1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507792 inlägg · 4189 ämnen
3038565 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
Costanza: Finns två aspekter som inte går att ta på men som kommer påverka enormt, dels om gruppen kommer ihop och drar åt samma håll, och ifall tränarna får ihop ett fungerande spel. Vi såg förra säsongen att det inte spelar någon roll hur bra spelarna är individuellt om det andra saknas. Bara att hoppas.

För min del får gruppen gärna ha taggarna utåt och vara lite förbannade att ingen tror på dom.

Sv: Silly Season
Costanza: Jag och Leffe kommer bada i kloakerna om Modo avancerar till SHL.

Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Håller med dig. Ser ingen satsning. En köttagrupp utan spets kan nog alla skriva under på. Fattar inte varför. Ger gärna junisar grym speltid men truppen är ju torr.

Sv: Silly Season
Costanza:

Har dom fortfarande postorderbrudar där?

Jag måste kolla om Coop kan ordna större Instabox fack där i butiken... Jag litar inte på Bringkillen!

Han ser för bra ut... Och han pratar flytande Ryska och Rumänska

Sv: Silly Season
Costanza: Karberg är ingen spelare för nån toppkjeda.
Tre klass måste in ytterligare.
Det gäng som finns på pappret nu är , med nöd och näppe
topp sex.
Kanske är det så att Modo nöjer sig så, inga ambitioner att nå SHL, denna säsong.
Låååångsiktig strategi uppenbarligen!

Sv: Silly Season
Silly: Jag köpte Office 365 livstid på AliBaba för 15 kr. Jag kan rabatter!

Sv: Silly Season
Frontschwein: 93% finishing. "En energisk forward som sticker ut genom sin effektivitet i avslutslägen."

Sv: Silly Season
Janne G:

Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...

Samt några kompisar i Laget...

Sv: Silly Season
Janne G: Verkar vara en kanonkille. Hon vill visa upp Höga Kusten i höst. AIK verkar ha bättre lag än MoDo, men det får man ta i dessa tider.

Sv: Silly Season
Janne G: Jag har hört att ni slantade upp betydligt mer, men han ville representera MoDo i alla fall en gång i sin karriär och spelar princip för en burk surströmming.

Sv: Silly Season
Costanza: då har hon hittat rättkul att höra

Sv: Silly Season
Gavelo: fast vi har ju inte en balanserad trupp. Ingen vettig center, ingen renodlad sniper av högsta klass och ingen pjäs som kan styra ett pp från forwardposition.

Juniorerna är i dagsläget vassaste vapnet men hur fan ska dom kunna stoppa såna som Björklund tex.

Däremot har vi en massa tvåvägsspelare som bara blir äldre och äldre .

Vi har hockeysveriges överlägset SÄMSTA back I andra eller första backpar som kommer förstöra alla pp igen.

Det måste in TRE forwards av fitzgeralkaliber för att bli nåt att räkna med , men vi kommer få en oprövad kompis till yoon så han har nån att hänga med tills han lessnar

Sv: Silly Season
modomille: vi ville ha honom till ett betydligt lägre pris än ni slantar upp, hinken har deg

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Har sett honom i flera matcher vi spelade trots allt i samma serie nyligen..

Sv: Silly Season
modomille: 35 poäng? Really? Sänk dina förhoppningar.

Ja han gjorde 13 mål för 2 säsonger sen men såg du överhuvudtaget en match han spelade då? Eller spelade ifjol?

Såklart du inte gjorde. Och jag förstår att man blir hypad över ett nyförvärv men återigen, du kommer bli grymt grymt besviken.

Han har vissa spetsegenskaper i offensiv zon när han har sin dag Marcus, de ska man inte ta ifrån honom. Dom egenskaperna visar han kanske 1 gång på 10 typ. Över isen i övrigt hör han inte hemma i en klubb som Modo, sanna mina ord.

Sv: Silly Season
modomille: Jag var tunnare när jag gick längs Kornsjö Strand. Livrädd för alla fyllgubbar i raggarbilar och de kåta äldre brudarna som drog in killarna in i skogen bredvid.

Sv: Silly Season
Costanza: Det måste såklart tas med i ekvationen hehe

Sv: Silly Season
modomille: Sen ska vi väl analysera att George solat och dragit i sig 50 cl starkdryck, klätt upp sig och kommer in med sina 186 cm 97 kilo och säger "Flytta på er. Här kommer MoDo"

Sv: Silly Season
modomille: Har kört detta i krogkön också, sen kan det ju varit Övikare som släppt förbi mig. Kul när det fungerat. Gäller bara att tro på det seriöst.

Sv: Silly Season
Costanza: Även i krogkön?

Sv: Silly Season
modomille: Flytta på er. Här kommer MoDo! Kört med detta i Umeå och det har funkat på MAX, ICA och sju andra ställen.

Sv: Silly Season
Costanza: Lite mycket snack från en massa looser lag, tror att dom har något på MoDo..

Sv: Silly Season
Frontschwein: Omöjligt att säga om vi har ett snålbygge när alla inte är presenterade än, sen bevisade väl förra säsongen att dyr spelartrupp inte per automatik vinner matcher.

Jag tror som alltid att en balanserad trupp med rätt rollspelare där alla drar åt samma håll vinner matcher i mycket större utsträckning än endast fullsmetade stjärnlag.

Jag tror faktiskt att vi kniper 3e platsen

Sv: Silly Season
modomille: MoDo är ju tokbäst och vi värvar när vi vill. Andra horlag kan ju stå bredvid och hora.

3038565 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB