Timrå IK - LHC 2008-11-03
Men Linköping känns mycket tyngre och får så enkelt långa anfall.
(33. EMVALL, Fredrik)
01.11 2 min TIK 7. HYNNING, Fredrik HOOK
Hoppsan, ruggigt bra start på matchen
Visst K_k det smäller ikväll, Jonte peppar i båset som en riktig argbigge, kan du ge dig fa,, på.
Blir fart å fläkt ikväll, synd man sitter i 20 gradigt Galati när jag hellre skulle vart på Västra Stå......
Trampa så in i he,,,,
Nej, skämt å sido. Jag hoppas på en match där spelarna faktiskt kämpar och sliter. Resultatet skiter jag faktiskt i. Det skulle kännas gott med en vinst. Men det känns ju föga troligt. Därför fokuserar jag på spelet.
Ge oss ett bra spel så att vi får något att hoppas på!
Hoppas att Jonte tar "bänkningen" på rätt sätt. Men det tvivlar jag på, det har ju inte fungerat så där jättebra tidigare.
Kommer in PGA skador i så fall, men extra har han i och för sig vart ett tag...
Nja men man måste ha tron kvar, jag tror på seger, en rejäl en....
Jonte gör hattrick, Skogs blir bästa spelare. såg det i kristall kulan...
Japp, på dom banorna har man ju lallat runt rätt många varv....
Så mycket till eternitbanor var det iofs inte, men kul ändå att få spela annat än filt inom någorlunda drägligt avstånd..
Snacka om att komma bort från ämnet förresten, sorry! :)
En målvakt som jag däremot tycker synd om är Markström, en ung kille som det varit allt för stort mediafocus på. Han har fått bära hela Brynäs framgångar på sina axlar.
Du tror inte att de sponsorer som har möjlighet att "slanta en mille" redan är sponsorer om de tycker det är värt det?
Har de de pengarna att lägga på TIK och är villiga att göra det så gör de förmodligen det självmant utan att man behöver jaga dem.
Om du inte tänkte på multinationella företag typ SCA, men de är nog knappast sugna på att gå in med mer pengar om de inte får något tillbaka.
Forward:Håller med. Jag tycker nog att de personer som sitter inne med sponsorer som skulle kunna hjälpa föreningen att locka hit spelare som tillför laget gärna skulle höra av sig till kansliet.
Jag menar, en sponsor som kan slanta en mille eller så till ett bra nyförvärv måste väl tacksamt tas emot av föreningen? Sedan har väl föreningen knappast tänkt den tanken själv heller...
Jag hade höga förhoppningar på honom men tyvärr så infriade han inte dom.
Hade hoppats på en riktig powerforward som verkligen visade attityd o proppade men han har väl stagnerat med åren precis som Jonte.
Kanske har samma utveckling, tyvärr?
Det är lite läskigt med folks övertro på Åkerlund. Han har ju fått nån slags jävla frälsarstatus här. "När Åkerlund kommer tillbaka då jävlar ska ni få se!" typ.
Klarar han den sortens press.
Den senaste match jag såg honom spela så var han bra men han var också ute och vinglade, som jag ser det så har vi nu 3 backupmålvakter i stället för 2 i och med värvningen av Hirsch.
Anonymous: Mäkiaho var en av Timrås bättre spelare under inledningen av serien. Personligen trodde jag att detta skulle bli ett riktigt utropstecken i Timrå. Spelade med pondus och smartness. Tyvärr i takt med tiden har Toni presterat ungefär lika lite som resten av laget.
Om det här var ett besked från herrar sportchefer att något måste göras så förstår jag. Anatgligen var det också ganska lätt att bryta Mäkiahos kontrakt, till skillnad från en del andra kontrakt som finns.
Däremot håller jag med dig om Mäkiaho. Tror att det är en spelare som skulle kunna leverera när det lossnar (om det lossnar) för laget i övrigt. Mäkiaho behöver spelare i sin omgivning som tänder övriga laget, en hårdför energispelare, en Hedström för sisådär 750-800 dagar sedan, typ. Eller en Sannytyp.
Hoppas nu att Challes ommöbleringar i laget kan tända spelarna så vi under uppehållet kan få ett uns av hopp vad som komma skall efter ledigheten. Jag tror att en riktigt urladdning i kvällens match kan återuppliva de allra flesta spelarna så att det här är den vändning vi så väl behöver.
Sen sparka Mäkiaho va fan vinner man på det? Han visade ju i alla fall lite vilja mot Rögle, sen så försvarade han Backlund under samma match också.
En sak till jag inte fattat, betalar Timrå Wandell's och Perssons löner helt eller betalar Dallas/Buffalo en del?
Dessutom, ta tillbaka Erik A!
Tycker att åtminstonde en borde dom ta in..
Och en center ska också in fast en bra sådan växer ju inte på träd... Kanske borde tagit hit den där Kris Beech före HV..
Sen har vi bara backsidan kvar att åtgärda.
Något görs i alla fall och det är bra Låt oss supporters nu visa killarna att vi ger dem vårt bästa stöd.
"75 Toni Mäkiaho 4
- Media har lurat oss, Mäkiaho är ett geni."
Mäkiaho bort och Jonte som extra forward! Nedan ifrån min profil.
FÖRSLAG TILL LÖSNING PÅ KRISEN:
* IN med t v å defensivt starka backar!
* IN med en tekningsduglig tvåvägscenter!
* UT: Försök att lösa Jonte ifrån kontraktet/låna ut honom!
* UT: Bort med Dennis Persson!
* UT: Bort med Toni Mäkiaho!
* IN/UT? Fundera över tränarfrågan...
LÄRKING, Christer
WINGE (LEKS), Daniel AHLSTRÖM, Anders