Modo - Leksand
J F K:
Hur ofta vinner man en match när man släppt in tre mål i en period?
Leksand är ett stryklag den här säsongen och emellanåt så den här matchen ut som ett riktigt bottenmöte.
J F K:
Grattis Leksand vinner inte även när de spelar " hyfsat bra " Får rikta in mig på resor till Timrå och Oskarshamn nästa år.
J F K:
Måste ändå säga att Johan Ryno är riktigt bra. Synd att han inte lyckades i Modo. Hyfsad storlek på karln.
NuMo:
Hoppas du var ironisk, förra säsongen var han en bra SHL spelare , hittills är han medioker. Han kommer lämna bort C.et snart, det är hans förbannade skyldighet.
Försvarsspelet är horribelt. Målskyttet verkar det däremot inte vara några problem med.
Frögren verkade lite ur balans ikväll.
Ryno var i ärlighetens namn bättre andra halvan av matchen.
mattias - 74:
Ifjol var han riktigt bra och han har inte lika bra omgivning längre. Men ok då. Han får väl lämna bort C om du tror det blir bättre. Jag tycker i alla fall att han är bra.
Ullmark fick vinna! Han är en lagspelare och han vill vinna! Hoppas han bygger från denna seger och blir den målvakt vi hade ifjol.
J F K:
Jag tycker Salo borde sikta in sig på att skaffa en riktigt skridskostark back, vi har kapstad men har är alldeles för offensiv. Finnarna är riktigt bra.
spud: Jag hållermed dig där.
Det hade inte varit roligt om Ullmark förlorat ytterligare en match. Nu gjorde han ju dessutom några riktigt bra räddningar pga. dåligt försvarsspel.
mattias - 74:
Leksand borde sparka hälften av konerna. Det kostar att ha en destruktiv spelfilosofi.. Deras försvarsstragei verkar vara att Alsenfelt ska ha rent runt kassen. MoDos verkar vara att motståndarna ska slå enkla skott från håll. Dom ska inte ens ha möjlighet att komma in på mål.
Det enda jag undrar är om Önerud spelade mer efter crosscheckingen rakt i ansiktet av Ryno?
ULTIMAVICI:Han spelade bytet efter så det var inga problem med honom.
(innan ni troll går igång, crosscheckingen var skitful och borde självklart leda till avstängning)
Jag var rätt upprörd när de släppte trippingen i början av tredje. Helt sjukt vad tydlig den var...
NuMo:
När hände det sist, att han fick göra en bra start?