1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589855 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2013-10-05

1591809 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2013-10-05
TikAlltid: Kaffe, så svart som möjligt och självklart Zoegas, är vad som håller systemet igång och kollapsen borta.
Kommentera

mikenomad: kör din linje 4-5 timmar som mest, dygnen är för korta annars, man ska hinna fixa efter jobb och sedan ska man såklart klämma in 2-3 filmer och flera avsnitt. Då offrar jag lätt på sömnen, den är endå bara härlig när man väl somnat och det tar sån satans tid endå.

Stora koppar kaffe på morgon is the shit!
Kommentera

mikenomad: Haha, kanonhistoria :) Jag jobbar hemifrån och sätter mina timmar själv så blir lätt så man blir uppe lite länge på nätterna speciellt nu när NHL dragit igång också.
Kommentera

DJ Hemp: Hmm...antar att du har hyfsad pejl på det där själv men det du beskriver låter inte som särskilt psykiskt hälsosamt.

Berglund: Ja 8 timmar anses väl nånstans optimalt. Din dygnsrytm är däremot en smula ovanlig. Jag får mina timmar vanligtvis mellan 23-06 med avbrott för vakentid med liten bäbis. Sjukaste tiderna hade jag nog när jag jobbade som bagare på Skogaholms bröd i min ungdom. Började 02.00 och slutade 11.00. Snacka om asocial, sov mellan 12-20 på dagarna. Förutom tisdagar då man gick på Privé eftersom de hade 18-årsgräns då. Vilket innebar att man lätt påstruken lullade till jobbet strax innan krogen stängde för att rulla limpor under tiden man nyktrade till och baksmällan smög sig på. Mer än en gång man gjort avbrott i limpbakandet och spytt genom golvgallret där. Sisådär, lite kuriosa och överflödig info att ta med sig nästa gång ni handlar bröd till hushållet...
Kommentera

mikenomad:

Att sova och drömma tillhör mina favoritsysselsättningar. Utan dessa skulle jag nog inte fixa att stå ut med den här eländiga tillvaron. Mina drömmar är nog extremt ovanliga. Allt som oftast så påtagliga och tydliga. Som att de var på riktigt. I stället för den här verkligheten man går igenom egentigen. Det är ett helvete att vakna faktiskt. Med realitet, trötta ögon, ont i huvudet och allthop... Faaan!
Kommentera

mikenomad: Jag brukar ligga på bra precis 8 timmar, passar mig ypperligt, fast då är det ofta 02-10 eller rent av 03-11 som gäller :)
Kommentera

DJ Hemp: Nja, överdrev väl en aning men helt klart är att jag inte kräver mkt sömn. Snittar väl ca 4,5-5 timmar/natt och klarar mig alldeles utmärkt på det. Men visst, tackar inte nej till 8-10 timmar om det bjuds nån gång. Mer än så har jag nog dock inte ro att ligga, vet inte om jag någonsin sovit 15 timmar i sträck, inte ens i tonåren..
Kommentera

mikenomad:

Verkligen? Jag måste få denna sömn, annars är det ingen ide att alls försöka gå upp. Dagen är liksom redan förstörd. Samtidigt suger det lite att gå och lägga sig så tidigt. Men man har inte mycket till val...
Kommentera

DJ Hemp: Jävligt gött att Gefle gick och vann idag, det blir ju troligast kval för giffers och då är de andra gif-laget i Sverige antagligen det sista laget jag vill ha som motståndare...
Kommentera

DJ Hemp: 15 timmar? Det är ungefär den sömn jag får på en vecka. Men så är jag överaktiv också...
Kommentera

mikenomad:

Jaji, men nu har jag fått lite distans till eländet och kostar på mig att bjuda lite på det där. Ungar lite varstans som man aldrig träffar, det var ju inte alls vad man hade tänkt sig... Fan! Men då kan man å andra sidan ha ett visst överseende med lag som TIK och GIF, de gör väl sitt bästa men har också diverse missflyt. Det nuvarande jobbet är ju rena drömmen också, roligare än så blir det nog inte. Sov för övrigt 15 timmar i natt, men är trött lik förbannat. Helt slut till och med... Fan!
Kommentera

DJ Hemp: Ingen orsak, fattas bara. Man får en uppfattning om saker och tings jävlighet när du refererar till Timrå IK som din trygga och stabila punkt i livet..;)
Kommentera

Dream Team:

Mycket riktigt det. Vi är bättre än HV, men sämre än Asplöven. Hur det nu går ihop. Men det är väl livet i ett nötskal...
Kommentera

DJ Hemp: "Bättre än HV, ja, vi är bättre än HV, bääätre än Hååå Veee...."
Kommentera

mikenomad:

Så är det givetvis. Tack för ditt deltagande! Här råder sorg i flera kapitel. Det är tur att man har ett sådant stabilt favoritlag som Timrå IK att följa, när så mycket annat är skit. En poäng mot Asplöven var starkt jobbat. Sedan tog vi nästan en poäng även mot Rögle. Då blev det skål och firande här hemma. Vi ligger i alla fall inte på nedflyttningsplats. Kanon det här!
Kommentera

DJ Hemp: Anar ett mörkt förflutet vad gäller relation pappa-dotter. Nå, det är aldrig försent med en lycklig barndom heter det visst, hoppas du nån gång slipper nöja dig med drömmar bara.

Så, lite vardagsrealism på ett hockeysupporterforum. Kan aldrig vara fel tycker jag så länge det inte inkräktar på forumets verkliga syfte.
Kommentera

Apropå Lill-Hempan så läste jag på Twitter nyligen att hon hade varit i Barcelona och bland annat besökt Nou Camp. FCB vs Real Sociedad. Fan, där har ju inte ens jag varit. Såg delar av matchen på TV, men det är allt. Önskar att man kunde få prata lite om sånt här med kidsen, men det kan jag inte. Det kan man bara drömma om på nätterna, men sedan på morgonen är allting som vanligt igen... Faaan!
Kommentera

mikenomad: Angående ekonomin så tror jag att 80 kr/besökare är lågt räknat. Jag vet att det var det man utgick från i beräkningarna (eller om det till och med var 75 kr) men jag tror att man drar in något mer per besökare. Säg att man drar in hundra kronor istället, då innebär en differens på 500 personer ändå att man ligger över budget.

Kommentera

Hedersam torsk igår. Även om jag förstår hempen mfl så tar jag ärligt talat hellre en sådan jmft med en torsk a' la den mot Västerås. Sportsligt ser det här faktiskt fortfarande riktigt anständigt ut, åtminstone om man har som kravbild att förnyat kontrakt är godkänt.

Däremot är jag bekymrad över var det här slutar rent ekonomiskt ändå i slutändan. Vi klarade oss på ett kluvet könshår senast men hur ser möjligheterna att klara elitlicensen ut om vi som nu fortsätter att tappa i runda slängar 40000 kr/match gentemot budget? För det är ungefär vad ett tapp på 500 pers/match innebär om man räknar på 80 kr/biljett. Dessutom är jag orolig för att publiktappet kanske inte stoppar vid det till slut.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Äh, det blev jävel. Med det där inlägget också... Fan.
Kommentera

Okej, syftningsfel blir det men... Faaan!
Kommentera

Sedan undrar man lite var vissa Supportrar har tagit vägen. Jag blev rörd till tårar när jag såg en bild på min förstfödda dotter, Lill-Hempan, i en buss på väg till Örebro häromåret. Själv var jag inte med och hade ingen som helst koll, men fan vad glad man blev över att se henne där. Kanske fanns där ändå någonting där i min i övrigt bristfälliga uppfostran... Men nu kan jag inte se henne där längre. Det känns trist. Åkte vi ur lagom till att hon blev TIK-are, precis som jag en gång? Jaji, ungarna får väl gå igenom samma Golgata-vandring som deras åldrande pappa gjorde en gång i tiden. Inte mer än rätt... Fan! Men i så fall får hon vänta länge på det roliga...

Redigerad kommentar

Kommentera

Andersson: Självklart bör vi vinna rätt matcher och gärna krydda med poäng mot de bättre lagen.
Kommentera

jå1: Ja, och det var då. Förhoppningsvis kan laget stå upp på ett annat sätt nästa gång. Någon press liknande den från den allsvenska premiären på hemmaplan lär dom knappast lida av i a f.
Kommentera

Andersson: Absolut. Men mitt hopp står till att vi stadigt blir bättre för varje match. Det kommer att krävas kliv framåt av många spelare, jämfört med vad dom uppvisat så här långt. Om dessa kliv inte tas, så...tja. Då kan det gå fort utför. Tron och entusiasmen får inte svikta.
Kommentera

jå1:

Ändå får ni ju hålla med om  att  sk . bottenmöten mot lag som Almtuna  Asplöven Troja   osv  bör vi ju vinna , helst borta också . Måste nog vinna 'rätt matcher '

Kommentera

Bragd-Birger: Håller med, poängchans finns varje match. Det är väl bara VIK vi varit chanslös mot?
Kommentera

kraft: 'Inte skuggan av en chans emot'..? Njae. Nog tycker jag att Timrå visat upp en potential som gör att man har fog för att känna hopp inför varje match.
Kommentera

DJ Hemp: hoppas som du, men vänd på det.. Många poäng har kommit mot lag vi inte ska ja skuggan av en chans mot..
Kommentera

Rubrik imorrn  :  2x Boyce  , ändå Bayce  ... vinst för Rögle 
Kommentera

kraft:

Det är okej om vi hänger kvar i HA ett tag och sedan höjer ambitionerna, men jag blir bara så less på alla dessa hedersamma förluster på sistone. Hur vore det med en hedersam vinst som omväxling?
Kommentera

DJ Hemp:Det är mycket gnäll på alla här,vi har gått bättre en vi har material för..

Vissa breddspelare i detta lag stärker knappt ett div1 lag..men det visste vi ju!

Vinner vi ,då är människan tårögd av beundran,förlorar vi är det skit..vi är och ska tillhöra dom fyra sista i serien...allt annat är en bragd!

Kommentera

Ännu en uddamålsförlust och tyvärr kommer det nog fortsätta se ut så här så länge inte vi får in en bjässe som vågar parkera framför mål...tyvärr
Kommentera

Patrik Källstr:

Då kanske jag blir näste man i raden. Dock är denna en av mina ytterst få förmåner genom det här jobbet, så den rackaren brukar allt som oftast stanna i handen i en tänkt kaströrelse...
Kommentera

41-29 i skott till Timrå, speglar det matchen?
Kommentera

mikenomad:

Skön kommentar det där. Men jag överväger starkt att gå in för att bli kulturstrateg till 100% och avsäga mig den här skiten. Giffarna är ju också samma plåga år ut och år in...
Kommentera

DJ Hemp:

Själv har jag kastat min iPhone åt helvete så många gånger pga hockey så jag går utan telefon just nu :(

Kommentera

Ja jävlar, 4-3... Det här är fan inte roligt längre! Åååhhh, vad trist... : (
Kommentera

Andersson: Men snart börjar basketen. Kul med lite elitidrott igen.
Kommentera

Andersson:

Men fy fan... Vi torskade igen alltså? Har mest legat i sängen hela dagen. Kanske lika bra det. Har hört regndroppar mot fönstret dessutom... Faan!
Kommentera

DJ Hemp:

hedersamt it is  .... överskattat det med

Kommentera

Mobilsurfing är så jävla överskattat, är det bara jag som tycker det? Ännu en "hedersam" förlust eller???
Kommentera

Andersson:

4-3 alltså... Tack! Ibland vill jag bara kasta iväg min iPhone mot något hårt. Ju modernare telefoner man får, desto jävligare blir det. Och Timrå ligger under... Faaan!
Kommentera

4-3 mögle  Boyce målade nyss ..... spännande
Kommentera

Vänta nu... 3-2 eller vad fan står det?
Kommentera

Nu har jag sovit bort det mesta av den här dagen och är lite yrvaken och förbannad. Frågan är vilket som är värst, denna eviga frustration över helvetet kring mobilsurfandet eller att det ser ut att bli jävel för Timrå igen. Jag väljer det senare... Fan!
Kommentera

Jaaaaa 3-3 , nej vänta nu   målvaktsinterference  , boxplay och 2-4
Kommentera

mikenomad: Nu är det stenhårt jobb som gäller för att inte hamna i en allt för lång looserstreak. Kom igen Timrå, studsa tebax.
Kommentera

Svårt att bli irriterad eller frustrerad längre. Grabbarna åker på skridskorna och skjuter på pucken. Bara lite sämre mestadels än de andra. Det är på det hela ett rätt kasst hockeylag vi håller på. Men det är iaf ett hockeylag.
Så att säga.
Kommentera

Världsbacken MOE fixar det här !!!
Kommentera

1591809 · »