1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614825 inlägg · 6214 ämnen
3038542 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: ja och de verkar ju pröjsa media för att hype'a upp alla sina värvningar. Kollade just in expressens genomgång av DIF och spelare för spelare är de ju inte ett dugg bättre än Timrå. Ändå lyckas "experterna" alltid tippa oss på plats 12-14 medan DIF hamnar 7-10. Hoppas Hellberg suger lika mkt som i VM så att aporna får spela derby mot råttorna 27/28... (ja ä inte bitter)

Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby:
Så gör de alltid på vår hemsida. De försöker sälja in värvningen till supporterna. Han lär hamna i en andra eller tredjekedja.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Det som varit återkommande säsong efter säsong vad gäller Barre är ju uttagningarna till "landslaget" och spel i ett flertal fullständigt meningslösa småturneringar där knappt någon som spelat senare fått förtroende i VM eller liknande storturnering som faktiskt gäller något. Och detta lyfter nu DIF i sin värvning som något som skulle kunna ge färg åt den rakt igenom svart-vite #94 Hartmann.

Nu har vi inte sett hur det går, men lycka till och matcha in #94 till den förväntan som verkar råda, men jag skulle bli ytterst förvånad om DIF spelar honom högre upp än i en tredjekedja.

Sv: Apropå nånting...
Frågor att ta med för er som kommer att närvara på årsmötet:

Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?

Tack på förhand.

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Du verkar naiv ur flera aspekter.

Självklart tar klubbar kontakt med kontraktsbundna spelare.

Självfallet fick DIF betala mer än kontraktsvärdet.

Djurgården ser honom som en spelare högt upp i hierarkin.

Det stärks både här och där.
Uppladdat:

500x0-messengercreation1519582402988854.jpeg

500x0-screenshot20260623170557.jpg

500x0-screenshot20260623170617.jpg

500x0-screenshot20260623170645.jpg


Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Det kallas de nog i alla klubbar, men när man köper ut någon från ett kontrakt är kvarvarande kontraktstid det viktiga (det är inte direkt så att klubbarna får några pengar om kontraktet har gått ut även om de varit tio år i klubben). Du får också tänka på att i det här fallet ville kulturbäraren själv bort från klubben, men att det var två år kvar på kontraktet lär ha genererat en del.

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: hos oss kallas en sån spelare för kulturbärare!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
De har nog fått en hyfsad peng för honom, däremot lär det viktigaste vara att det var två år kvar på kontraktet inte att han varit där i sju år.

Sv: Silly Season 2026-27
Hu gå dä i höst rabbuslingar?
Ha vi fått in nån spets?
Frågorna vänn runt i strupen!
Låt dä rinna lätt ikväll
HALLELUJA
Uppladdat:

500x0-screenshot20260620143112facebook.jpg


Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: jag tror ingenting för jag har ingen aning! Men jag hoppas att Timrå har vett att ta ordentligt betalt för en kontrakterad spelare som går till en konkurrent. Och som dessutom har spelat sju år i föreningen!

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: "Dessa frågor förblir obesvarade; vi kan bara hålla för sannolikt att om de muntra tonerna från f. tunnbindaren Ernst Haraldssons leksakstrumpet nått fram till Tyko Jonssons öron, så hade han kanske inte denna julnatt somnat i vredesmod."

Sorry, kunde inte låta bli...
Uppladdat:

500x0-31-stor.jpg


Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Absolut jag kan inte göra annat än gissa. :)
Men även om det är gissningar så måste man anta att alla tre parterna behöver vara någorlunda nöjda med affären för att det ska bli ett avtal.

Hur mycket tror du själv att Hartmann är beredd att gå ned i lön?
Tror du DIF är beredda att betala mer än marknadsvärdet? Borde de inte satsat på en annan spelare isf?
Hur mycket tror du Timrå kräver för att släppa en spelare tillhörande mittenskiktet i laget (2:a/3:e-kedja)?

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: många killgissningar där!

Sv: Silly Season 2026-27
fryppe: same same but different!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Han kanske har gått ned i lön men gissningsvis inte med några enorma belopp. Hade det krävts att han sänkte lönen med 30-40k/månad tror jag han hade stannat kvar i Timrå. Kan han tänkas ha gått ned 10-15k/månad? Om man tänker sig att det var 15k så skulle det med arbetsgivaravgifter motsvara nästan 20k/månad för DIF och på två år blir det ca 480k. (720k om man räknar optionsåret på kontraktet)
Kan det vara något sånt (480-720k) som Timrå får från DIF? Det skulle innebära att DIF betalar ungefär vad Timrå gjorde för Hartmann vilket väl får anses vara marknadsvärdet och Timrå får ca 5-700k som plåster på såret. Det skulle nog vara en deal som både Hartmann, DIF och Timrå kan känna sig nöjda med.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: inte wikegård det är MDB nu som sköter det där.

Sv: Silly Season 2026-27
Intervju med Hartmann i Expressen. Både han och frugan är från Uppsala, och dom vill ha fler barn så det sociala vägde tungt. Plus att han tänkte bygga hus i Uppsala. Det verkar också som att han fick gå ner i lön så att Wikegård skulle ha råd att lösa ut honom. Kontraktet skrivet 2+1. Radhuset i Sundsvall hyr dom ut till McLaughlin som kommer ta med sig hela sin familj.

Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or:
150 för Barkemo? Brunnit?? kanske för en hel säsong

Sv: Silly Season 2026-27
Får bli nya kedjor nu när Hartmann lämnat.

Wedin-Lander-Lundmark/Forsell

Gardiner-Eriksson-Genborg

Otto-McLovin-Lundmark/Forsell

Westfält/Heikkinen-Levinsson-WallE

Extra på läktaren: MPS
Utanför truppen: Lilja

4 jämna kedjor (jag värderar dem inte 1-4) där alla borde kunna spela 0-0 i sin match i matchen och avgöra när lägen uppstår eller i PP. Jag bygger laget efter att sprida ut tyngd, tacklingar och målskytte över 4 jämna kedjor.

Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or: 150 på Barkemo känns högt, särskillt då vi tog honom innan alla andra lag började buda.

Hade det varit Skellefteå eller Växjö så betalar de max 70-100 kr för en sådan back i hans läge i karriären.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer tacklingsbenägna. Vi är många som väntat på Hartmanns genombrott som egentligen aldrig har kommit fullt ut och han har nu hunnit bli 32 år och har dragits med flera större skador senaste åren. Poängskörden imponerar inte heller helt och hållet givet vilka spelare han haft omkring sig, speltid i PP mm. Ett ganska bra kontrakt att komma ut ur från Timrås sida om man ska vara 100% cynisk.

Att just han lämnar just nu är nog ingen större sportslig katastrof. Skulle Timrå kunna bli av med en post till på forwardssidan (vi vet alla vem) och ta in en riktig klassback i PP och Heikkinen kan steppa upp en nivå kan vintern bli rolig.

Lycka till Hartmann mot alla lag utom Timrå! Och tack för allt du gjort här!

3038542 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.