Kvartsfinal 2009
Mutad?
Tänker du på andraperren?
| 37.06 | 2 min | TIK | 37. PYÖRÄLÄ, Mika | HOOK |
| 33.54 | 2 min | HV71 | 92. LAINE, Teemu | ELBOW |
| 32.53 | 2 - 1 EQ | HV71 | 91. MELIN, Björn | |
| (17. FALK, Andreas) | ||||
| 29.41 | 2 min | HV71 | 5. LUOMA, Mikko | P-OUT |
| 28.09 | 2 min | HV71 | 7. GUSTAFSSON, Per | SLASH |
| 27.03 | 2 min | HV71 | 16. BEECH, Kristopher | CROSS |
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/article4621482.ab
Därför är det lite skönt att dagens match för er del avgjordes på grund av ett materialfel.
Tro mig, jag tycker inte heller om HV71, dom har ställt till det för oss för om åren.
Trashtalk tillhör spelet och även fansen.
Lycka till på måndag, så se vi på torsdag igen.
:)
Kanske väl lättvindligt att skylla den här förlusten på domaren men jag undrar allvarligt om inte Winnerborg var mutad i dagens batalj. Det var längesedan jag såg en sådan totalt värdelös domare på isen. Hånflinande ruskade han på huvudet gång efter annan efter direkt solklara utvisningar. Hur kan han missa Livs tripping för att ta ett exempel. Hur kan han se Styfs utvisning som inte fanns?Hur kan han missa överkörningen på Bagarn o.s.v...
Känns förjävligt att behöva säga att vi förlorar den här matchen i mångt och mycket p.g.a. en för dålig domarinsats. Nåt sämre skit på isen var det längesedan jag sett.
Visst, vi skulle ha avgjort den här matchen i första perioden och kanske sluppit alla konspirationsteorier, men jag blir vansinnig när matchen inte får avgöras av spelarna på isen utan av en domare som väljer att se det han vill se.
Tråkigt för hockeyn med sån dålig nivå bland våra domare.
Jag tycker mycket om Olle. Han känns ganska mycket som mig. Fast han är typ sex år äldre. Har sällan träffat på en mer internet-känslig man. Vill gärna bli hans kompis...
Det har jag inte sagt, dömt är dömt, sen kan man ju alltid ha åsikter.
Styfs mål i sudden var offside vilket alla var överns om, men dömt är dömt.
så 1-1
Jag säger , lycka till.
Över 7 matcher så tror jag och många med mig, att det är lättare att vinna mot TIK än HV71.TIK orkar inte spela varannandags matcher. se idag dom vek ner efter 45 minuter.
Okej i grundserien har dom varit bäst i slutet av matcherna, och ofta vänt.
Men nu måste man kliva upp ett snäpp.
Go, SAIK, Go!!! :-)
Skrällvarning bigtime utfärdas!
Tycker dock att man till viss del bör ha förståelse för Livs reaktion efter matchen, eftersom jag vet hur en halvfull adrenalinstinn klack/publik ibland kan låta.
Sen hoppas jag verkligen att ni tvålar dit smålänningarna i nästa match.
Det är isf det ultimata svaret på Livs uppträdande efter matchen.
Go, Timrå, Go.
Ni är värda en finalplats.
Och se till så grillerna är okay ;)
www.southparkstudios.com/clips/104191/?searchterm=Scott+Tenorman+Must+Die
Is the answer Jesus. Okey guys show us what you got
Fast du hade väl en svår uppväxt med trasiga leksaker och betong i sandlådan som du måste kompensera för."
Undrar bara varför er klack inte klarar en liten psykning från Liv efter matchen, när ni psykat honom ända fram till slutsignalen.
Om du uppfattat det som att jag strör salt i era sår så är det isf ditt problem och inte mitt.
Din uppväxt nedlåter jag mig inte till att kommentera.
Hoppas dock att den varit trygg och fin och att du hittar en moderlig famn att söka tröst i, när ni nu förlorat en match.
Puss på dig... :-)
sen ser man ju också att många inte har dom fysiska förutsättningrna där bak att lyckas få ut pucken ur egen zon när vi är under hård press!Sebbe tippade ju upp flippass rak upp på Hv backarna flera gånger i tredje!Dom tackade ju och satte upp oss igen under hård press,vi var jävligt trötta stora delar av tredje!faan vad less man är nu...
Men jag tycker det var och är lågt/onödigt att håna en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik efter matchen, du tycker det inte.
Vi ser olika på saken.
Helt Ok även för mig.
Min poäng är dock att Liv sannolikt fått utstå en massa personliga påhopp och andra psykningar, som han knappast kan återgälda under match eftersom han då är koncentrerad på sin uppgift.
Jag är övertygad om att han skulle ha viftat med spaden och gjort V-tecken framför er klack/publik mitt under match istf EFTER densamma, om det inte hade inverkat på hans koncentration på matchen.
Återstår att ge igen EFTER matchen.
Då är jag isf mer kritisk mot hans egenhet att efter match skicka pucken upp på läktaren.
För det borde han nästan ha en avstängning, eller iaf en kraftig tillrättavisning.
Knappast, det kom ner nån/ett par grejer typ papperstussar modell större och hårdare som var riktade mot idioten Falk som gjorde utfall och slog med sin klubba upprepade gånger mot ett par personer på sittplats som förmodligen sa några mindre roliga ord till honom och Liv (han träffade dock inte personerna utan enbart uppepå plexit ovanför spelarbåsen).
Allt detta skedde efter att tönten Liv gjort diverse uppretande gester mot klacken.
Fy f...
Ja fy fan vilka dåliga psyken Timråsupportrarna har, tänk om de spårar ur och börjar rita på hallen.
Hemska tanke.
Nä, du begriper uppenbarligen ingenting.
Du verkar ha alldeles för mycket fritid nu när ni har fått sommarlov eftersom du måste springa här och strö salt i såren.
Fast du hade väl en svår uppväxt med trasiga leksaker och betong i sandlådan som du måste kompensera för.
Jag är faktiskt ganska övertygad att vi Timrå-supportrar ändå är stoltare för vårat lag än vad ni FBK'are är.
Därmed är denna diskussion avslutad för min del.
Han har slutat att suga på Foppas fot..