Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Bara svettiga män i solglasögon som står och knarkdarrar i rök.
Fantastiskt.
Mitt liv just nu är ohälsosamt hektiskt men det går väl över. Stressen är ett blåmärke.
Jag överlever. Men det kan vara körigt att få ihop tillvaron ibland.
Igår kväll efter hockeyn o DIF-HV (en fantastiskt bra match f.ö) la jag mig och läste en hockeybilaga och det var fantastiskt att upptäcka att jag helt och hållit kopplat bort resten av livet under en hel timma när jag sedan skulle lägga undan tidningen och släcka nattlampan.
Timrå är som en drog, den kapar det förflutna och stänger av oron för framtiden.
Sagolikt.
Sen drömde jag om säsongen igen, vaknade utvilad och lycklig.
Idag vaknade jag tidigt.
Jag satte ner fötterna i mina Timrå-tofflor (Japp!) går ut och brygger mitt Röda Zoega kaffe. Medan det sker drar jag på mig Timrå-tröjan (alltid original!) och tar fram min Timrå-kopp, brer en macka med grabbens Timråkniv och häller upp fil med All-Bran i grabbens (idag min) Timrå-tallrik.
Jag äter min frukost till Timrå. (Timrå-sånger, om ni undrar.)
Om det är löjligt?
Inte lite heller.
Om det känns bra?
Mycket.
Sedan tar jag fram mina Hockeybilagor igen, knyter min Timrå-slips och räknar timmarna till match.
Timrå- Västra Frölunda ikväll.
Gissa om jag är redo.
Redigerad kommentar
Kanske men knappast troligt.
Jag tror det fokuseras på vårt eget lag inte VF:s legoknektar.
Det är samma sak när man går till VF.
Hungern avtar.
- Nubben
- Lill-Kenta
- Riku
- Pyrret
- ...
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Jag är nöjd bara sviten är intakt. Inte en torsk i hemmapremiären på 2000-talet. Låt det så förbli.
dr-nix: Conferera skulle jag tro att du menar.
Nu dagdrömmer jag igen.
Redigerad kommentar
Om Anrell sedan får jobb i Bagdad som nye Bagdad-Bob så kanske man tom skulle ta och fira i kväll.
KniveN: "Insläppen öppnar redan 18.00.
Copy Cats spelar live inne i arenan 18.45 och 20.00.
Vi har även en trubadur som spelar i en av arenabarerna från kl. 18.00.
Välkommen till oss och inled det andra årtiondet i Elitserien på bästa sätt.
Det finns fortfarande biljetter kvar."
Enligt Timrå IKs hemsida.
250kg kärlek:
Gammal länk kanske , men tjoho i alla falla :))
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2139559/anton-axelsson-redo-for-comeback
Men som sagt, det var kryptiskt skrivet och jag personligen tror inte att spelaren är riktigt redo.
You just mindfuckt' me!
Hmm...corso.....
"Anton Axelsson har tränat för fullt med laget hela veckan, och även Daniel Corso har kommit igång. Deras medverkan mot Frölunda är dock osäker" /Perra
men det tror jag knappast. Eller har dom mörkat sönder där i ladan.
Blizzard: nej jag trodde det var Corso han surrade om, det var en ren gissning från min sida. Lät 1000% mer troligt än Sonnenberg iaf.
Var mina egna funderingar jag lade till, inte menat emot dig :) Men vågar inte hoppas....
8 månaders ångest med start ikväll. Ett ständigt sneglande på tabellen och funderande över nästa match och egna samt andra lags skador.
De första fyra månaderna ägnas åt ett livsfarligt stirrande på kvalseriestrecket och sedan (förhoppningsvis) ett ögnande mot det hägrande slutspelsstrecket. För ingen av Er tippare kommer att få mig att tro att vi kommer att spela som Timrå under lockoutsäsongen eller säsongen då Krykov kom. Då det kändes tryggt hela vägen.
Jag kommer aldrig att glömma iskylan i magen jag hade när Timrå låg sist inför Karjala Cup förrförra säsongen och INGET tydde på att laget skulle lyfta sig. Jag kommer heller aldrig att glömma när TIK bragdade sig till slutspel i våras och tårarna som rann av glädje då.
Så...Bring on Elitserien 10/11. Bring on sömnlöshet och ångest.
Vi blir sjua.