Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
General_Moisio: Nej, MODO flyttade inte utanför kommunen. Men, de allra flesta som åker och ser på Timrå, i Timrå, kommer från Sundsvall. De som vill göra en helkväll, där hockey ingår, vill göra det i Sundsvall.
Det är nog jäkligt få som skulle sluta åka på Timrås hemmamatcher bara av den anledningen att man flyttar hemmaarenan utanför kommunen.
Och jag förstår inte hur sådana supportrar tänker. Det som är bäst för klubben i stort måste ju vara det vettigaste alternativet. De som då, i ren tjurighet, stannar hemma och gnäller över att hemmaarenan flyttat in till Sundsvall kan inte älska sin klubb speciellt mycket.
Ja, det låter hårt men jag är beredd att stå för det jag just skrev.
General_Moisio: Tajmingen och tidpunkten för Thomas Johanssons utspel i pressen kring flytt utav arenan var kanske inte den bästa. Men jag börjar vackla mer och mer kring frågan om det absolut är nödvändigt att Timrå IK till varje pris måste cementera sig fast i Sörberge för all evig framtid.
Jag har varit motståndare i många år kring en eventuell flytt. Men på sistone har jag faktiskt börjat plocka bort skygglapparna och tänkt ett steg längre. Detta p.g.a. enskilda samtal med Per HApps. Varför jag tycker si eller så kommer att klarna inom kort. Jag har fått nya perspektiv och vad det lider kommer det dyka upp en insändare i lokalpressen där vi punkt för punkt kommer dra upp riktlinjerna för våra värderingar och ståndpunkter. Givetvis kommer vi skriva under med våra riktiga namn och inte våra signaturer och givetvis är det som kommer stå helt fristående ifrån Timrå IK och Supporterklubben. Det är enbart våra egna tankegångar. Hur många som i slutändan som ställer sig bakom vet jag ej i dagsläget. Den processen sköter Per HApps alldeles ypperligt utan vidare inblandning ifrån mig.
Håll till godo!
Jag tror inte Timrå kommer öka sitt snitt avsevärt om någonsin alls. För min del ska Timrå IK spela i Timrå och inte i Sundsvall. Visst vill jag se en ny arena de vill jag denna duger men inte mer, men jag är övertygad om att vi inte måste flytta till Sundsvall för att hockeyn ska utvecklas vidare i Medelpad.
Detta snack gör mig oroad men skulle de nu bli sanning och Timrå höjer sitt snitt med 2000 som du vill är ingen gladare än vad jag är, men glöm att jag någonsin kommer sätta min fot där. Kalla mig gammalmodig och allt sånt snack, säg att jag är ute på hal is, säg precis vad ni vill. Jag anser att Timrå ska växa och bli ett av landets ledare inom Hockey men jag vill se att de händer i TIMRÅ KOMMUN! Inte utanför kommungränserna.
Finns bara en sak som kanske är lite positivt med att flytta, VI BLIR LAGET I STAN! Utan att diskutera.
General_Moisio: När MODO flyttade från Kempis hade man 4000 i snitt. Maxkapacitet var 5100. Första säsongen i Swedbank Arena hade man nästan 7000 i snitt. En ökning med knappt 3000 åskådare.
Klart som fan att en flytt in till Sundsvall kommer locka fler marginalåskådare. Den gruppen är förvånasvärt stor och jag tror nog att Timrå skulle närma sig 7000 åskådare om arenan fanns i Sundsvall.
Frågan är om Sundsvall kan bjuda till lika skönsjungande klack som Djurgården tydligen har? Kanske man kan bjuda in Kjell Lönnå med kör till nya Sundsvallsarenan så blir det samtidigt lite lugnare och mer städat. Är ju sånt hillbilly profil nu på publiken ute i Eon arena, vissa i publiken snusar till och med. Det kan behövas lite finkultur till publiken, det kommer vi att få i Sundsvall.
Skynda skynda, innan Modo upptäckt Sundsvalls hamn, och dess dragningskraft på hockeypubliken i Västernorrland.
Mitt enda frågetecken är vad som skulle hända med E.on? ska timrå ha sveriges största junior arena eller?:P
Sen hoppas jag att du förstår att det där inlägget inte var det mest vetenskapliga jag skrivit. Det är många fakta i mitt förra inlägg som inte skulle hålla för en vetenskaplig granskning. Så jag ber er bröder och systrar ta inte allt så allvarligt att ni skiter på er.
Ohh.... what a wonderful world.
Sorry... kunde inte hålla mej.
Kan vi inte börja bygga nu på en gång?
Usel publiksiffra alltså. Men........jag hade väl inte väntat mig något bättre heller. Det är ungefär så här det kommer vara.
Sedan angående Sundsvall/Timrå grejjen.När man bott på annan ort några år så blir det så mycket tydligare att jag alltid sett de två kommunerna som en enda kommun igentligen. Visst finns det rivalitet mellan Timrå och Sundsvall vad gäller sport men den rivaliteten finns överallt även bland klubbar som finns i samma kommun.
Så länge som man inte totalt överger Timrå så kan en flytt till Sundsvall bli lyckad. Man skulle t.ex. kunna låta juniorerna spela kvar i Ladan kanske.
Hjärtat för Timrå IK som klubb minskar inte för min del under detta jordeliv även om laget flyttar till Själevad!!!!
Timråhjärta för att sitta i styrelsen"...varför stanna där, varför inte också kräva att det är ett krav att man är Timråbo för att få spela i laget så kan vi se på när Timrå åter sakta förtvinar ut i pereferin...
Hela varumärket TIK skulle försvinna.
Inte kan man flytta laget till en annan kommun...helt sjukt!
Har inte kommenterat det om det varit aktuellt med flytt till samma kommun.
Detta skulle aldrig ha kommit upp om det är så att mer än halva styrelsen bor i Sundsvalls kommun,det borde vara ett krav att bo i Timrå och ha ett
Timråhjärta för att sitta i styrelsen.
Visst var det bra för tex MODO att flytta arenan med det är ju inom samma kommun.
Upp till kamp för vårat lag!!!!
Det skulle snitta minst 1500 personer till om hallen låg i stan.
Självklart vill jag att den finns i Sundsvall. Men inte i inre hamnen! Det vore så jävla typiskt Sundsvalls kommun att ge klartecken till ännu en koloss på denna plats och en gigantisk parkering därtill. Så slipper man ännu en gång tänka, vilket förfular denna viktiga stadsdel än mer. Drömmen om en förlängning av stenstaden dör helt...
Matchen...
Bravo! Tre poäng i premiären. Att två gånger om nästan tappa tremålsledningar känns så där, men vi vann! Mycket bra, Timrå IK! 54 omgångar återstår...
HS3...
Jag vet inte. Datorn uppför sig ganska oroligt. Kanske räcker den inte riktigt till? Hade i alla fall inga problem med HS2...
Tänkte väl närmast på att vi måste fylla den arena vi har för att få ett "byggkapital" att bygga någon annanstans.
Härlig match det var ikväll då :))
Enl en reporter på en av tidningarna så är Sundsvalls Kommun väldigt intresserade av att tillsammans med näringslivet bygga nytt åt TIK inne i City. Det dom väntar på är att TIK tar ett principbeslut i frågan.
I det läget skulle nog aldrig Timrå IK vara beredd att flytta till sundsvall,syftet med en ny arena är att äga den själv,inte att någon annan skall ta vinsten.
Vet faktiskt inte hur mycket en förening betalar i skatt,men det upplyser nog du mig om skulle jag tro :-)
Tror nog det är jämt skägg med hur många spelare som bor i Timrå och i Sundsvall.
Nä nu har jag tjötat klart,skall åka ut och se hockey live nu,
Off topic, det spelar ingen roll att matcherna går på tv,det är bra mycket roligare live.
Men det gäller ju att få de som inte är superintresserad av hockey att dyka upp på matcherna också. Dessa människor vill ju att det ska vara enkelt att ta sig till matcherna och kunna ta en öl eller två med sina arbetskollegor utan att fundera på vem som ska köra bilen. Där har du en stor kundkrets som Timrå IK idag går miste om.
Jag vill se en ny arena vid hamnen.
t.ex
Det är troligare att sundsvall kommun bygger på den marken i sådana fall.
Men om hon tycker som jag så är det bara ännu ett bekräftande att Timråbona månar om sitt lag.