Silly Season inför 06/07
Det sägs att han skulle tillbaka men nu är det ju Shero som styr och inte det gammla kompisgänget. Förhoppningsvis är Shero kall och signar honom enbart om han skriver på för mkt mindre än de tre miljonerna han tjänade sist. Och händer det hoppas jag verkligen han kämpar för att komma tillbaka till den klass han visade 03-04 i Flyers.
Fast klart han vill väl tebaka och han har väl bara pensylvaniaklubbarna på sin lista så är väl stor chans det blir pens
Glöm inte att Recchi (vad jag förstått) återvänder till Pens. Detta då Carolina valde att inte ta optionen på "gubbens" kontrakt. :-)
Armstrong-Crosby-?
Malone-Malkin-?
LeClair-?-?
Roy-Talbot-Ruutu
Ruutu kanske kan spela i tredjekedjan dock. Och någon sa att han är bra på straffar? Är det sant? :)
Snälla, snälla fixa två hyfsade forwards. Då skulle det faktiskt inte se så illa ut.
Ducks betalar ett rätt högt pris måste jag säga. Men inom de närmaste åren kommer det förstärka laget...usch, de var redan ruggigt bra innan traden :)
Därför man skicka bort Salei då. Men gillar inte att man byter bort Lupul, en av mina favoriter i Ducks.
Stämmer detta blir ett av nästa säsongs bästa lag ännu bättre. Pronger och Nidermayer ihop, 30 min per match. Brrr :)
hehe ja antingen personal fest eller så har dom dåligt research team som kollar uppgifterna dom får
Dina länkar vart inte lika fina som mina ;-> .. nää det börjar tunnas ut med storstjärnor kvar som UFA .. av dom som kvar vill jag rangers ska signa Witt nu för stärka upp backsidan
WarhawK: Jason Arnott har tydligen skrivit ett femårskontrakt med Predators värt 22,5 miljoner dollar.
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170315&hubname=nhl
Mike Sillinger har skrivit treårskontrakt med Isles
www.newyorkislanders.com/pressbox/archive.asp?id=949
Yotes har skrivit ettårskontrakt med målvakten Mike Morrisson
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170316&hubname=nhl
Många lag har agerat som att lönetaket kommer fortsätta att höjas lika snabbt som det gjorde den här sommaren. Det lär det ju inte göra dock. Den stora ökningen i år var för att de budgeterat väldigt pessimistiskt och intäkterna blev mycket störra än väntat. En sådan ökning sker knappast igen, jag menar det kan inte komma så många mer fans på matcherna än vad det gör vid fullsatt eller nära fullsatt :) Och många lag hade höga publiksiffror.
Säg att lönetaket inte höjs mer än någon miljon under några säsonger, eller tom sänks. Då blir det inte roligt för de lag som nu gett långa, stora kontrakt till killar som redan är 30+
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170279&hubname=nhl
Kings Signat gamla bekantingen Rob Blake 2 år värt 12 mille
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170251&hubname=nhl
Ottawa signat Martin Gerber och backen Joe Corvo
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170244&hubname=nhl
Wild gjort klart med Kim Johnsson för 4 år värt 19,4 mille
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170266&hubname=nhl
Wild även gjort klart med Mark Parish för 5 år
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170253&hubname=nhl
St Loius har resignat Dallas Drake och signat Jay Mckee till en 4 år kontrakt värt 16 mille
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170243&hubname=nhl
Tampa gjort klart med Filip Kuba för 3 år värt 9 mille
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170264&hubname=nhl
Lalime är klar för Chicago 1 år värt 700k
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170252&hubname=nhl
Atlanta har signat Johan Hedberg för 2 år
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170254&hubname=nhl
Kieth Carney klar 2 år för Wild
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170256&hubname=nhl
Logiskt sett tycker jag det inte borde räknas nått mot taket som när ett kontrakt bryts för spelaren blivit utköpt ju , för detta är ju en möjlighet som klubben eller spelaren har att förlänga med 1 år inte bryta ett befintligt kontrakt ju .. men men den som lever får nog reda på det förr eller senare så
Men den lönen kan ju inte räknas mot lönetaket eller ? för annars kommer ju klubbarna sluta skriva sånna kontrakt med optioner skulle jag tro
det är bara försöka , har du tur kanske du blir rik på kuppen ;->
"Also, having acquired Andrew Raycroft from Boston last Saturday, the Leafs opted not to exercise their option on Belfour's contract for 2006-2007 that would have paid him $4.48-million US. Like Domi, he'll get two-thirds of his salary to go away."
det kan ju vara så dom menar men uttryckt sig fel .. för jag håller oxå med om det låter konstigt han skulle få pengar när en option inte används ju .. men men det lär ju visa sig vad som händer
Detta är ett citat ur länken från tsn som jag postade tidigare
"Also, having recently acquired Andrew Raycroft from Boston, the Leafs announced they weren't exercising the club option on Belfour's contract for 2006-2007 that would have paid him $4.48-million US. He'll get two-thirds that amount. "
står ju att att han kommer få 2/3 av 4,48 mille , det är ju lika för dom som blir utköpa det ju , sen om det skrivet fel i artikel eller om det är så det vet jag inte , men om det vore fel borde dom fixat till det nu tycker jag
Men enligt artikeln skulle ju han få lika mycket lön som dom som blir utköpta så jag tyckte det var en utköpning jag med
4 nya spelare utköpta nu 2 från boston i shawn mceachern och travis green och från toronto tie domi och eddie belfour
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170104&hubname=nhl
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=170091&hubname=nhl
Nä, de måste ju mer eller mindre dumpa en målvakt för att inte få överskott på dem. Men känns ju lite skumt att signa två helt nya målvakter och sedan skicka iväg den ena utan att han stått en match. :-)
St. Louis har det spekulerats en hel del om. Bl a Montréal har varit involverade i en del rykten. Men de jag läst om har nästan uteslutande involverat Aebischer samt ett antal utespelre. Nu kan man ju troligen utesluta Aebischer i en sådan trade. Frågan är väl om Montréal är så värst intresserade längre om de ej kan "dumpa" Abby....
Modin var en viktigt spelare för dem, men såklart en godtagbar förlust för att få en förstemålis?
henkaaa: Samtidigt har det väl spekulerats i, om jag inte minns fel, att Tampa kunde vara på väg att göra sig av med St Louis.
Det verkar också som att Sedinarna har skrivit på nya kontrakt med Canucks. "On the heals of signing goaltender Roberto Luongo to a four-year contract, the Canucks have locked up both Daniel and Henrik Sedin to three-year, $10.75-million contract extensions, Swedish sources tell Sportsnet."
Alltså, jag anser att enbart Denis mot Modin är ett riktigt dåligt byte för Tampa. Och det blir ju inte bättre för att de slänger med Norrena i det hela heller. Å andra sidan förstår man dem. De måste dumpa löner nu när de har tre jättekontrakt i St. Louis, Lecavalier och Richards.....
Detta visade sig vara helt fel dock. Många påstår att eftersom han inte kan spela riktigt försvarsspel utan måste haka så är han sämre nu pga nolltolleransen mot just hakningar :P Och eftersom han då aldrig erövrar puck i egen zon samt att man nu hellre slår en lång passning istället för att transportera upp pucken har de heller inte haft nytta av hans fina skridskoåkning och teknik :P
Jag hoppas dock dessa rapporter kom från bittra fans och att han i år blir ett fint tillskott för offensiven :)
Ja, det kan jag väl eventuellt gå med på. Dock tror jag lite mer på Gonchar till nästa säsong. Tror han behövde lite tid på att acklimatisera sig i Pens. Men vi får väl se..... :-)
Jag vet ändå inte riktigt om man lärt sig av sina misstag. Kolla på McCabe's nya lön t ex. Killen är bra, det säger jag inget om. Men 5,75 mille per år?? Nu visste ju Redden sitt värde också, så han säkerligen kunde kräva ett kontrakt över 6 mille..... och han fick det också! Undrar just vad Chara kommer att kräva?
Några av spelarna som ska få lönen prövad är Horcoff , Gomez , Havlat inge större överraskning där inte + 12 st ur sabres organisation + en massa fler