Historik
Föregående · 8 · Nästa
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Nougath:
Ifjol var han ju mycket vassare. Satte några frilägen, hade mer fart. Nu står han still i 5 mot 5 spelet. Dock placeringsäker i BP så där gör han nytta. Får hoppas på en bra vår för Pääjärvi. Vi behöver hans rutin.
Ifjol var han ju mycket vassare. Satte några frilägen, hade mer fart. Nu står han still i 5 mot 5 spelet. Dock placeringsäker i BP så där gör han nytta. Får hoppas på en bra vår för Pääjärvi. Vi behöver hans rutin.
+ 2
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
sargad:
Ja exakt, vi har två bra målvakter. Då kan man inte vara rädd för att byta mitt under match om man ser att ena keepern har en dålig kväll så vi kan ge laget en chans att vinna.
Ja exakt, vi har två bra målvakter. Då kan man inte vara rädd för att byta mitt under match om man ser att ena keepern har en dålig kväll så vi kan ge laget en chans att vinna.
+ 7
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Linken måste åter till 3:e och Westfält ska aldrig spela högre än i 4:e linan. På lördag får Juel spika igen och vi tar 3 poäng och allt är frid och fröjd igen. Nu glömmer vi det här och Brynäs är mitt nya hatlag nr 1.
+ 5
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Vi ger inte upp i alla fall. All cred för det. Men gult kort till Tommy som inte plockar JJ av banan när det uppenbart han är helt under isen ikväll. 🧊
+ 7
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Axel Andersson 3 mål på hela säsongen ifjol får göra 3 ikväll. Säger något.
+ 2
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Vidrig match.
Skulle bytt JJ redan efter första perioden. Han har sådan här matcher där man ser han kommer släppa 5-6 mål. Nu har försvaret varit uselt även ikväll. Det värsta är att Brynäs inte ens är bra.
Skulle bytt JJ redan efter första perioden. Han har sådan här matcher där man ser han kommer släppa 5-6 mål. Nu har försvaret varit uselt även ikväll. Det värsta är att Brynäs inte ens är bra.
+ 3
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Genborg framför kassen på varje mål vi gör nästan. Sonnenbergklass.
+ 3
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
bar mofftak:
Eller att JJ känner själv att han kommer ha en sådan kväll när han släpper in minst 5. Men den självkännedomen verkar saknas.
Eller att JJ känner själv att han kommer ha en sådan kväll när han släpper in minst 5. Men den självkännedomen verkar saknas.
+ 2
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Endast 4 matcher av 21 då har vi tagit ledningen denna sesse…
+ 1
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Smörgåsen :
Ja, Eriksson har ju just det kreativiteten , något Westfält saknar och därför passar Westfält mycket bättre i en 4:e som ska gå in och stänga ned. Tycker vi får ut mycket bättre av båda formationerna när Linken spelar i 3:e och Westfält i 4:e.
Ja, Eriksson har ju just det kreativiteten , något Westfält saknar och därför passar Westfält mycket bättre i en 4:e som ska gå in och stänga ned. Tycker vi får ut mycket bättre av båda formationerna när Linken spelar i 3:e och Westfält i 4:e.
+ 3
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Rip Kirby:
Suck, Linken i 4:e igen och Westfält i 3:e. Fattar inte att Tommy inte inser det ska vara tvärtom. Westfält ska leda 4:e och inte spela konstruktivt.
Linken ska spela med Heikke.
Suck, Linken i 4:e igen och Westfält i 3:e. Fattar inte att Tommy inte inser det ska vara tvärtom. Westfält ska leda 4:e och inte spela konstruktivt.
Linken ska spela med Heikke.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-11-15
Såg matchen i repris nyss. Måste säga att stämningen som var igår i arenan var bäst denna säsong. Men av det märktes inget på TV4. Ljudupptagningen är ju bedrövlig från sändningen.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-11-15
En av dom bättre upplevelserna i SCA arena från rad 3 H höger. Laken, Bysse o Kongo. Tack för en episk kväll.
+ 11
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
{10774}:
Om du tänker på Svensson där att han inte var där tillräckligt nära med klubban håller jag med, i övrigt måste du haft skygglapparna på gällande laginsatsen. SAIK sköt endast 4 skott i första pga att vi ägde perioden o var påslagna. PP vi spelade var ruggigt bra även osv. Vi skulle haft 0-2 med oss efter första.
Om du tänker på Svensson där att han inte var där tillräckligt nära med klubban håller jag med, i övrigt måste du haft skygglapparna på gällande laginsatsen. SAIK sköt endast 4 skott i första pga att vi ägde perioden o var påslagna. PP vi spelade var ruggigt bra även osv. Vi skulle haft 0-2 med oss efter första.
+ 3
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Wedin? Köra trimmer hela sommaren inte kanske inte var så bra uppladdning inför säsongen. Ser ut som någon annan än gamle gode Wedda.
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
{10774}:
Fast det var inte det du skrev!. Du skrev att vi inte vara förberedda och påslagna. Vi gjorde kanske säsongens bästa första bortaperiod. Vi ägde SAIK. Sedan får vi inte in puckjveln i 5 mot 3. Sedan styr dom in 2-0 på flax. Sedan är matchen över vid 3-0. 4-0 såg jag ej för då hade jag redan bytt match.
Nya tag lördag.
Fast det var inte det du skrev!. Du skrev att vi inte vara förberedda och påslagna. Vi gjorde kanske säsongens bästa första bortaperiod. Vi ägde SAIK. Sedan får vi inte in puckjveln i 5 mot 3. Sedan styr dom in 2-0 på flax. Sedan är matchen över vid 3-0. 4-0 såg jag ej för då hade jag redan bytt match.
Nya tag lördag.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
{10774}:
Är du skön eller har du bara kollat text tv? Vi äger ju matchen. Vi har ju varit påslagna som fn. Irriterande med sådana där kommentarer alltså som saknar bäring helt o hållet.
Är du skön eller har du bara kollat text tv? Vi äger ju matchen. Vi har ju varit påslagna som fn. Irriterande med sådana där kommentarer alltså som saknar bäring helt o hållet.
+ 2
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Vi äger matchjveln men ligger under med 3-0, otroligt!
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Ruggigt bra period, men vi kan inte göra mål!!!
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:
Helt rätt. Det där är en myt som skapats helt utan bäring. Omklädningsrummet måste vara det största bortaomklädningsrummet i SHL. Det ligger både nära bussen och isen. Max 10 m att gå från bussen. Plus alla har egna bås och inte någon enstaka krok som det hänger hos andra. Samt att det inte finns en gummimatta som har sagts stämmer ju inte heller. Målvakterna har ju exempelvis en hel egen vägg! (Se bild). Det måste vara det bästa i hela SHL.
Helt rätt. Det där är en myt som skapats helt utan bäring. Omklädningsrummet måste vara det största bortaomklädningsrummet i SHL. Det ligger både nära bussen och isen. Max 10 m att gå från bussen. Plus alla har egna bås och inte någon enstaka krok som det hänger hos andra. Samt att det inte finns en gummimatta som har sagts stämmer ju inte heller. Målvakterna har ju exempelvis en hel egen vägg! (Se bild). Det måste vara det bästa i hela SHL.
+ 7
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2025-11-01
Femstjärnig insats på samtliga idag . Ja, HV var nog det sämsta laget på besök hittills denna säsong. Men vi gjorde dom dåliga även! Märklig känsla att leda med några mål idag, man är ju van med kniven mot strupen in i det sista.
Genborg, Sundin, Freij, Linken (ja han var med lite ifjol). Vilka förvärv ändå. Kul för Heikke att få göra mål igen även, det var han värd efter allt slit. Westfält fortsatt bra i 4:e.
Alltid lika skönt med en seger innan ett uppehåll som man kan leva länge på.
Genborg, Sundin, Freij, Linken (ja han var med lite ifjol). Vilka förvärv ändå. Kul för Heikke att få göra mål igen även, det var han värd efter allt slit. Westfält fortsatt bra i 4:e.
Alltid lika skönt med en seger innan ett uppehåll som man kan leva länge på.
+ 11
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2025-11-01
steveroper:
Tommy får Fn skärpa sig med att inte låta Boyce vara ombytt. Levinsson är ju 10 klasser sämre än Boyce. Man pissar inte på en klubbikon på det viset. Ok att han kanske inte ska vara ordinarie, men att gå in och avlasta med sin rutin absolut.
Nog om detta. ”12 poängsmatch” idag, endast seger o 3 poäng gäller.
Tommy får Fn skärpa sig med att inte låta Boyce vara ombytt. Levinsson är ju 10 klasser sämre än Boyce. Man pissar inte på en klubbikon på det viset. Ok att han kanske inte ska vara ordinarie, men att gå in och avlasta med sin rutin absolut.
Nog om detta. ”12 poängsmatch” idag, endast seger o 3 poäng gäller.
+ 3
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
Nu ändrar du inte i formationerna något mer Tommy förrän tidigast vid God Juel 🎅🏻.
Som jag skrivit tidigare, balansen i laget med Westfält som 4:e och Linken Eriksson som 3:e center. Lyfter båda kedjorna. Samt att 1:A och 2:A formationerna känns helt optimala. Kemi i samtliga formationer.
Som jag skrivit tidigare, balansen i laget med Westfält som 4:e och Linken Eriksson som 3:e center. Lyfter båda kedjorna. Samt att 1:A och 2:A formationerna känns helt optimala. Kemi i samtliga formationer.
+ 8
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
Sanyet:
Ja Pääjärvi även han 5 plus idag. Gör sin bästa insats denna säsong. Kul att se. Man trodde han var slut som artist men icke.
Ja Pääjärvi även han 5 plus idag. Gör sin bästa insats denna säsong. Kul att se. Man trodde han var slut som artist men icke.
+ 31
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
Tommy lär ha fattat nu att vi har två keepers.
5 plus Juel tillbaka.
5 plus Juel tillbaka.
+ 19
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
steveroper:
Ja, Juel måste få stå fler matcher. Inte lätt för JJ att vara 100% koncentrerad varje match. Vi har två kanonmålvakter, uttnyttja det!
Ja, Juel måste få stå fler matcher. Inte lätt för JJ att vara 100% koncentrerad varje match. Vi har två kanonmålvakter, uttnyttja det!
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-10-23
Nu får vi steppa upp, rejält. Allt ser ut som förutspått. Vi är inte där 110-%.
3 poäng ska vi ha, inte 2.
3 poäng ska vi ha, inte 2.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-10-23
Förlust ikväll? Eller kan vi överraska mot favoritskapet?
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
Stolt över grabbarna, vi är bättre än Frölunda. 5 ramträffar även. Leksand och Örebro får sota för detta.
+ 11
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
-Sputnik-:
Sjuk kommentar när vi spelar stabilt sedan omgång 2. Tommy har styrt upp defensiven. Ante K och Freddan letar fortfarande efter att sätta försvarspelet.
Sjuk kommentar när vi spelar stabilt sedan omgång 2. Tommy har styrt upp defensiven. Ante K och Freddan letar fortfarande efter att sätta försvarspelet.
+ 8
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
Tycker att vi gör en bra period. 2-0 speglar ej.
+ 3
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
JJ igen alltså….
Gör ju samma miss som säsongen han stod kopiöst mycket. Blir helt slut till slutspelet. Juel måste få spela även.
Sedan nya formationer sedan matchstart senast. Känns nja. Tycker Tommy borde återgå till formationerna vi hade när vi tog 4 raka. Gillar dock att han kan ändra formationer, speciellt som senast under match även.
Nu kör vi.
Gör ju samma miss som säsongen han stod kopiöst mycket. Blir helt slut till slutspelet. Juel måste få spela även.
Sedan nya formationer sedan matchstart senast. Känns nja. Tycker Tommy borde återgå till formationerna vi hade när vi tog 4 raka. Gillar dock att han kan ändra formationer, speciellt som senast under match även.
Nu kör vi.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
”Om han vill hem” den här kompismentaliteten måste ju läggas ned. Vi är ingen välgörenhetsorganisation.
Länkar:
Nubben öppnar för Stridh: ”Om han vill hem får vi titta på det” - P4 Västernorrland | Sveriges Radio
Nubben öppnar för Stridh: ”Om han vill hem får vi titta på det” - P4 Västernorrland | Sveriges Radio
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN:
Är det så? Måste vara dålig exponering för företaget då att punga ut med 800-900 k och ingen vet vilka som sponsrar det hela. Borde jus tå att det är frivilligt då.
Väldigt oklart allting.
Är det så? Måste vara dålig exponering för företaget då att punga ut med 800-900 k och ingen vet vilka som sponsrar det hela. Borde jus tå att det är frivilligt då.
Väldigt oklart allting.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Parkeringen 🅿️ på hemmamatcherna. Betalningen måste ju gått ned kraftigt sedan började med ”frivillig” betalning med Swish. Är ju en tappad intäktskälla.
Står två stycken och ska ta betalt med swishbricka. 98% går ju förbi bara.
Står två stycken och ska ta betalt med swishbricka. 98% går ju förbi bara.
+ 1
Föregående · 8 · Nästa

Svårsmält gårdag.