläder skulle jag aldrig välja att spela i Allsvenskan i det här läget i karriären.
Och Allsvenskan är faktiskt mycket sämre än Elitserien. Det såg vi ju klart och tydligt i Kvalserien senast.
Redigerad kommentar
Självklart kan man inte likställa. Men det lär ju inte vara så hemskt mycket billigare.
Och givetvis är de andra billigare att försäkra. Men de är samtidigt fler. Så sammanlagt är det ju inte orimligt att det allt som allt skulle landa på runt fyra fem miljoner i försäkringar för fem spelare under en hel säsong.
JimmyH: Hmm...det blir märkligt det här. Om vi ska ha in Zäta så betyder det alltså 1,5 miljoner. Ska vi ha in ett par tre spelare till så hamnar vi kanske på runt fem miljoner.
Någon måste ju betala. Och som läget är nu så har vi väl inte råd att betala en enda krona mer?
JimmyH: Ok. Så om det blir lockout så kan det bli så att vi måste betala?
För det kan väl aldrig funka. Det måste ju handla om miljoner för 3-4 spelare?
hubbenorlen: Satt och kollade lite på EP och hamnade på Zigmund Palffys sida. Han är alltså 40 år gammal och lade skridskorna på hyllan innan säsongen 10/11.
Sedan kom han tillbaka förra säsongen och gjorde 83 poäng på 48 matcher i den tjeckiska ligan. Vad är det för kvalitet på den ligan egentligen?
Det vore ju som att Mats Sundin skulle göra comeback i Elitserien och göra 80 poäng. Helt sjukt.
Vad är det för kvalitet på den tjeckiska ligan egentligen? Den rankas ju som bättre än Elitserien ibland.
Föregående · 46 · Nästa