1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507801 inlägg · 4189 ämnen
3038669 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
modomille: Vad har han gjort rätt förutom Yoon? Rosén och Karlberg är "Challes" värvningar. Utöver det har Hinken värvat Vimmerbys tredjecenter, en back Frölunda inte ville behålla, en MC ingen (inte ens Mora) ville ha och en EJK som varvat ner i tyska andraligan. Inte direkt ståfräs på den.

Sv: Silly Season
Gavelo: Ja dom här två sista nyförvärven kommer bli helt avgörande för vad vi kan uppnå nästa säsong. Jag förväntar mig två meriterade spelare som mestadels har spelat i AHL och inte ECHL. Hinken har gjort mycket rätt den här sillyn, men om han inte leverar med de här två sista blir betyget inte godkänt.

Sv: Silly Season
bengt88: Supportrarna verkar ruggigt missnöjda.

Sv: Silly Season
Vargen: Tänkte först exakt samma, men troligen tycker de väl själva att de ej kan säga nej till Jordan Kyrou... Men enligt mig blev caps rätt bortgjorda i denhär dealen

Sv: Silly Season
Gavelo: Inte för att det är relevant för oss längre - men Capitals trejdar bort Gästrin till St Louis. Intressant att höra varför då de uppenbarligen trott mycket på honom, bland annat skrev han NHL-kontrakt innan deras förstarunda ifjol fem dagar efter draften. Otippat kan jag tycka.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag håller med om att vi saknar en center 1a, kanske en renodlad sniper men du får nog räkna med att Hermansson kommer vara en toppspelare i HA, så får vi en en center etta och en sniper alternativt en center etta och en 2a så har vi spets framåt i 2 formationer, vi har Caderoth som är en ligans smartaste 2 vägs centrer, stark på tek och loggar extremt med speltid och vi har möjlighet att addera Ejk som ytter eller center i någon av botten 6.
Backsidan ser både mycket bättre ut men framförallt har vi fler med utpräglade roller, Rosén och Wahlberg blir nog givna i PP, starka offensiva spelare, yoon vill jag inte bedöma för honom har jag aldrig sett spela men han bör vara en topp 5 back i Ha utifrån vad man hört från andra och Hallin kan bli ett utropstecken, Berg är pålitlig och Bella kan omöjligt vara sämre om skadan är läkt.
Målvatsparet är mer jämt och ingen känns helt given som 1a vilket absolut är bra för konkurrensen.

Så jag tycker nog laget är betydligt mer balanserat med tydligare roller och mer specialkompetens, dock saknas den absoluta offensiva spetsen , men det är bara en liten del av ett lagbygge

Vinner vi Ha, inte som det ser ut nu, men vi får vänta och se vad Hinken får in först.

Sv: Silly Season
Frontschwein: vårt negativa poängrekord i HA är 63 poäng. Det tror jag vi slår

Sv: Silly Season
Haakana32: visst är det så. Om det berodde på kassa backar eller kasst spelsystem låter jag vara osagt. Men hade vi fått puckar till forwards i fart så hade vi nog gjort bättre ifrån oss ifjol.
Men låt oss säga att kravbilden ökar, taktikdelen är smartare och fler som kämpar varje dag.
Ja då kanske vi kommer någon placering högre upp.

Men vete sjutton om det får laget att gå längre i ett slutspel.
Jag hoppas förstås att det ska räcka, men vem vet.
Som några skrivit så känns det än som att all offensiv ligger på hermansson o sundström + de två som är kvar.

Jag är orolig, men svagt positiv.

Sv: Silly Season
Janne G: synar dig! Beredd att satsa rätt mycket deg (även tunnbröd från Mjällom eller Bredbyn om du vill) på att du har noll koll på vilka kontrakt som erbjudits. Du låter faktiskt lite avundsjuk på värvningen (vilket jag har noll förståelse för)?

Sv: Silly Season
Costanza: Finns två aspekter som inte går att ta på men som kommer påverka enormt, dels om gruppen kommer ihop och drar åt samma håll, och ifall tränarna får ihop ett fungerande spel. Vi såg förra säsongen att det inte spelar någon roll hur bra spelarna är individuellt om det andra saknas. Bara att hoppas.

För min del får gruppen gärna ha taggarna utåt och vara lite förbannade att ingen tror på dom.

Sv: Silly Season
Costanza: Jag och Leffe kommer bada i kloakerna om Modo avancerar till SHL.

Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Håller med dig. Ser ingen satsning. En köttagrupp utan spets kan nog alla skriva under på. Fattar inte varför. Ger gärna junisar grym speltid men truppen är ju torr.

Sv: Silly Season
Costanza:

Har dom fortfarande postorderbrudar där?

Jag måste kolla om Coop kan ordna större Instabox fack där i butiken... Jag litar inte på Bringkillen!

Han ser för bra ut... Och han pratar flytande Ryska och Rumänska

Sv: Silly Season
Costanza: Karberg är ingen spelare för nån toppkjeda.
Tre klass måste in ytterligare.
Det gäng som finns på pappret nu är , med nöd och näppe
topp sex.
Kanske är det så att Modo nöjer sig så, inga ambitioner att nå SHL, denna säsong.
Låååångsiktig strategi uppenbarligen!

Sv: Silly Season
Silly: Jag köpte Office 365 livstid på AliBaba för 15 kr. Jag kan rabatter!

Sv: Silly Season
Frontschwein: 93% finishing. "En energisk forward som sticker ut genom sin effektivitet i avslutslägen."

Sv: Silly Season
Janne G:

Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...

Samt några kompisar i Laget...

Sv: Silly Season
Janne G: Verkar vara en kanonkille. Hon vill visa upp Höga Kusten i höst. AIK verkar ha bättre lag än MoDo, men det får man ta i dessa tider.

Sv: Silly Season
Janne G: Jag har hört att ni slantade upp betydligt mer, men han ville representera MoDo i alla fall en gång i sin karriär och spelar princip för en burk surströmming.

Sv: Silly Season
Costanza: då har hon hittat rättkul att höra

Sv: Silly Season
Gavelo: fast vi har ju inte en balanserad trupp. Ingen vettig center, ingen renodlad sniper av högsta klass och ingen pjäs som kan styra ett pp från forwardposition.

Juniorerna är i dagsläget vassaste vapnet men hur fan ska dom kunna stoppa såna som Björklund tex.

Däremot har vi en massa tvåvägsspelare som bara blir äldre och äldre .

Vi har hockeysveriges överlägset SÄMSTA back I andra eller första backpar som kommer förstöra alla pp igen.

Det måste in TRE forwards av fitzgeralkaliber för att bli nåt att räkna med , men vi kommer få en oprövad kompis till yoon så han har nån att hänga med tills han lessnar

Sv: Silly Season
modomille: vi ville ha honom till ett betydligt lägre pris än ni slantar upp, hinken har deg

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Har sett honom i flera matcher vi spelade trots allt i samma serie nyligen..

Sv: Silly Season
modomille: 35 poäng? Really? Sänk dina förhoppningar.

Ja han gjorde 13 mål för 2 säsonger sen men såg du överhuvudtaget en match han spelade då? Eller spelade ifjol?

Såklart du inte gjorde. Och jag förstår att man blir hypad över ett nyförvärv men återigen, du kommer bli grymt grymt besviken.

Han har vissa spetsegenskaper i offensiv zon när han har sin dag Marcus, de ska man inte ta ifrån honom. Dom egenskaperna visar han kanske 1 gång på 10 typ. Över isen i övrigt hör han inte hemma i en klubb som Modo, sanna mina ord.

Sv: Silly Season
modomille: Jag var tunnare när jag gick längs Kornsjö Strand. Livrädd för alla fyllgubbar i raggarbilar och de kåta äldre brudarna som drog in killarna in i skogen bredvid.

Sv: Silly Season
Costanza: Det måste såklart tas med i ekvationen hehe

3038669 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB