Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Det som krävs för att kunna göra detta till ett stående evenemang är att vi kommande säsonger har ett lika högt antal medlemmar, målet inför säsongen var 250, drömgränsen var 300, vi är nu uppe i 500 medlemmar! Har vi samma stöd nästa säsong kommer vi kunna köra likadana resor till Timrå nästa säsong plus en tripp till SAIK, Luleå eller Brynäs.
Det kommer troligtvis inte bli några mer tågresor i framtiden då MoDo från och med nästa höst kommer ha möjlighet att åka från Ö-vik längs hela kusten med tåg och jag tror inte vi får en del av tågpotten då.
Iofs skulle vi backat 20 000 på den resan om inte vår förenings fantastiska ordförande och vice ordförande gått in och stöttat oss.
Och 2-pinstävlingen ska köras stenhårt!
Det var ju åndå lite småroligt att spelarna dansade och smålog lite till "Dueling Banjos" när det kom tebax ut för att tacka klacken. Den sved nog lite för dom i DJ-båset.
Jo, det var lite kul när de dansade.
Sen försöker man förstå Skarins logik. Han kanske tänker så här: Om jag skrämmer bort 1200 personer så kanske VD Christer kan ta min årslön och ge till Corso.
Ja, ja. Nästa års derby får kanske Skarin och hans långfingerprydda polare uppe i kontrollrummet jobba. Derbyt mot Sundsvall vill säga.
Exakt!
Ska vi be Skarin om en förklaring? Det skulle vara kul och höra var det glappar i synapserna.
Vare sig i laget, ledningen, personal eller fans. Var det Kuben häromåret som röt till åt stollarna i sekretariatet "Det här är ju Elitserien för f:n!" när de sjabblade med klockan o inte hade koll på utvisningar o tid.
Som jag brukar säga"Timrå är en bra klubb, för den som inte kan mycket om hockey. Man är i bra sällskap, för det kan varken fans, ledning eller spelare heller". :-)
MODO Hockey - Nyheter
hellge:
Svenska Ishockeyförbundet Tävlingsbestämmelser 2010/2011
Tävlingsavdelningen Fastställda 2010-04-22
15 2010-07-07
§ 2:6 MUSIK
Musik som spelas i arenorna får ej vara av förlöjligande karaktär eller uttrycka missaktning för
folkgrupp eller annan grupp av personer med anspelning på ras och hudfärg, nationellt eller
etniskt ursprung, religion eller sexuell läggning.
Björn W: Låt dem spela sin banjoslinga. Det kanske dövar deras smärta något. Mig spelar det ingen roll och bryr vi oss inte så kommer det bara vrida om kniven ännu mer i deras sargade själar.
Fokus och ödmjukhet!
Vi har några nyreggade modoiter hos oss som aldrig har skrivit härinne utan bara hos oss.
Det är betydligt värre.
hellge: Det finns väl å andra sidan ingen anledning att låta bortafansen dominera ens hemmaplan? Ifall Timråklacken låter så spelas ingen musik. Nu hade ni ju dessvärre lekstuga både på läktare och is men jag kände mig ganska tacksam över att få dånande musik i öronen framför Modo Syd(?) som höll låda på kortsidan emellanåt när man satt och led och helst av allt ville att någon på isen skulle visa någon form av känslor så man fick någon valuta för pengarna.
Bäst hade väl varit ifall Skröder och Hedman sänkt några av finnarna. Det hade tagit fart på läktaren och vi kanske suppit se dom på isen i vår nästa match.
Men däremot är det ju riktigt dålig stil att efter matchen förstöra glädjen hos de MODOiter som ändå åkt 17 mil och köpt biljett. Så ska inte matchfunktionärer agera.
Man vet ju själv hur knäckande det är med "Ska ni gå hem nu?!?" ringande i öronen , när man moloket strosar iväg med 3 min kvar av den förlorade hemma-matchen.
Du går nuts o skäms över den låga "lytta" snacket om Modoiter hos oss men samtidigt försöker du alltid framhäva den "sociala misären o den låga utbildningsnivån" o "socialbidragen" jämt o ständigt.
Du är inte ett dugg bättre så kasta inte skit i dasset.
Redigerad kommentar
Som sagt Kasta inte skit i dasset.
De faktorer du berör är nog frekvent bland er oxå.
Men gick inte poängen fram så......
Redigerad kommentar
Det är iofs inte den här eller HV matchen som är de verkligt viktiga kommande matcherna. Utan det är AIK, BIF och TIK som kommer därefter.
Men visst. Alla matcher ger 3p om man vinner och ju fler desto bättre.
Jag säger som Johnny i Timrå: "Pepparshot, Pepparshot, ta i trä" ;-)
Klart vi tokförlorar och vänder FBK's nedförsresa.
Sen får man nog allt hoppas på att man kirrar 6p veckan därefter. Brynäs och TIK får inte innebära 0p för då ligger man i skiten igen.
Frölunda håller förresten på att plocka en seger mot djurgården nu också. Så varenda poäng är livsviktig. Tror man nästan kan börja räkna med att bottenlagen kommer plocka mer poäng av de kvarvarande än topplagen.
Vinna SM-guld med det spel vi haft den senaste tiden är inte omöjligt. Men man skall nog inte tro att topplagen är lika slöa och ointresserade i ett slutspel som nu. Jag är faktiskt nöjd bara man slipper kvala och att man lyckas styra upp så man får behålla Ritchie, Nagy och Bartecko.
För att inte tala om den där ologiska kopplingen till filmen "Den sista färden". De sitter alltså där uppe i kontrollrummet och försöker förolämpa publiken med något som mer passar in på dem själva. Jag menar förutom hockey är knappast Timrå kända för hög utbildningsnivå, tolerans, öppenhet, inflyttning osv.
Mest genant är att Timrås ledning tillåter att musikkontrollrummet tillåts försöka förolämpa drygt 1000 personer. Har Timrå verkligen råd med det? Har de så mycket pengar?
Jag som precis trodde att Timrå behövde pengar. Vad vet jag, Corso kanske har börjat donera pengar till klubben?
Efter matchens slut när Modopubliken stod kvar och hyllade laget stannade också musikkontrollrummets personal också kvar genom att dra upp volymen och överrösta. Avsikten var att sabotera hyllningen. Vid den här tidpunkten hade alla andra gått hem, ismaskinen höll på göra ny is till juniormatchen efter.
När jag och mina barn och alla andra gick ut till bussar och bilarna stod personalen på rad i musikkontrollrummet och gav oss fingret.
Jag menar, att en testosteronfylld tonåring gör detta kan man kanske acceptera. Men får en elitserie-arrangör verkligen bete sig så.
Jag tro det är dags för herr ordförande och herr VD att motta ett mail. Något säger mig att Timrås VD är intresserad av 1200 extra på läktaren.
Ja, undra om inte det finns någon Medelpadsk tidnig som också inser det oproffsiga i detta.
Jag hoppas att de byter ut denna personal, om inte annat förväntar jag mig en uppsträckning.