Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Nisse: "Jag tror även Sonnenberg har inverkan på publiktillströmningen till matcherna också."
Skulle du sätta ditt jobb på det? Vad en enskild spelare ger i retur i form av publik måste vara oerhört svårt att säkerställa på förhand.
73Sjöbba: Men det kan ju såklart bli en indirekt effekt på publiksiffrorna om laget med Sonnenbergs hjälp skulle spela riktigt bra och kanske hänga med i toppen av tabellen.
Redigerad kommentar
73Sjöbba: Nog tycker jag att efterfrågan måste ha varit ännu större förra säsongen eftersom vi började så dåligt. Han kom ju också tidigare än planerat av den anledningen.
Däremot kan jag tänka mig att han eftersom han nu spelat här i 2 (delvis) säsonger nu är en populärare spelare hos publiken.
73Sjöbba: Den ev effekt Sonnie skulle få på publiksiffrorna tror jag är ytterst marginell faktiskt.
Det är svårt att jämföra men jag jämförde publiksiffrorna förra säsongen innan Sonnie kom (5 hemmamatcher) med resterande hemmamatcher året ut. På fem hemmamatcher efter Sonnie anslutit så hade man i snitt nästan 500 personer färre än innan.
Redigerad kommentar
73Sjöbba: Fast de där tankarna ingår ju i 1 och 2 i det här med positivt och negativt. Det var så jag tänkte.
Att jag ska vara svårtolkad. :)
Nisse: Med tanke på dessa marginaler nedåt... Vad är då klokast i det här läget?
1. Spendera allt tänkbart plus nu med syftet att det i så fall säkerställer vår position i tabellen.
2. Spendera lite av pengarna på att fylla ut forwardstruppen med en billig breddspelare för att tränarna oftare ska kunna gå på fyra kedjor samt ha täckning för Lander i JVM.
3. Avvakta ett litet tag till, det är trots allt två månader till JVM. Vi vet inte vad som händer framöver i truppen och ju längre vi väntar ju högre månadslön har vi råd att ge till den vi tar in.
Vad tycker du? Jag kan tycka att det är ganska svårt att välja. Det finns positiva och negativa sidor med alla tre.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Nisse: Vad är det som den här starten garanterar för resultat menar du? Går det att räkna med något redan efter 15 omgångar? Det är trots allt bara 8 poäng kvar till lag 11 och 12. Lag 11, som är AIK, fick vi stryk av hemma för inte så länge sen. Marginalerna är inte större än så.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
73Sjöbba: Hur gör man för att fokusera mindre på ekonomi i den här branschen?
Nisse: Han har i alla fall inte gjort det tillräckligt bra. Och vi vet ju inte utfallet av denna säsong heller.
Går vi minus igen kanske vi behöver byta ledning.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
73Sjöbba: Beror väl på hur man tolkar. Men om alla beslut har en grundtanke i att det kommer ge ekonomisk vinst så brukar det kunna bli så också.
Redigerad kommentar
Per HApps: "Han är totalt fokuserad på att gå minst 5 millar i vinst i år."
Ja, det kallas att göra sitt jobb.
Raggaren Putte:
Enlig uppgift som jag fick i går så är det TJ som spjärnar emot med allt han har för att inte plocka in Sonnenberg. Han är totalt fokuserad på att gå minst 5 millar i vinst i år.
Hoppas nu bara inte att perra lackar ur och hoppar av efter detta året, man fick ju dom vibbarna när han poängterade vikten av att kunna gå runt på fyra femmor.
Sedan informerades jag om att det sitter nån eller några arkitekter och räknar på vad ett bygge inne i stan ev skulle gå lös på.
Redigerad kommentar