Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Absolut borde detta göras till ett stående evenemang. Det var trots allt massor med supportrar som inte åkte med, sådana som då och då åker på bortamatcher.
Helt sjukt lyckat det hela blev.
spelordningen för nästa år brukar komma tidigt. Den kanske rent av har kommit redan?
Det skulle var kul att åka till Skellefteå om det finns någon lördagsmatch som passar och vem vet om länskollegorna spelar elithockey nästa år.
En faktor som är viktig och som vi måste vara hårda med är de som flirtar med huliganfasoner. Jag tycker inte vi har ett direkt problem, däremot bör vi vara observanta.
En nyckel till att många åker med är just detta, dels vill man känna sig trygg, dels är det svårt att sympatisera med allt för mycket agressivitet. Retas får man göra, men det bör göras med ett leende och någon sorts finess.
Mitt förslag är alltså att åka till Skellefteå om det går någon lördagsmatch då.
Dessutom kräver jag en två-pinnars-tävling :)
Därför rätt skönt med matchresultaten, in tha face!!!!
De är nu avundsjuka o vill byta precis allt: Inte bara nyförvärven, tränare, sc o GM samt arenan, utan nu tom Klacken!!
Jag trodde nog aldrig jag skulle få uppleva MoDoklackARNA så totalt dominera, i TIK's egna arena! Som jag skrev förut, för 6-8 år sen var jag avundsjuk på TIK's klack, igår var det precis omvänt!
TACK ännu en gång MoDo Syd, Lumberjacks samt alla övriga, inte minst vi alla på sittplats med ÖKA! - KÄMPA!! Ståpäls!!
Ska Sundström vara kvar så ser jag inte var man ska använda Rosén om han ska utvecklas, då behöver man låta honom gå istället. Då är ju frågan vad som känns bäst om ett par år då åldern obönhörligen har tagit ut sin rätt på Sundström och han tvingas sluta.
Det finns en risk när man bygger upp förväntningar, ibland infrias de inte och man blir besviken. Men ibland blir allt bättre än väntat, alla förväntningar förverkligas, som en fest man aldrig vill gå hem ifrån.
Igår var en sån kväll – en fest som man inte ville att den skulle ta slut
Jag måste säga att det var sagolik stämning på läktaren, inte riktigt lika trångt som motsvarande match förra året. ”Hela hallen” och ”öka kämpa” lät som en slutspelsmatch – på hemmaplan.
På hockeyligans Web-TV sa man att det var 1500 Modoiter på plats. Jag gissade 800 innan match. Någonstans där emellan låg nog sanningen.
Sen gillade jag varianten på Maskinens låt ”Alla som inte dansar”. Nu sjöng man istället ”Alla som inte hoppar är Timråit”. Detta fick till följd att ingen vågade stå stilla, Gubbar som tanter, unga som gamla. Och tittade man på TV-sändningen ser man hur Timråsupportrarna lite avundsjukt står och sneglar på MODO-publiken.
Matchen igår infriade alla förväntningar
Men deviserna i bannern gäller fortfarande – FOKUS & ÖDMJUKHET
Sen måste jag säga att jag lider med tikarna. Det ser dystert ut, ett anonymt lag, kass keeper, trubbigt anfall, ängsliga backar, negativa supportrar, inga pengar. Jag vill ha Timrå efter oss i tabellen, men jag vill INTE att de ska åka ur. Just nu är nog Timrå elitseriens sämsta lag
Helsikke hela Gärdeplan borde ju kunna utnyttjas på ett bättre sätt än som lastbilsparkering.
Jag skrev ju redan igår om Sundsvalls stad (och Docenterna)
länken funkade inte riktigt. Men scrolla ner till "Förbannat Kall"
Redigerad kommentar
Docenterna
Efter er utskåpning var ingen intresserad av att gå ut på krogen, bara hem och skämmas...( Fast ni kanske träffade Timrås spelare ute, dom brukar ju gilla att hänga på Svenssons)
Galet trångt i gångar och trappor. Vinklar och vrår överallt som blockar och ställer till det. Dessutom så fanns det ketchup/senap-hållare och sop/panttunnor, panttunnorna hade rejäla bygellås på sig förresten ;-) , mitt i gången på flera ställen som ytterligare stoppade upp.
Hörde även rapporter om grym värme i pubbar och på toaletter.
Och då jag åkte med matchfunktionärer så pratade vi även lite utrymning som inte kan funka särskilt bra med dessa branta lätare och dess trappor...
Nä det är nog dags för även den mest sönderavlade Hyndan att inse att en ny arena inne i Stan är just vad TIK skulle behöva. Dessutom skulle stan liva upp betydligt före och efter match. Det var helt dött på stan efter matchen och inte en enda kö till nåt uteställe.
Måste bara tacka för lektionen igår, både på läktaren och på isen.
Erat tifo var klockrent, ramsorna klockrena, många kritiserar er för att ta efter DIF, Hammarby och andras ramsor, men det är ju inte driekt så att de har kommit på dessa själva heller, utan många kommer ifrån fotbolls kulturen i sydeuropa och sydamerika, med andra ord behöver man inte "skämmas" över detta.
På isen såg man skillnaden av spetsvärvningarna. ni har bartecko och Nagy, vi har murray, och Lundmark som AE tippsat om (gillade han verkligen Timrå med tipet om Lundmark?) Eller var det bara för att Byron ritchies fru och Lundmarks fruga skulle kunna fortsätta umgås? surt sa räven...
Man ser skillnaden vad en respekterad sportchef kan ordna fram i kris.
Just nu är ni storebror, våra säsonger kommer nog att bli ungefär lika långa, men av olika anledningar.
Åter igen, Tack för lektionen igår på läktaren OCH på isen.
Tikare
Wayne Gresky: Listan är ett skämt.
Tollefsen och Ward är etta och tvåa, de är de enda riktiga tungviktarna i ES. Sedan kommer resten och där ingår inte en sån som Brodin.
Men bry sig egentligen.
Det är nog bara Martin Lauman-Ylwén som blir ledsen över att inte platsa på den listan.
Jag kollade bara runt på Youtube, folk sitter nog och editerar idag :-)
Hej Gusse. Vi är just nu en poäng ovanför slutspelsstrecket. En poäng. På tisdag möter vi Färjestad.
Men helt otroligt, vad vi utmanövrerade deras klack, hela hallen var med , se Nagy's hyllande mm,
I början på 2000-talet var iaf jag rätt avis på TIK's klacka, röststark o stor, men nu verkar den vara ett minne blott. Att få uppleva det igår, var ju helt otroligt. TIK's ekonomer tackar nog oss för att vi kom ner, åt,drack o fyllde upp hallen.
Jag kom just på en sak som jag glömde att skriva igår kväll, förmodligen på grund av segerruset.
Jag vill tacka alla Modofans och Timråfans för att vi visade hur ett derby skall vara. Sång, glädje, förtvivlan, lite hån och helt fritt från våld.
I pauserna var jag inne i puben bakom ståplats. Där stod mängder med Modoiter sida vid sida med mängder av Timråiter. Det kastades lite skit, men med glimten i ögat. Hellre en klapp på axeln än en smäll på käften, helt enkelt.
En bättre manifestation mot läktarvåldet än så kan jag inte tänka mig. Se och lär, Stockholmsfans.
Ja, det var ju synd att man missade att följa de här matchen live, men reprisen med sista perioden dög det också. Har man jobb så måste man väl arbeta.
Sen sex-sju sidor positiv läsning i Modos gästbok, mycket trevligt. Därefter tio sidor tikläsning.
Jag fattar inte varför de är så otroligt optimistiska i tik-gästboken. Antagligen har de väl inte ens förstått att det är kris för TIK än. Men de lär väl vakna upp ur slummern så småningom.
För att inte tala om den där ologiska kopplingen till filmen "Den sista färden". De sitter alltså där uppe i kontrollrummet och försöker förolämpa publiken med något som mer passar in på dem själva. Jag menar förutom hockey är knappast Timrå kända för hög utbildningsnivå, tolerans, öppenhet, inflyttning osv.
Mest genant är att Timrås ledning tillåter att musikkontrollrummet tillåts försöka förolämpa drygt 1000 personer. Har Timrå verkligen råd med det? Har de så mycket pengar?
Jag som precis trodde att Timrå behövde pengar. Vad vet jag, Corso kanske har börjat donera pengar till klubben?
Efter matchens slut när Modopubliken stod kvar och hyllade laget stannade också musikkontrollrummets personal också kvar genom att dra upp volymen och överrösta. Avsikten var att sabotera hyllningen. Vid den här tidpunkten hade alla andra gått hem, ismaskinen höll på göra ny is till juniormatchen efter.
När jag och mina barn och alla andra gick ut till bussar och bilarna stod personalen på rad i musikkontrollrummet och gav oss fingret.
Jag menar, att en testosteronfylld tonåring gör detta kan man kanske acceptera. Men får en elitserie-arrangör verkligen bete sig så.
Jag tro det är dags för herr ordförande och herr VD att motta ett mail. Något säger mig att Timrås VD är intresserad av 1200 extra på läktaren.
Ja, undra om inte det finns någon Medelpadsk tidnig som också inser det oproffsiga i detta.
Jag hoppas att de byter ut denna personal, om inte annat förväntar jag mig en uppsträckning.