Apropå nånting...
« Föregående · 2541406 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Gillade egentligen bara Depeches två första album och sedan också Violator från 1990. Resten har mest känts som överpretentiös skit. Rak jävla synth som träffar hjärtat är grejen, annars kan det vara.
Gillade egentligen bara Depeches två första album och sedan också Violator från 1990. Resten har mest känts som överpretentiös skit. Rak jävla synth som träffar hjärtat är grejen, annars kan det vara.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:
Får väl respektera din smak, men vi är tyvärr inte överens i det fallet. Har aldrig fattat grejen med den musiken även om en och annan låt kan vara okej. Längre än så kan jag bara inte sträcka mig.
Får väl respektera din smak, men vi är tyvärr inte överens i det fallet. Har aldrig fattat grejen med den musiken även om en och annan låt kan vara okej. Längre än så kan jag bara inte sträcka mig.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Jan-Erik : Gamla Depeche Mode, med alster som Stripped (Highland Mix), och livealbumet "101", räcker till och blir över för mig vad gäller vad gäller synthmusik.
Jag var själv hårdrockare back in the days, varför det av överlevnadsskäl 😅 inte fanns utrymme att grotta in sig på Depeche när det begav sig. Nu idag så är ju egentligen merparten av -80-talet och första halvan av -90-talet bara ren musikalisk magi. Det var väl under David Gahans missbruksproblem (när han gjorde en copy-paste på Nikki Sixx idag välkända heroinöverdos där även han dödförklarades) som jag kände att bandet tappade det. Men samtidigt så har ju bandet fortsatt utvecklas med tiden.
Nu idag så väljer jag gamla Depeche Mode om jag ska lyssna, där redan nämnda "101" är ett mästerverk.
Jag var själv hårdrockare back in the days, varför det av överlevnadsskäl 😅 inte fanns utrymme att grotta in sig på Depeche när det begav sig. Nu idag så är ju egentligen merparten av -80-talet och första halvan av -90-talet bara ren musikalisk magi. Det var väl under David Gahans missbruksproblem (när han gjorde en copy-paste på Nikki Sixx idag välkända heroinöverdos där även han dödförklarades) som jag kände att bandet tappade det. Men samtidigt så har ju bandet fortsatt utvecklas med tiden.
Nu idag så väljer jag gamla Depeche Mode om jag ska lyssna, där redan nämnda "101" är ett mästerverk.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, senaste Depeche är ett lyft. Blir intressant att se om de har lyft scenshowen också när de är på Friends om några veckor.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Kul att höra om era musiksmaker.
Själv är jag obotlig hårdrockare.
Måste ha ramlat ner i ngn gryta med hårdrock när jag var liten. Lex Obelix
Själv är jag obotlig hårdrockare.
Måste ha ramlat ner i ngn gryta med hårdrock när jag var liten. Lex Obelix
+ 10
Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Lyssnar på en jävla massa olika musik jag också. Men erkänner att jag var synthare på 80-talet. Handlade om så mycket mer än D M. Sedan blev det också acid house, hip hop, techno och allt vad fan. Har dock aldrig glömt bort mina rötter i glamrock och disco från 70-talet. Då man bara ville sitta och lyssna där vid kassettradion och slippa gå ut och sporta.
Lyssnar på en jävla massa olika musik jag också. Men erkänner att jag var synthare på 80-talet. Handlade om så mycket mer än D M. Sedan blev det också acid house, hip hop, techno och allt vad fan. Har dock aldrig glömt bort mina rötter i glamrock och disco från 70-talet. Då man bara ville sitta och lyssna där vid kassettradion och slippa gå ut och sporta.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Bra. Haft känslan av att du och jag har en okej relation härinne. Hoppas att det fortsätter på det viset 👍
Bra. Haft känslan av att du och jag har en okej relation härinne. Hoppas att det fortsätter på det viset 👍
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Jag lyssnar på en jävla massa olika. Gorillaz senaste åker ofta på nu. Men ja, synthare var man när det begav sig. När man av nån anledning tyckte valet av instrument var viktigare än hur det lät. Av den tiden är det nog endast Depeche som hänger kvar, de är ff lite av husgudar här. Senaste är 👌
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Inte alls. Jag kritiserar aldrig någon som jag inte känner eller har fog för att ha den känslan gentemot. Här får jag skylla på fenomenet #denironiskagenerationen 🤭😆
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9566}:
Tack för tipset. Ska kolla upp det senare. Är lite upptagen av annan musik för stunden 😎
Tack för tipset. Ska kolla upp det senare. Är lite upptagen av annan musik för stunden 😎
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Vad fan pratar du om? Att jag inte skulle ha någon koll? Är väl det enda man har. Sedan ligger väl alla lag någonstans i norr.
Vad fan pratar du om? Att jag inte skulle ha någon koll? Är väl det enda man har. Sedan ligger väl alla lag någonstans i norr.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Härligt. Låter som du har ungefär samma koll som herr Gradin i vad heter det där laget i norr nu igen?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Lyssnade just på Loreen i Spotify. En riktigt fräsig bit det där. Välförtjänt seger utan att ha en aning om konkurrensen.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Missade skiten som sagt. Trots att syrran sa till mig i telefonen att den snart skulle börja. Problemet är att tävlingen håller på alldeles för länge. Så mycket fjoll i flera timmar. Orkar inte med det. Men Kroatien och Tyskland alltså. Ska lägga det på minnet.
Nyfiken: Vad gillar du för slags musik? Synth?
Missade skiten som sagt. Trots att syrran sa till mig i telefonen att den snart skulle börja. Problemet är att tävlingen håller på alldeles för länge. Så mycket fjoll i flera timmar. Orkar inte med det. Men Kroatien och Tyskland alltså. Ska lägga det på minnet.
Nyfiken: Vad gillar du för slags musik? Synth?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Jag tyckte Kroatien var bäst och att Tyskland skulle sjungit på tyska för då hade de varit en favorit. Men jag har aldrig kommit särskilt bra överens med övriga när det kommer till musik å andra sidan
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9566}:
Låter bra. Har för mig att jag lyssnat på den en gång. Gillade den som fan, men var på fyllan den gången också. Det rinner lätt varje dag 🥳🥂😅
Låter bra. Har för mig att jag lyssnat på den en gång. Gillade den som fan, men var på fyllan den gången också. Det rinner lätt varje dag 🥳🥂😅
Sv: Apropå nånting...
{9566}:
Fan, jag missade att Sverige vann ESC igår för att jag var så jävla full i mitt eget personliga firande 🥳🇸🇪❤️ Är låten bra eller?
Fan, jag missade att Sverige vann ESC igår för att jag var så jävla full i mitt eget personliga firande 🥳🇸🇪❤️ Är låten bra eller?
Sv: Apropå nånting...
ante08: Bra gjord 👍
Hade önskat att vi också haft fyndiga o duktiga musiker i våra led. Det kanske vi har men dom syns iaf inte… tyvärr.
Hade önskat att vi också haft fyndiga o duktiga musiker i våra led. Det kanske vi har men dom syns iaf inte… tyvärr.
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Jag tycker ändå North Power och Angelica Lindberg vann Eurovision Song Contest ikväll.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Du har en poäng, absolut. Men överlag känns det som Timrå är dåliga på att äga nyheter själva.
Sv: Apropå nånting...
{7043}: Vene, hur mycket skyldighet har man? Min polare träffade Didde idag. Förvisso i knävagga, men fullt tjå med rehab, ska vara återställd till augusti och premiär ej hotad.
Någonstans måste patientsäkerhet även gälla för spelare? Denna gång handlade det om en känning som hämmade honom under slutspelet, i en minuskel, som de snabbt identifierade och han kände tydligen positiva resultat direkt.
Så länge det inte handlar om frånvaro känner jag att de måste få ha sina åkommor i fred.
Någonstans måste patientsäkerhet även gälla för spelare? Denna gång handlade det om en känning som hämmade honom under slutspelet, i en minuskel, som de snabbt identifierade och han kände tydligen positiva resultat direkt.
Så länge det inte handlar om frånvaro känner jag att de måste få ha sina åkommor i fred.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
{7043}: kan tänkas! I så fall måste dom steppa upp på den punkten! En sån som Rindell tror jag kommer bli ett stort utropstecken iår, om han får en bra försäsong och vara hel!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är väl Timrå IK som egentligen ska uppdatera sina supportrar om vad som sker med sina spelare. Strömberg på kryckor och operation gick man inte ens ut med. Svagt.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Är det nått man lärt sig så är det att Tre Kronor alltid växer in i turneringar. Det skall börja knackigt sen brukar det nästan vara ett pånyttfött lag till slutspelet
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Opie känns f ö ungefär som en hockeymässig kopia av Lander. Tvivlar på att han har samma ledaregenskaper så blir spännande att se om Hallam valde rätt här
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Vi får skylla på att det är första matchen, blev ju lite bättre med tiden. Samtidigt är det spelare som borde kunna mycket bättre och visa sig på ett helt annat vis. Är lite besviken, bara lite.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Tror jag inväntar Nybros första träningsmatch istället för VM. Nybros damer alltså
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Det är för övrigt inte lätt att vara en hockey-tölp när föreningen har ett damlag också. LHC tölparna är jättearga och vill sparka klubbens kommunikatör!
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Saik-Småland: i all upphetsning glömde jag att Opie var mitt och min bortgångne väns (Saikare) smeknamn för Oscar Lindberg när han spelade i rangers
+ 2
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: 0 tek 0 tackling 0 närkamp men annars är han suverän/dominant käre sörensen/not!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Gällande Rindell, så måste väl det ha bedömts att operation inte behövs!?
Allt annat vore ju skit!🤢
Allt annat vore ju skit!🤢
+ 2
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Har inte en aning, Kan det vara så tro att Wallstedt ska stå i dom så kallade svårare matcherna.
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ok jag erkänner, jag ser matchen. Läcker styrning av Opie men nån som vet varför inte Wallstedt står?
« Föregående · 2541406 · Nästa »
Nostalgi det där för min del. Musik man kunde höra i radion på den tiden. Plockar därför upp den ibland ännu idag.